Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

MMČR Máriapócs - den a noc, slunce a déšť

30.05.2010 | Autor: Petr Šulčík
MMČR Máriapócs - den a noc, slunce a déšť
Tak honem! Dřív než začne informační palba z ME Anglie, vraťme se namoment k MMČR do maďarského Máriapócse...

     Tak honem! Dřív než začne informační palba z ME Anglie, vraťme se namoment k MMČR do maďarského Máriapócse.
Je to už bezmála týden, co se závod odjel. Je to už týden, co aktéři závodu zažili něco, co se běžně zažít nedá. Vskutku pestrá paleta všeho, co závod dělá závodem. Fanoušci, fanynky, proměnlivé počasí, secsakra dlouhý den, po čertech pikantní setkání s rallycrossem.
    Kolikrát se Vám může poštěstit, že ještě v 1 hodinu ráno sedíte v závoďáku? Totální vyčerpání pak otvíralo srdce všech aktérů naplno dokořán a emoce měly doslova ďábelskou sílu. Úspěch i neúspěch tak měly nejintenzivnější příchuť, jakou si dovedete představit.




                                          Ohňostroj! Sláva vítězům, čest poraženým!

    Trochu průtahy s přejímkami lehce znervózňovaly. Ale ve chvíli, kdy se začalo jezdit, vše běželo jako na drátkách a do popředí šly teamy, které nepodcenily domácí přípravu. Mezi rozjížďkami nebylo víc času než na rychlou údržbu. Tedy až na jednu výjimku. Na druhou sérii rozjížděk "ze shora" poslali mokré zpestření. Nechyběly ani kroupy. Všichni v rychlosti vyměnily obutí, pořadatelé pometly trať a pokračujeme!


              Ještě, že svítilo slunce, lépe se tak čekalo, než přijdete pod ruce technikům.

Divize 1


    Škoda. Marek Zeman nemohl dorazit. Ovšem českým barvám dával celý závod tu správnou sytost Otakar Výborný. Sám sice stále ještě s úctou a s malým posteskem vzpomíná na Ford Focus z dílen Pavla Koutného, ale to, co předvádí se slabším Lancerem, to nenechá nikoho v klidu. Skoro se zdálo, že i domácí publikum chvílemi stálo na straně Oty a zapomínalo na své domácí matadory. Finále pak stálo za to. Ota se rval, jak je mu vlastní. Okolnosti však stály trochu proti němu a souboje s Kotánem a Ramlerem přinesly poškození tyčky řízení. Nebyl by to Ota, kdyby se přes poruchu nepokusil dojet do cíle. Neovladatelné Mitsubishi však odmítlo poslouchat Otovi příkazy a skončilo ve svodidlech.


                                      VÝBORNÝ pohled byl na "Oťákovu" střelbu.

    Teamový kolega Aleš Mrkáček stále více proniká do tajů nejsilnější divize. Laboruje, zkouší, učí se a zrychluje. Na noční finále se rozhodl nasypat do motoru to nejlepší co má a použil mód, který sice vystřelil Aleše ze startu jak šipku, ale bohužel nevydržel v plném výkonu déle než jedno kolo. V každém případě lze říci, že team Viakom je tu a je třeba s ním počítat!


                   Matador Alois Höller na své pouti za prvním letošním vítězstvím.

    Alois Höller už v Sosnové představil loňský vůz v ostřejší evoluci. V Maďarsku jen potvrdil, že červené zbarvení není jediným vylepšením tohoto speciálu. I přes to, že v posledním kole "Lojzíkovi" na chvilku vynechal motor, své prvenství uhájil před domácím Harsanyim. Početný fanklub Petera Ramlera šílel. Peter si musel vybojovat postup z finále B. O to větší radost pak byla, když postup korunoval stupněm vítězů. Třetí místo je po všech útrapách, které Petera tento závod provázely, skvělým zadostiučiněním.


                              Kalný - Kalná. Rodinný útok na stupně vítězů.

Divize 1A

    Přihlášených bylo více, než se nakonec v této divizi sešlo. Ti nejlepší však nechyběli. Jelo se ve znamení česko-maďarských soubojů. Rakušané a Poláci nepřijeli. Od počátku bylo jasné, že když vše dopadne jak má, budou stupně vítězů osazeny výhradně českou trikolorou. A stalo se. Celý den jsme sledovali trio Kalný, Bílek, Kalná. Skvělá hra! Petr Bílek zkoušel najít recept na to, aby "pojezdil" Jaroslava Kalného, ale zároveň si musel krýt záda, neboť Míša Kalná se nechtěla s třetí pozicí smířit. V tomto duchu se pak odehrálo i osvětlené, chcete-li "osvícené" finále. Jarda bez kompromisu první, Petr odhodlaně druhý a Míša? Nikdy se nemohu ubránit srovnání s ženskými legendami motorsportu. Ani nyní nemohu nenapsat, že když jí vidím na startu, vzpomínám na své dětství, kdy jsem s obdivem hltal dostupné dokumenty a fotografie o Michelle Moutnon. A co víc. Nemají tyto dámy stejné křestní jméno?


