Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Další elektrické novinky z RX

6.08.2020 | Autor: Petr Šulčík
Další elektrické novinky z RX
Nástupcem kategorie RX2 v rámci mistrovství světa bude elektrická divize eRX2. Volland Racing rozšiřuje svou působnost také do Projektu E, kde STARD představuje další vůz. Ve Švédsku pojedou s elektrickými vozy Block a Østberg.

STARD nabízí C3

Ve spolupráci s Citroënem Racing nabízí rakouská společnost STARD (Manfred Stohl) kromě vozů Ford Fiesta také nově vozy Citroën C3. Základ těchto aut pochází z vozu R5 a poprvé by měl startovat už na prvním podniku letošního mistrovství světa ve švédském Höljes. Stard prošel se svými bateriemi také zkušebním crash testem FIA, který absolvovalo jen několik málo dalších společností. Cena vozu je 374 tisíc EUR. Ve Švédsku se s tímto vozem představí norský jezdec Mads Østberg. Návrat do šampionátu v elektrické fiestě Projektu E v Höljes uskuteční Američan Ken Block.

Nový šampionát, schválený Mezinárodní automobilovou federací, FIA eRX2 je společným projektem španělské společnosti QEV Technologies, Olsbergs / MSE a RX Promotion. Tato organizace provozuje současnou kategorii RX2. Řídí ji IMG, promotér mistrovství světa v rallycrossu.

Závodit se bude v lehkém elektrickém automobilu s pohonem čtyř kol, 32kWh baterií produkující 250kW (335 koní) energie. Baterie je namontována vedle řidiče ve středu automobilu, aby bylo zajištěno optimální rozdělení hmotnosti 50/50, zatímco napájení předních a zadních kol je rovnoměrně dodáváno dvojicí motorů, z nichž všechny mají chladící systém, který zabraňuje nadměrným teplotám. Auto eRX2 bude moci závodit až 25 minut, s doporučeným dvacetiminutovým dobíjením mezi jednotlivými jízdami v průběhu víkendového závodu.

Volland Racing  - Super1600 i Projekt E

Volland Racing je druhým týmem, který se zavázal k účasti v projektu Projekt E (Stard - Stohl Racing) v mistrovství světa. Šéf týmu Rolf Volland plánuje nasazení nového vozu už v prosinci v rámci posledního letošního závodu na Nürburgringu. V sezoně 2021 nasadí německý tým auta jak do evropského šampionátu divize Super 1600 tak do Projektu E.

"Budoucnost jednoznačně patří k elektrickým pohonným jednotkám jak na silnici, tak v závodních autech. O tom  jsem naprosto přesvědčen," poznamenal Rolf Volland. „Podle mého názoru je to jediná alternativa pro budoucnost. Jako vedoucí týmu je pro mě důležité zapojit mladé jezdce nejen z mého týmu do tohoto projektu," dodal.