Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

29. 8. 2018

Audi od příštího roku končí svou podporu týmu EKS RX v rámci rallycrossového mistrovství světa. Věnovat se bude především Formuli E a DTM.

27. 8. 2018

Jerome Grosset - Janin ukončil před domácím závodem ve Francii své působení v týmu GCK, kde jezdil spolu s dalším Francouzem Guerlainem Chicheritem s vozem Renault Megane R.S. RX. Nahradí ho Liam Doran.

18. 8. 2018

Steve Volders mistrem Evropy! Po přezkoumání vzorků paliva došlo u třech jezdců divize Touringcar k porušení pravidel a následnému vyloučení. Šlo o Siverta Svardala, který byl neoficiálním mistrem Evropy, Ole Mortena Tangena a Kennetha Johanssona. Všichni byli diskvalifikováni ze švédského závodu a mistrem Evropy se tak o bod stal právě Volders.

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Tomáš Mičík letos v historicích

publikováno 11. 3. 2018, autor: Petr Šulčík
ZSE 2017 - Rakousko
ZSE 2017 - Rakousko - 14.8.2017 foto: Petr Šulčík

Po několika závodech v autokrosu se vinařický jezdec Tomáš Mičík rozhodl nabrat směr rallycross. Sezonu 2017 absolvoval s vozem Škoda Felicia v divizi SuperTouringCars nad dva litry. A na nováčka se mu dařilo výborně. V konečném hodnocení českého šampionátu skončil čtvrtý, v zóně pátý. "Sezóna 2017 byla pro mě i celý tým poznávací. Učili jsme se a ještě dlouho budeme, co vůbec rallycross je, a co vše je s ním spojené. Závodění tohoto typu mě hrozně baví a jsem moc rád, že jsme do toho s bráchou a klukama šli. Navíc třikrát si stoupnout na stupně vítězů, i když ne zatím na stupeň nejvyšší, nikdo včetně mě neočekával. Jsem absolutně spokojený," zhodnotil plynulý rok Tomáš Mičík.

"V autokrose mi přišlo divné, že se víc opravuje než jezdí. To nebyla ta správná cesta. Rallycross sleduji už od útlého věku, kdy mě brácha s kamarádem vzali na první velkou Evropu do Sosnové. S udivením jsem otevřel pusu po prvním startu divize jedna a zavřel ji až doma. Tím bylo jasno…."

ZSE 2017 - Rakousko

Když se podívá na jednotlivé závody, v paměti mu utkvěl rakouský Greinbach. "To pro mě byl jednoznačně nejlepší závod, okořeněný prvním třetím místem. Vše mi sedlo jak mělo a nebýt mojí chybičky, mohlo to dopadnout i lépe. Ale to jsou závody. Vůbec se mi nepodařil poslední závod na Slovensku, kde po hezky zajetém měřáku, přišly problémy se spojkou, které díky kamarádům v depu a super práci mechaniků byly odstraněny. Poslední vyhraná rozjížďka a druhé místo v semifinále slibovaly relativně dobrý výsledek. Jenže díky, ani nevím vlastně komu, se finále nejelo a pro mě to znamenalo bramboru, kterou mám rád k obědu, ale na závodech moc ne," říká Mičík.

ZSE 2017 - Slovensko II.

Vůz Škoda Felicia disponoval velmi silným motorem s více jak čtyř set koňmi. "Vzhledem k této síle jsme očekávali dost problémů. ale kupodivu mě trápily do Greibachu jen brzdy a řazení. Největším probléme auta je to, že je konstruováno na 55 kW a to jsme několikanásobně přeskočili. Auto by se dalo dále vyvíjet a pracovat na něm. Jenže den má pouze čtyřiadvacet hodin a to je málo…"

ZSE 2017 - Maďarsko II.

A tak přichází přestup mezi historiky. "V sezóně 2018 jsem chtěl startovat ve dvou divizích a kategoriích. Zůstat v SuperTouringCars a navíc ještě historických čtyřkolkách. Bohužel to nejde a já stál před rozhodnutím, co dál. Přiznám se, že svezení s legendou rally, vozem Toyota Corolla v rallycrosse je obrovská výzva. Nečekal jsem jen, že tolik kutilů se dokáže podepsat na legendárním voze tak podstatnou měrou. Když to shrnu, byl - li drát a proud, svářelo se. Po poradě v týmu jsme se rozhodli felicii prodat a pro tento rok vyzkoušet a naučit se, jaké je závodění s velkou, sice starší, čtyřkolkou," vysvětlil Mičík.

ZSE 2017 - Česko

"Jde samozřejmě o vůz Josefa Ira, který mi v rallycrossu nejvíc pomohl. Proto jsem mu slíbil, že corollu dáme do provozu schopného stavu a odjedeme s ní tuto sezonu. Závěrem bych chtěl hrozně moc poděkovat všem co mi pomáhají, pomohli a pomáhat chtějí. Hlavní dík patří bráchovi, bez kterého bych nevyjel ani z dílny, Pepíkovi Irovi a Štikounům." Tomáše Mičíka uvidíme poprvé v úvodním závodě na Slovensku.