Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Nedokončený Nyirád

28.09.2023 | Autor: Petr Šulčík
Nedokončený Nyirád
Osmý závod mistrovství Zóny střední Evropy v maďarském Nyirádu byl vzhledem k nepříznivému počasí po třetí kvalifikaci ukončen.

Měl to být vrchol letošní zónové sezony, ovšem počasí bylo proti. Osmý podnik šampionátu, který byl také součástí českého, rakouského a samozřejmě maďarského mistrovství byl předčasně ukončen. Naplnila se totiž předpověď počasí a poté, co vytrvale pršelo už v sobotu dopoledne, déšť zkrápěl trať také od nedělního rána. Vody bylo na trati velké množství a déšť neustával. Po hlasování na mimořádném brífinku, kde většina jezdců byla pro zastavení, byl závod ukončen. Pořadí a body se rozdělovaly po třetí kvalifikační jízdě.

V divizi SuperCars měl závod dobře rozjetý Aleš Fučík. Po sobotní vyhrané kvalifikaci dobře odstartoval i do té následující, ovšem před jokerem lapem se roztočil a ztratil hodně času. Celkově tak skončil na třetím místě za vítězným Máté Benyóem a Aloisem Höllerem. Rakušan se na druhé místo posunul právě dobře zajetou třetí jízdou na vodě, kde zajel druhý nejrychlejší čas. V Super1600 si suverénně počínal účastník letošního mistrovství Evropy Balazs Körmöczi, který vyhrál všechny tři jízdy. Druhé místo obsadil Rytis Gurklys z Litvy a třetí Václav Tůma. V SuperTouringCars -2000 znovu zvítězil Roman Častoral před Robertem Dabrowskim a dalším českým jezdcem Jakubem Michalem. V STC +2000 si vyrovnanými jízdami zajistil vítězství Lukasz Zoll, druhý byl Tibor Vámosi, třetí Jürgen Weiss. Ondřej Šenk skončil šestý před Matějem Šenkem. Ani tentokrát se týmu Šenk Motorsport nevyhnuly technické problémy. První vítězství v zónovém mistrovství si připsal Marek Mičík, i když zajel ve třetí jízdě až devátý čas. Za druhým Balazsem Siebelem obsadil třetí místo Michal Sklenář.

Ohlasy jezdců (průběžně aktualizováno):
Chcete - li zveřejnit svůj ohlas zašlete jej na redakční e-mail - viz. kontakt.

SuperCars

Aleš Fučík: "Závod pro nás nezačal úplně nejlépe, když hned v tréninku jsme měli technický problém. Ten se ale podařilo vyřešit a v kvalifikačních jízdách auto fungovalo perfektně. Druhá jízda se mi vydařila a zajel jsem nejrychlejší čas. Neděle byla hodně náročná, start do třetí jízdy z prvního místa se mi ovšem povedl. Za skokem jsem se ve velké rychlosti roztočil a ztratil tak nějaký čas. Naštěstí nedošlo k žádnému poškození auta. Chtěl jsem v závěru zabojovat o nejvyšší příčky, ale za těchto náročných podmínek bylo rozumné závod ukončit. Technika dostala opravdu zabrat."

Lukáš Červený: "Na závod v Maďarsku jsem se opravdu těšil, startovní listina slibovala, že to budou pěkné závody. Trať v pátek byla pěkně připravená. Bohužel vše pokazil sobotní ranní déšť. Nejlepší svezení bylo ve druhé jízdě, kdy byla trať relativně suchá a zazávodil jsem si s Geraldem Ederem. Neděle byla ve třetí jízdě úplný propadák, jelikož se mi hned po startu po projetí velkou kaluží zamlžili okna a bylo to o tom to nějak obkroužit a nedalo se závodit. A myslím, že když by se závod nezrušil, tak by semifinále nebylo a nic lepší."

