Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Francouzský všeuměl

15.09.2015 | Autor: Petr Šulčík
Francouzský všeuměl
Yvan Muller využil nabídku týmu Albatec Racing a v Lohéacu usedl do vozu Peugeot 208 tohoto týmu.

Francouzský jezdec Yvan Muller byl jednou z největších hvězd devátého podniku mistrovství světa v rallycrossu. Navzdory tomu, že se neprobojoval do závěrečných semifinálových a finálových jízd. Jeho výsledek? Až devatenácté místo. Ale o ten tady vůbec nešlo. Muller totiž ve své bohaté kariéře vyzkoušel pěknou řádku aut. Čtyřikrát se stal mistrem světa cestovních vozů, zkušenosti má z několika dalších motoristických sérií a startoval také v rámci světového šampionátu v rally. Za sebou má dvě účasti na Dakaru. Je rekordmanem v počtu vítězství ve francouzské Andros Trophy, kterou desetkrát vyhrál a získal 46 vítězství. V současné době je týmovým kolegou Sebastiena Loeba a José Márii Lópeze v týmu Citroën Racing ve WTCC.

MS 2015 - Francie

"Neměl jsem žádná přehnaná očekávání. Šlo o můj první start v rallycrossu. Chtěl jsem si to především užít a získat novou zkušenost. Konkurence v rámci světového šampionátu v rallycrossu je obrovská. Něco jiného je testovat s tímto autem a pak jet závod, kde kolem sebe máte ostatní soupeře. Zásadní je, jak se během závodu chovat k pneumatikám. Byl to pro mě určitě zajímavý víkend," prohlásil po závodě Yvan Muller, který hned o týden později už závodil v rámci WTCC v Japonsku.

MS 2015 - Francie

V rámci WTCC se závodí s vozy, které mají pohon pouze na jednu nápravu. Jak složité bylo přesednout do rallycrosového auta s pohonem všech kol? "Oba vozy jsou velice odlišné, jinak výkonné, takže to není nic lehkého. Navíc tady je šotolina, takže prakticky jde o úplně jiný typ závodů. Rallycross se stává velice populární. To je také jeden z důvodů mého startu."

V závěru loňského roku se mluvilo o spolupráci Citroën Racing s týmem Pettera Solberga, ke které nakonec nedošlo. Navíc Citroën zatím neoznámil zda bude pokračovat se svým týmem v rámci světového šampionátu v rally v roce 2017, kdy vstoupí v platnost nová pravidla. "Bohužel neznám plány Citroënu ve vztahu k rallycrosu. Co se týče mé osoby, rallycross je jedna z možností pro příští sezonu. Jsem otevřen čemukoli. Nebylo by to poprvé kdybych přestoupil z jedné kategorie do druhé," uvedl Yvan Muller.