Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Hasmanův návrat

3.08.2025 | Autor: Petr Šulčík
Hasmanův návrat
Svůj návrat do rallycrossu si pro letošní sezonu naplánoval David Hasman. V Sedlčanech poprvé startoval s vozem Citroën Saxo v divizi STC -1600.

V sezoně 2021 David Hasman naposledy startoval v rallycrossovém závodě. V Sedlčanech tehdy závodil v divizi STC -1600 s vozem Peugeot 106. Z pracovních a dalších důvodů se s rallycrossem na čas rozloučil. Ani on sám ovšem nevěřil tomu, že by se nevrátil. Po dlouhých přípravách vozu Citroën Saxo do divize STC -1600 se představil v letošním druhém sedlčanském závodě.

Vůz Citroën Saxo původně závodil v Českomoravském poháru v rally. David Hasman auto koupil a začal předělávat na rallycross. "Na začátku je třeba poděkovat všem, kteří se na přípravě auta podíleli. Zdeněk Kouba, Tomáš Dub a Lukáš Korbel si pěkně mákli. Zpočátku nebylo vůbec jisté, jestli Sedlčany stihneme. Ale podařilo se. V poslední fázi pomohli také kluci z týmu Šenk Motorsport a Stanislav Škrle. Prošel jsem i testováním auta před prvním závodem. Zatím jsem toho moc nenajezdil, ale největší změnou je pro mě sekvenční převodovka. Oproti mým předchozím autům jsou jiné také jízdní vlastnosti," prozradil Hasman zákulisí příprav nového vozu. Poděkování patří také celé rodině za podporu. 

Závod pro Davida Hasmana nezačal úplně nejlépe. "Sobota ráno se moc nepovedla. Neposlechl jsem radu zkušenějšího Mirka Šenka a hned to opřel o svodidla. Přidělal jsem tak další práci mechanikům. Postupně jsem si ale zvykal a snažil se zrychlovat, hlavní bylo neudělat další zbytečnou chybu," popsal sobotní dění David Hasman. Neděle byla o poznání povedenější a ve finále z toho bylo konečné čtvrté místo. "V neděli už jsem do vozu sedal s daleko lepším pocitem a podstatně lepší náladou, kterou bohužel změnila nepříjemná rána Aloise Höllera. Nakonec jsem se probojoval do finálové jízdy. Podařil se mi start, ale bohužel jsem neuposlechl díky chybě na komunikaci příkaz zajet ve druhém kole do joker lapu a tím se možná připravil o třetí místo. I přes to všechno to vše fungovalo “až na mě “ skvěle a já si odvezl skvělý pocit z auta a cenné zkušenosti. Teď začneme makat na změnách, co nás začnou posouvat kupředu. Máme nad čím přemýšlet a co zlepšovat," zhodnotil David Hasman.

Letošní sezona bude spíše testovací. Přesto by chtěl Hasman odjet co nejvíce závodů. "Hlavní je odstranit všechny nedostatky, aby auto bylo stoprocentně spolehlivé. Uvidíme, jak na tom budeme ve srovnání s konkurencí. V sezoně 2026 už bych chtěl jet kompletní zónový a republikový šampionát," představuje své další plány David Hasman, který by se rád ukázal ještě v závěru sezony v několika závodech.