Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Jan Ratajský ve Fuglau poprvé s novým autem

9.06.2024 | Autor: Petr Šulčík
Jan Ratajský ve Fuglau poprvé s novým autem
Český jezdec představil ve druhém zónovém závodě nový vůz Škoda Fabia Mk3 pro divizi Super1600.

Jan Ratajský už krátce závodil na konci loňské sezony na Slovakiaringu, ale kvůli technickému problému záhy odstoupil. Vzhledem ke zranění nohy, které utrpěl loni na jaře, se na start závodu postavil téměř po roční pauze. "Už od začátku sezóny jsem se nemohl dočkat startu s novým autem. Plán byl startovat už v Poznani, ale bohužel situace to nedovolila. Já jsem se cítil dobře, ale jak už to bývá, nestíhali jsme nové auto včas připravit. Proto jsme odjeli začátek sezóny pouze s Vildou Ságnerem a Honzou Dvořákem. Na autě se přesto pracovalo a podařilo se nám nastoupit až ve Fuglau. Už od zveřejnění startovní listiny bylo jasné, že moc aut v kategorii S1600 nebude. To mě ale neodradilo. Věděl jsem, že Lukáš Pech a maďarský závodník Kaczor jsou velice rychlí soupeři, kteří mě i auto dokonale prověří a to se také stalo. Celý víkend jsme se přetahovali o desetinky. V sobotu jsem závodil jen proti Lukášovi, ale i tak to bylo velice rychlé a vyrovnané. Dokázali jsme oba být dvě nejrychlejší dvoukolky ze všech aut. Mně se dařily lépe starty, a proto jsem dokázal v sobotu vyhrát. Neděle se odehrávala v podobném duchu, až do finále jsem držel dobré tempo a soupeře porážel. Ale ve finále ukázal maďarský závodník, že je opravdu rychlý. Udržel všechna kola na hranici 40,1. Já bohužel ne. Od čtvrtého kola jsem jel pouze za 40,3 a to rozhodlo o jeho vítězství. Víme, na čem musíme na autě zapracovat a i co musím zlepšit já. Přece jen to byl první závod s novým autem po delší pauze," zhodnotil víkend ve Fuglau Jan Ratajský. 

Oproti loňské sezoně se na startu závodů schází méně jezdců. Netýká se to jen divize Super1600, ale i divizí, které byly ještě před rokem početně obsazené. "Od začátku sezóny jsem byl na všech závodech českého mistráku a zarazila mě malá účast ve všech divizích oproti loňsku. Také účast na maďarském zónovém závodě v Mariapócsi byla dost slabá.
Doufám, že se to zlepší. Podle mě rozhodnou oba zónové závody v Sedlčanech jestli se obsazenost zlepší nebo zůstane stejná. Za mě určitě pomohla a pomůže propojení RX Cupu se závody MČR. Je vidět, že by bylo ideální větší propojení závodů národních mistrovství ČR, Polska, Rakouska a Maďarska. To by mohlo zaručit větší účast. Samotná zóna úplně nikoho moc neláká," 
myslí si Ratajský.

V rámci republikového a zónového šampionátu jsou na programu dva závody v Sedlčanech. Jednou společně s polským mistrovstvím, v červenci pak s rakouskými jezdci a RX Cupem. "Podle mě je škoda, že se zde nejede i rakouský a maďarský mistrák. To by zajistilo velice silnou účast jako je každoročně v Nyirádu. Závodu v Sedlčanech paradoxně mohlo pomoci zrušení prvního závodu mistrovství Evropy ve Francii. Mohli by se ho zúčastnit jezdci z blízkého okolí, kteří se chystali do Francie. Uvidíme. Na domácí závod v Sedlčanech se jako každý rok těším. A věřím, že se sejde co nejvíce aut v každé kategorii, abychom mohli divákům a fanouškům předvést pořádné souboje na trati, které je i nás budou bavit," říká.

Od výsledků a také fungování auta se budou odvíjet další sezonní plány. "Uvidíme, jak nám bude fungovat a držet auto v Sedlčanech a podle toho se rozhodneme, jestli v létě pojedeme na zónový závod do polského Slomczynu nebo až do rakouského Melku na konci prázdnin. Zbylé republikové závody bych chtěl odjet všechny a další zónu podle toho jak bude auto držet. Samozřejmě budu i sledovat a sleduji závody v okolních zemích a hledám možnost si zazávodit v kategorii, kde je početná a kvalitní konkurence. Když se někde naskytne tato možnost, využiji toho. Děkuji všem členům z našeho týmu ABmotorsport, rodině a taťkovi, kteří mi pomohli k mému návratu na rallycrosové tratě. Nebylo to jednoduché," uvedl závěrem Jan Ratajský.