Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Rozmary počasí ve Fuglau

1.08.2023 | Autor: Petr Šulčík
Rozmary počasí ve Fuglau
Hodně proměnlivé počasí, ale taky premiérová vítězství a pódiová umístění. To byl víkendový závod v rakouském Fuglau.

Kompletně vyasfaltovaná "rallycrossová" trať ve Fuglau hostila další závod rakouského a německého šampionátu. Jako náhradu za zářijový Nyirád ho odjeli také čeští jezdci v divizi National1600 a historicích. Víkend provázelo hodně proměnlivé počasí. Po sobotní bouřce přišel v neděli ráno hodně intenzivní déšť, který následně do konce závodu vystřídalo slunce.

V české divizi National1600 nakonec zvítězil Marek Honzík před Janem Dvořákem a Lukášem Krotilem. Pro Dvořáka to je první umístění na stupních vítězů. V ČTHV -1600 si to o vítězství ve finálové jízdě rozdali Luboš Slaba a Tomáš Marchal. Nakonec byl o kousek rychlejší Slaba, třetí dojel Michal Čermák. Mezi silnějšími historiky zvítězil Michal Vyhnal před Romanem Tužilem a Karlem Faktorem. Premiérové vítězství v divizi STC -1600 rakouského šampionátu zaznamenal Marek Mičík, druhý skončil Radek Dvořák. V divizi STC -2000 vyhrál Roman Častoral. Vítězství v Super1600 si povinné připsal Lukáš Pech (startoval sám) a v divizi SuperCars Alois Höller.

Ohlasy jezdců (průběžně aktualizováno):
Chcete - li zveřejnit svůj ohlas zašlete jej na redakční e-mail - viz. kontakt.

Super1600

Lukáš Pech: "Závody v rakouském Fuglau jsme pojali jako testování před závody v Poznani a hezký víkend s klukama v depu. Na této trati už jsem jezdil s fabií, tak jsem se těšil, jaké to bude s polem. A byl to fakt dobrý test od suché trati až po liják. Moc jsem si užil rozjížďky se SuperCars, kde jsem musel jet opravdu naplno, abych jim alespoň trošku stačil."

SuperTouringCars -1600

Marek Mičík: "Můj první velký závod v rámci rakouského mistrovství ve Fuglau pro mě skončil obrovským úspěchem, který jsem ani v nejmenším nečekal. Dokonce jsme s tátou byli dohodnuti, že už samotný postup do finále bude pro nás výhrou. Nastoupil jsem do tréninku uvolněný a připravený zužitkovat zkušenosti, které se podařilo nasbírat během účasti na RXCupu a jak se ukázalo, bylo to ku prospěchu. V prvním tréninku jsem ztrácel tři desetiny na prvního, což mě motivovalo ještě přidat. Auto jsme přizpůsobili trati, probrali potřebné a druhý trénink se mi podařilo vyhrát. V samotných kvalifikacích jsme se snažili co nejlépe adaptovat proměnlivému charakteru počasí, což se povedlo nejlépe, jak mohlo a v semifinále jsem stál na pole position. Auto jsme opět přestavěli a nastoupil jsem odhodlaný jej vyhrát, což se povedlo. Finále a pole position bylo něco, co se mi nemohlo zdát ani v tom nejdivočejším snu. Byl jsem připravený já i Fena na 200% a od startu až do cíle jsem se snažil neudělat ani sebemenší chybu. Vyšlo to!!! Asfaltový charakter trati mi prakticky vůbec nevadil, dokonce bych upřímně řekl, že lepší asfalt než díra, v které se schová celé kolo a hrozí zbytečný defekt. Tento závod jsem si nesmírně užil. Všem, co mi pomáhají, patří velký dík."

Radek Dvořák: "Víkend byl opravdu náročný a především mokrý a těžký. Ale my jsme to dali. V první řadě musím poděkovat našemu týmu AB Motorsport za špičkovou přípravu našich speciálů. Obě auta fungovala na jedničku. Když se vrátím na začátek, tak já jsem tam byl jen jako doprovod mého syna, vozil jsem se a užíval jsem si to. Nešel jsem do kontaktu, nejel jsem hranu, prostě jsem se kochal a užíval. Nakonec z toho bylo druhé místo, ale o tom jsem ani nechtěl psát. Velmi spokojený jsem s výkonem svého syna. Dokázal, že umí jet jak na vodě, tak i na suchu a dokáže jet neskutečnou hranu. A proto si zaslouženě vezl domu druhé místo ve velmi silné konkurenci zkušených jezdců."

National1600

Marek Honzík: "Další odjetý závod, tentokrát v rakouském Fuglau. Po prvním dni jsme museli měnit převodovku, která přestala řadit druhý převodový stupeň. Jako velká odměna bylo vítězství. Nyní nezbývá mnoho času na přípravu na další závod v Polsku."