Super1600

Václav Tůma: "Do maďarského Nyirádu jsem se hodně těšil, trať je tam rychlá a hezká. Byl jsem tam potrénovat na jaře, takže jsem chtěl využít nasbírané zkušenosti. V sobotu se jely dvě rozjížďky a bylo ještě relativně “hezké” počasí. V první rozjížďce jsem skončil až na devátém místě, ve druhé rozjížďce jsem zabral a dopadl jsem v ní druhý. Po dvou odjetých rozjížďkách jsem byl na 4. místě. V neděli bylo počasí o dost horší, a proto se odjela jen jedna rozjížďka. V té se mi sice podařilo prorazit gumu, ale dojel jsem. Byl to úspěch, protože třetí rozjížďku dokončilo jen šest aut. Kvůli počasí se zrušilo semifinále a finále. Na jednu stranu mě to mrzelo, protože jsem chtěl dál bojovat, ale na druhou stranu by déšť akorát ublížil autům, takže to bylo správné rozhodnutí. Po sečtení bodů si nakonec odvážíme z Maďarska třetí místo. Na závěr bych chtěl hlavně poděkovat celému týmu, protože tenhle víkend byl hodně náročný."

Libor Teješ: "Máme za sebou předposlední závod sezóny a zatím patří k těm nejextrémnějším! Celý víkend totiž pršelo a to nepřispívalo ke stavu trati. I tak jsme se s tím poprali a z dvanácti aut jsme skončili na čtvrtém místě. Měli jsme vyjetou první řadu do semifinále, takže mě mrzí, že jsem nemohl zabojovat víc, ale to je prostě motorsport!"

Václav Veverka: "Tohoto závodu jsem se rozhodl zúčastnit, protože závody v Maďarsku jsou pro mě vždy skvělým zážitkem. Bohužel, počasí nám příliš nepřálo, a od pátku do neděle nás provázely deštivé podmínky. Toto extrémní počasí nakonec vedlo k tomu, že byly závody v neděli zkráceny o finálové jízdy. V prvních jízdách jsem měl pocit, že nejsem úplně sžitý s vozem, přesto jsem neztrácel naději a postupně jsem se cítil za volantem sebejistěji. Pravidelně jsem se zlepšoval a dokázal jsem se přizpůsobit obtížným podmínkám trati. Moje snaha byla odměněna a nakonec jsem skončil v poslední kvalifikaci na 3. místě a celkově na 5. místě. Byl jsem zklamaný, protože jsem věřil, že bych mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku v jízdách, které již nebyly. Závody v maďarském Nyirádu jsou pro mě vždycky zvláštní událostí a mám rád atmosféru, která je spojená s tímto závodním okruhem. Organizace byla i přes extrémní počasí na vysoké úrovni a příště se do Nyirádu určitě rád vrátím. Momentálně se těším na další příležitost svezení, která bude na listopadovém Setkání mistrů v České Lípě. Budu nadšený, když tam potkám také rallycrossové fanoušky."

Petr Třešňák: "Víkend v Nyirádu byl víkend, který si s námi zahrál správnou hru. Počasí se na tento víkend úplně zbláznilo a testovalo jak nás řidiče, tým, ale ke konci především techniku. Pro nás to byl první závod, který jsme absolvovali na vodě. Před závodem nám předpověď říkala, že bude pršet. Obout mokré pneumatiky a hned takový mazec. Musím říct, že to bylo náročné, ale načerpal jsem hodně zkušeností. Auto fungovalo na jedničku, i když jsem v půlce třetí rundy nasál vodu a jel na tři válce. Naštěstí během chvíle problém zmizel a dojeli jsme do cíle. Hlavní je, že jsem s tím někde nepraštil a dovezl to celé. Bohužel závod byl kvůli počasí předčasně ukončen, ale nic se nemění na tom, že tým makal skvěle i v těchto podmínkách a tím bych jim všem chtěl moc poděkovat. Každý se chopil nějaké funkce a dělal ji naplno. Teď to musíme dát vše do kupy a jdeme se připravovat na další závody."

SuperTouringCars -2000

Autosema Racing: "Po závodech v Polsku, kde jsme se trápili s problémy s výkony motorů na obou autech, jsme se vydali tentokrát pouze s peugeotem do maďarského Nyirádu, kde byl na pořadu další závod ZSE a MČR. Po slunném pátku jsme se probudili do deštivé soboty, a to znamenalo jediné - mokrý závod. Podmínky v sobotu byly v celku přijatelné a Kubovi se podařilo v opravdu silné konkurenci v kvalifikacích vybojovat 3. a 4. místo. V neděli se podmínky ale rapidně zhoršily a po dojetí 3. kvalifikace byl závod z důvodu nebezpečné a nesjízdné trati zrušen. To pro nás znamenalo krásné konečné 3. místo."

