Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Tomáš Krejčík míří do mistrovství Evropy (+SOUTĚŽ!)

publikováno 19. 12. 2018, autor: Petr Šulčík
ZSE 2018 - Slovensko
ZSE 2018 - Slovensko - 24.3.2018 foto: Petr Šulčík

V rallycrossu se poprvé objevil v sezoně 2017. Nejprve startoval s vozem VW Lupo v divizi National1600, aby si v závěru sezony při startech v Sosnové a na Slovakiaringu vyzkoušel poprvé plnohodnotný speciál divize Super 1600 Škodu Citigo týmu Pajr Motorsport. Plán pro sezonu 2018 byl jasný. V rámci republikového a zónové šampionátu odjet co nejvíce závodů, pokusit se o co nejlepší výsledek a získat další zkušenosti v rallycrossu.

Plány ovšem překazila nepříjemná havárie hned v úvodním závodu na Slovakiaringu. Citigo šlo po skoku přes střechu a zůstalo hodně poničené. "Možná to chtělo před skokem mírně ubrat a nic by se nestalo. Jenže to se teď snadno povídá. Každopádně to bylo docela zbytečné havarovat hned v tréninku," říká Tomáš Krejčík. Mladý jezdec se za volant posadil znovu při Rallycross Cupu v Sedlčanech, kde startoval s vozem VW Polo v divizi National1600. 

ZSE 2018 - Rakousko II.

Ve druhé polovině sezony startoval Tomáš Krejčík s vozem Škoda Fabia. V Sedlčanech a Nyirádu s vozem Josefa Šusty, následně pak s první generací tohoto auta. Pravidelně sbíral pódiová umístění. Poslední závod Mezinárodního mistrovství Česka ve Fuglau se mu podařilo vyhrát. V konečném hodnocení mistrovství republiky skončil druhý, v zónovém šampionátu na třetí pozici. O lepší umístění v zóně ho připravila neúčast na čtyřech závodech v první polovině sezony po havárii na Slovensku. "Sezonu hodnotím pozitivně. Ne vždy se úplně dařilo, ale to k rallycrossu patří. Ve druhé polovině sezony jsme se udržoval v závodním rytmu. To je v rallycrossu důležité, protože někdy se může stát, že se vzhledem k délce jednotlivých jízd se do toho dostanu až na konci závodu. To už může být pozdě. Nejlepším závodem sezony pro mě bylo rakouské Fuglau, kde se mi podařilo vyhrát," řekl Tomáš Krejčík.

ZSE 2018 - Maďarsko II.

První generace vozu Škoda Fabia se může zdát už poněkud zastaralá. "Po stránce motoru bych problém neviděl. Spíše co se týče podvozku a tlumičů. Alespoň jsem se naučil jít až na úplnou hranu tohoto auta," uvedl mladý závodník. I se starším vozem dokázal ve třídě soupeřit s nejlepšími. Srovnávat může i další dvě auta, do kterých se letos posadil. "Mezi trojkovou fabií a citigem bych zásadní rozdíl neviděl. Ten největší je v rozměrech těchto aut," dodal Krejčík.  

ZSE 2018 - Rakousko II.

Problémem divize Super 1600 zůstává jak v republikovém šampionátu, tak i v zóně její obsazenost. "Konkurence se v rámci obou šampionátů scházela kvalitní. Chyběl počet aut. Výjimkou byl například maďarský Nyirád, kde se jelo i semifinále," upozorňuje Krejčík.  Po necelých dvou sezonách v rallycrossu si mladý jezdec příští rok poprvé vyzkouší mistrovství Evropy divize Super 1600. "Bude to hodně náročné, čeká nás spousta nových věcí. Budu se snažit zlepšit svůj jezdecký styl, být přesnější v nájezdech do zatáček. A zajíždět konstantní časy. Tam vidím největší rezervy," uzavírá Tomáš Krejčík, který by měl s vozem Škoda Citigo pokračovat i v zónovém šampionátu.

Pajr

Tým Pajr Motorsport by pro závody evropského šampionátu měl spojit s týmem Noprosu a využívat tak společné zázemí. V dílnách LMP Racing už se připravuje vůz Škoda Citigo II a připravovat se ještě bude jeden exemplář tohoto modelu. "Na sezonu chceme být co nejlépe připraveni," říká šéf týmu Tomáš Pajr. 

SOUTĚŽ O KALENDÁŘ  PAJR MOTORSPORT 2019

Výhercem kalendáře Pajr Motorsport 2019 se stanou tři nejrychlejší, kteří dokážou správně odpovědět na níže položenou otázku. Správné odpovědi zasílejte na e-mailovou adresu: p.sulcik@seznam.cz do pátku 21. prosince 2018.

Soutěžní otázka: Kolik vozů v rámci rallycrossu letos vystřídal jezdec týmu Pajr Motorsport Tomáš Krejčík?

Pajr