Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Hansenův první titul mistra světa

27.12.2019 | Autor: Petr Šulčík
Hansenův první titul mistra světa
Ještě nikdy v krátké historii mistrovství světa se o titulu nerozhodovalo až v závěrečné finálové jízdě sezony. Po dvou titulech Pettera Solberga a Johana Kristofferssona, jednom Mattiase Ekströma, zůstal titul ve Švédsku v rukou Timmyho Hansena.

Dvou měsíční pauza dělila předposlední závod v Lotyšsku a poslední v Kapském Městě. Timmy Hansen v této přestávce absolvoval závěrečné dva závody seriálu TitansRX. V průběhu roku byl několikrát nahoře, ale zažil také pády. Nevyšla mu především druhá třetina sezony. Závěr sezony 2019 ovšem patřil švédskému jezdci.

Jak probíhala příprava na vrchol sezony v Jihoafrické republice?

„Povedlo se vyplnit dlouhou závodní pauzu závody v rámci TitansRX, díky kterým se mi podařilo udržet se v závodním tempu. Nebylo pak úplně těžké znovu sednout v Jižní Africe do auta a závodit. Střídání vozů divize Supercar a PantheraRX6 bylo jednou z největších výzev letošní sezony. Závody totiž navazovaly v rychlém sledu a vzhledem k odlišnému jízdnímu stylu u těchto vozů bylo nutné rychle měnit přístup a myšlení před jednotlivými závodními víkendy.“

Po skvělém vstupu do sezony, přišel mírný útlum. Body najednou nepřibývaly takovou rychlostí a náskok se zmenšoval.

„Nejtěžší moment sezony přišel v Kanadě, kdy jsem se po několika kolizích v kvalifikačních jízdách vůbec nekvalifikoval do semifinále a ztratil hodně bodů. Po tomto závodě jsem si myslel, že zisk titulu bude hodně složitý.“

Následně ovšem přišla dvě vítězství a všechno bylo před posledním závodem otevřené. Jaký to byl pocit stát vedle Andrease Bakkeruda na startu finále v Jižní Africe?

„Byla to spravedlivá situace. O titul jsme si to rozdali ve vzájemném souboji a nikdo další do toho nemohl zasáhnout. Bylo to jen mezi námi.“

V prvním kole došlo k souboji. Po závodě situaci dlouho zkoumali sportovní komisaři. Bylo nepříjemné čekat tak dlouhou dobu na jejich rozhodnutí, které rozhodovalo o titulu mistra světa?

„Samozřejmě, ale celou dobu jsem byl přesvědčen, že to byl normální rallycrossový souboj. Andreas udělal chybu a já ho chtěl předjet. Naneštěstí přišla ta kolize, po které jsem se otočil. Raději bych ho předjel normálně a vyhrál závod.“

I když vaše vozy Peugeot 208 WRX nebyly poslední specifikace, sezonu jste absolvovali bez technických problémů.

„Během sezony se nevyskytl ani jeden technický problém! To je neuvěřitelné. Inženýři a mechanici odváděli velký kus práce. Začalo to už na začátku sezony, když po Abu Dhabí museli do dalšího závodu v Barceloně opravit hodně poničený vůz. Za to jim patří velké poděkování. Bez jejich přispění bychom nebyli mistry světa.“

Existují už nějaké plány na příští sezonu?

„Jediné co nyní vím, že máme před sebou během zimní přestávky dost práce. Rád bych v příští sezoně titul obhajoval.“