SuperTouringCars +2000

Šenk Motorsport: "Závod v maďarském Nyirádu byl zrušen po třetí rozjížďce a není se čemu divit. Pořadatelé po vydatných deštích správně rozhodli, že trať je absolutně nesjízdná a před semifinálovými jízdami závod ukončili. Výsledky se započítaly po třetích rozjížďkách a naši piloti Ondra Šenk a Matěj Šenk tak neměli šanci bojovat o pódiová umístění a odvážejí si body za 6. a 7. místo v silné konkurenci 13 vozů. Jsme rádi, že auta zůstala až na pár kosmetických vad relativně celá, za což děkujeme především našemu šéfmechanikovi. Karel Jelínek odvedl v tak náročných podmínkách vynikající práci. Tímto závodem se na celkovém pořadí nic nezměnilo. Jak dopadneme v MČR a ZSE rozhodne až poslední závod na Slovensku."

SuperTouringCars -1600

Marek Mičík: "Máme za sebou ten nejtěžší, ale zároveň nejúspěšnější závod vůbec a přes nepříznivé počasí a mnoho soubojů na trati se mi jej podařilo vyhrát. Už od prvních kol do toho šli všichni jezdci po hlavě a přes souboje s místními borci a dost infarktových momentů jsem dokázal ovládnout kvalifikace. Semifinále a finále byly zrušeny kvůli nesjízdným podmínkám na trati. Radši bych si to s ostatními jezdci rozdal ve finále, ale stejně mám ze svého prvního vítězství v ZSE obrovskou radost."

Michal Sklenář: "Trať v Nyirádu je techničtějšího rázu a to mi vyhovuje, protože moje auto nedisponuje takovým výkonem a technickým zpracováním jako konkurence a právě tady se to v případě špatného počasí vyrovná. Což se potvrdilo i v tomto závodě. Sobotní měřený trénink jsem s velkým překvapením v konkurenci 18 aut vyhrál. Následovala první rozjížďka, kde jsem zvolil špatné pneu a dojel na 3. místě. V sobotu byla na programu ještě druhá rozjížďka, kterou jsem vyhrál a celkově mi po sobotě a součtu časů napříč naší divizí patřilo až 9. místo. Nedělní třetí rozjížďku jsem vyhrál a podařilo se mi zajet i nejlepší čas ze všech aut v divizi. To mě rázem posunulo na celkové 3. místo a určilo start do semifinále z první řady. Jelikož se z trati vlivem silného deště udělalo spíše bahnité jezero s lagunou v první zatáčce, rozhodlo se ředitelství, že závod zruší a bude se počítat výsledek po součtu odjetých rozjížděk. To pro mě znamenalo konečné umístění na 3. místě. Letos už asi nic nepojedu a uvidíme, co bude příští rok. Závěrem moc díky tátovi a přítelkyni za podporu na závodech i mimo ně."

Vilém Ságner: "Jedeš do Nyirádu poprvé, říkali...Tak to budeš koukat, říkali... A měli pravdu...Koukal jsem od sobotního rána až do nedělního odjezdu. Ba ne, opravdu zajímavá trať, to se musí nechat. Za poplatek se mohl jet extra trénink na rozkoukání, cítil jsem se dobře. Sobotní déšť už takovou radost neudělal, první závodění na mokrých pneu, špatné starty a mohl bych jmenovat další a další.. Ale na osychající trati z venkovní pozice po suché stopě to byla paráda. Auto poslouchalo, já se cítil dobře, z kopce dolů konečně taky držel. Velká škola je pro mě práce s daty, kdy se dá opravdu rozebírat jednotlivý průjezd do detailu a hledat setinky pro lepší čas. Na data bylo kvůli množství aut dost času. A neděle? Kdo byl ví, kdo nebyl, možná slyšel..Trať neustálým deštěm dostala na frak, díry v šotolině obrovské, množství defektů a ještě smolná srážka se soupeřem. Moje první letošní odstoupení z rundy, auto hodně poničené. A zrušení závodů? Ano, asi opravdu rozumné rozhodnutí. V týmu AB motorsport se ale nenosí věšet hlavu dolů a už se všichni těší na finále na SKring."

ZSE/MČR 2023 - Nyirád - highlights