Petr Bílek včera oslavil své 30. narozeniny. Stříbrný věnec z Maďarska je ten nejvhodnější dárek pro závodníka. Redakce rallycross.cz se připojuje k průvodu gratulantů!

    Jan Skála. Týpek, který si letošní sezonu užívá téměř napříč motoristickými disciplínami. Opojný pocit vítězství si letos již užil, když vyhrál okruhový, formulový závod v Brně v divizi 3. To rallycrossové mu zatím přáno nebylo. Do Maďarska dorazil team s novým, ještě nedoladěným vozem Peugeot 207. Honzova ztráta v měřeném tréninku provokovala k úvahám o tom, že D1A má dalšího uchazeče o první ligu. Vezměme v potaz, že Skála se učil jezdit s novým, syrovým vozem a navíc poznával novou trať. Technika bohužel neumožnila dojet rozjížďky a tak si musíme počkat do příště.


Roman Častoral. Odborník na pneumatiky byl před závodem v obležení dokonce i konkurence.

Divize 4


    Nejpočetnější startovní pole všech čtyř národností. Roman Častoral, jak je jeho dobrým zvykem, už od tréninku dával najevo, že druhé místo jest pro něj neúspěchem. Pole position ve finále A zužitkoval jak se patří a připsal si dalších 20 bodů. Samochvála smrdí, dobře vím. Ale dovolte mi také trochu té osobní radosti. Právě, když zapršelo, podařilo se SHREKOVI držet s Romanem krok. To jen tak naokraj. Popravdě voda svědčila ještě dalším "nečekaně" rychlým borcům.


                 Junioři - Josef Šusta s malým bráchou a Jan Talaš.

    Jan Talaš zazářil a dovolil si v bahení lázni ukořistit celkové třetí místo ve druhé sérii. Zdá se, že je jen otázkou času, kdy team vyladí agregát a s Janem Talašem "budou potíže". Tomáš Hurt se letos potýká s technickými starostmi. Motor a převodovka jsou depem letící témata. Dokonce se Tom postaral o velké "vzrůšo", když jako vítěz finále C projel cílem a jeho vůz se vzňal. Nemohl tak promluvit do dalších bojů a finále B se stalo kořistí Karla Lehmana. Tomu byl tento úspěch málo a v Áčku s mou malou dopomocí "urval třetí místo ve finále A. Tímto bych se rád omluvil maďarskému závodníkovi Zsoltovi Országovi, že jsem špatně přečetl situaci a nepochopil, že vytváří Karlovi prostor po jeho chybě, pokusil jsem se ho atakovat a zkazil jsem mu závod a útok na další pozici.
    Nezapomínejme na Svena Förstera. Možná nenápadná jízda, leč navísost efektivní. Druhé místo hovoří za vše.
    Josef Šusta přijel se svou Felicií, aby zahájil sezonu. Nedisponuje ještě tím ostrým motorem, ale i tak dal vědět, že letos ještě zrychlí!


                                            Karel to neměl jednoduché.

    Karel Václavík a Jikra Kazil. Závodníci, kteří vsázejí na přeplňované motory. Když je sucho a alepoň trochu prostoru, promluví výkon a je to střelba! Okolnosti tohoto závodu jim však moc nepřály. Karel Václavík, horká hlava, se navíc celý závod přetahoval se svodidly. Jirka Kazil pak doplatil na technický problém ve finále B.
    Nejsmutnější ze všech pak byl Jarda Samec. Jeho letos již třetí motor nedojel v plné síle dál, než do měřeného tréninku. Rozhovor s Jardou ale patří k těm pozitivním. Přes všechny nesnáze má dost síly na to, aby v letošní sezoně pokračoval.

Tak a honem do LIVE z Lyddenu. Ráca a Tom Němec jsou připraveni vypustit duši, aby nás poinformovali o řežbě jménem Evropa!

A další závod MMČR? Ano opravdu, mistrovství ČESKÉ REPUBLIKY pokračuje nedaleko od Warszawy ve Slomczynu 19. - 20. 6. 2010