Jan Dvořák: "Na další závod MČR do Fuglau jsem se hrozně těšil. Trať byla kompletně asfaltová, takže jsem mohl využít zkušenosti z motokár. Q1 a začal déšť. Nasadil jsem špatné pneu a vůbec nejel, jen klouzal zleva doprava a snažil se udržet auto rovně. Ve druhé jízdě bylo sucho a já potřeboval dojet první, což se povedlo, ale čas až pátý takže celkově šestý. Věděl jsem, že musím tahat. Q3 mi dost sedla a dojel jsem druhý, což mě posunulo na čtvrté místo. Čekalo nás semifinále, které jsem dokázal vyhrát. Ve finále jsem si z první řady stylem start cíl dojel pro druhé místo. Děkuji týmu a sponzorům."

Lukáš Krotil: "Sobota ukázala, že konkurence bude celý víkend nebývale silná. Během tréninku jsem otestoval novou sadu pneumatik a ukázalo se, že to nebyla dobrá volba. Až na tuto drobnost ale auto díky mechanikům Karlovi Škrletovi a mému tátovi fungovalo na jedničku. Pomalu jsem si zvykal na nový povrch trati, ale vzhledem k rozdílům v typech asfaltu se nedala jet v dešti ideální stopa. Vůz na hladkém asfaltu hodně klouzal. V semifinále jsem se dostal na druhé místo, ale v posledním kole jsem měl problém s odpojovačem baterie a auto přestávalo jet. Do finále jsem tak startoval z poslední řady a šance na dobrý výsledek nebyla, vzhledem k vyrovnané konkurenci, veliká. Nicméně díky výborné práci spottera jsem se posouval pořadím nahoru, až na třetí místo. Závody jsem si nakonec moc užil a děkuji všem za férové souboje! Už se těším do polské Poznaně."

HA-1600

Luboš Slaba: "Ve Fuglau jsem startoval úplně poprvé, tak nemůžu porovnávat, jaké to bylo, když se jely i šotolinové úseky ne jen asfalt, ale trať se mi moc líbila. Je velice rychlá a to našemu autu velice sedí. Bylo to náročné, hlavně počasí, když jsme vždy do startu museli na poslední chvíli zvolit, jaké dáme pneu. Ale vyšlo nám to na jedničku a jsme hrozně rádi. Konkurence byla obrovská a bojovali jsme až do posledních metrů. Ještě jednou velká gratulace Tomáši Marchalovi a Michalu Čermákovi. Byla to super jízda."

Tomáš Marchal: "S celkovým výsledkem jsem spokojený, čekal jsem to po delší pauze daleko horší. Zkoušel jsem jiné pneumatiky, ale na nich auto moc nefunguje, takže to vypadá na návrat k avonům. Líbila se mi i trať, která je bez šotoliny, ale na asfaltu to má taky něco do sebe. Auto fungovalo bez problémů. Chtěl bych se letos svézt ještě na Slovensku."

Michal Čermák: "Závod v rakouském Fuglau se mi moc líbil, nejvíc jsem si užíval skok hned za první zatáčkou po startu, tam když jsem dobře najel, tak se závodnička vznesla parádně. Runda, na kterou nám zapršelo, byla tedy katastrofa. V každém kole hodiny, není se ale čemu divit, když nemáme mokrý slick. Důležité pro nás je, že máme auta bez šrámů i za těchto podmínek, jaké panovaly. Na finále jsem se těšil moc a hodně si ho užíval. Organizace parádní, před každou rundou nám přijeli oznámit, za jak dlouho pojedeme. No a ze třetího místa mám velkou radost."

HA+1600

Michl Vyhnal: "Závod ve Fuglau se nám povedl a jsme nadšeni z prvního místa. Asfalt mi sedí, trať byla rychlá a i auto dávalo dostatek výkonu. Počasí bylo divoké, zvládli jsme však dobře obout a udržet se tak nahoře. Nastaly i technické problémy, které se naštěstí podařilo vyřešit i díky pomoci Karla Faktora a Lukáše Pecha, díky kluci a velké dík mému týmu."

Roman Tužil: "Do Fuglau jsme se moc těšili, i když jsme dopředu věděli, že trať je kompletně vyasfaltovaná. Po celý víkend nás doprovázelo nevyzpytatelné počasí, takže jsme stále sledovali předpověď, aby jsme na trať zvolili správné obutí. Do finále jsme startovali ze druhého místa, které jsme si hned od startu pohlídali. Trať je nyní poměrně rychlá, ale mně tyto tratě vyhovují. Snažili jsme se ve finále zatlačit na Michala Vyhnala, ale i když jsme jeli na hraně, výkonově jsme na něj nestačili. Velký dík patří mému týmu a partnerům! Za čtrnáct dní se těšíme na další závod do Polska, kde snad už recept na vítězství nalezneme."

Karel Faktor: "Smůla nás neopustila ani při závodě ve Fuglau. Při nájezdu na trénink nás zradilo čidlo otáček kliky a než jsme závadu odstranili, tak nám utekly tréninky a Q1. Nastoupili jsme až do Q2, při které hodně pršelo. I přes to se nám povedlo zajet druhý čas. V Q3 se mi nepovedl start a skončili jsem třetí. Do finále jsem nastupoval ze čtvrtého místa. Opět se mi nepovedl start a ještě k tomu mnou špatně zvolený joker, tím bylo rozhodnuto o třetím místě v cíli. Celý víkend jsem nemohl najít správný rytmus, celkem jsem se trápil a z toho pramenila spousta chyb. Děkujeme všem za podporu a těšíme se do Poznaně."