Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Těžký život mechanika

publikováno 2. 2. 2019, autor: Petr Šulčík
David Hasman
David Hasman - 2.2.2019 foto: Marek Janeček

Spousta lidí, kteří se kolem rallycrossu pohybují, Davida Hasmana dobře zná. Začínal jako mechanik v týmu Blue Engineering a loni poprvé usedl za volant v divizi National1600. David Hasman v rozhovoru s Vojtou Konopištským zavzpomínal na několik zajímavých příběhů, které při působení v roli mechanika zažil. 

Náročné začátky

"Začátky byly těžké. Vstoupil jsem do rallycrossu jako divák osloven kamarádem s možností jezdit s týmem a pomáhat na autě. Ze začátku to bylo spíše jen o čištění oken, přinesení pneu, ale postupně jsem dostával více a více příležitostí. Začínal jsem na vozech Škoda Fabia RX Cup, kde startoval i Pavel Valoušek a na jeho voze jsem mohl dělat. Po konci tohoto projektu jsem mohl na pár závodech pracovat pro Guttorma Lindefjella. Následovalo dlouhé působení u Stanislava Šusty, se kterým jsem objel celou Evropu a na konci z toho byl zisk titulu v Rallycross Challenge Europe. Práce v tomto týmu byla super, sešla se bezvadná parta lidí. Na tyto časy hrozně moc rád vzpomínám. Stanislav Šusta skončil a vůz byl na prodej."

David Hasman

Portugalská zima

"Vozidlo zakoupil Maďar Luigi a znovu byla možnost jet závody. V jeho týmu to byl doslova masakr. První velký závod v Portugalsku totální průser. Týden před odjezdem dovezl autobus z Irska, který nebyl prověřen a bylo pouze odzkoušeno zda se do autobusu vleze auto. Test v Sedlčanech a hurá do Montalegre. Cesta strašná, protože volant na druhé straně a řidič se s tím neskutečně pral. Už na dálnici, kdy jsme v zúžení sráželi kužely, jsem se modlil zda vůbec dojedeme. Nějak se s tím naučil a začalo to být lepší a lepší. Já s kolegou mechanikem Zdeňkem Koubou, který mě do rallycrossu přivedl jsme jen sledovali cestu . V autobuse se zjistilo, že nejde topení a začínalo to být hodně zajímavé. Najednou řidič zjistí, že nemáme naftu a o pár kilometrů později se autobus zastavuje. Super. Jsme v Portugalsku uprostřed ničeho a nikde nikdo. Telefon hluchý. Začíná dobrodružství a ne závody. Naštěstí během chvilky přijela policie a po pár minutách dohadů odvezou řidiče pro naftu a zpátky k autobusu. Hurá dojedeme k benzince natankujeme a můžeme jet. Jenže bus nestartuje. Pět blbců začne roztlačovat autobus. Lidé sedící v přilehlém McDonaldu se smějou jako blázni. Nedivím se. Bus chytne a jede se dál. Dojede se na trať, kde nás čeká neskutečná zima a déšť. No tak začneme rozbalovat. Problémů jen přibývalo. Stan z autobusu nejde složit, stačit musí roztahovací stany. Autobus netopí. Během závodu přetrvává zima a déšť. Všichni jsou mokří, zmrzlí, no hrůza. Za mě nejhorší závod co jsem zažil. Po pár závodech Luigi skončil a já dostal možnost na pár závodech asistovat u Ondry Smetany. Bylo to super a za tu možnost děkuji."

David Hasman

Buxtehude

"Nejtěžší závod pro mě bylo německé Buxtehude. Závod, kdy Pavel Koutný létal Hedstömovi po střeše. Tam jsem byl se Standou. Byl ve finále a po startu v první zatáčce padla rána. Jinak to v Buxtehude vlastně ani není. Start zastaven a Standa přijel do depa s očesaným autem. Rychlá oprava. A znovu na start. Odstartováno podruhé a znovu rána! Teď to bylo zlé. Ulomené kolo! David, se kterým jsem na autě dělal zjistil stav poškození a začal boj s časem. Pod stanem stálo stejné auto, které se do finále nedostalo a musely se z něj použít některé díly. Rychlé rozebrání za pomoci mechaniků z druhého auta a asistence mechaniků od dalších českých jezdců. Výměna těhlice tlumiče a ramena a jiných komponent. Komisař nařizuje nájezd na start, ale stále není hotovo. Dává nám posledních pár sekund! Nasazení kol a test zda to pojede. Vše ok. Povedlo se a Standa jede na start. Potlesk spousty lidí přihlížejících rychlé opravě. Odstartováno napotřetí. Všechno se povedlo. Standa končí sice na pátém místě, ale úžasný závod a celá sezona."

David Hasman

Závodím sám

"V loňské sezoně jsem zkusil sám usednout za volant. Dostal jsem možnost osedlat VW Polo N1600 týmu MalinkejRacing a zkusit tak, zda mě to bude bavit . Ano povedlo se a v půlce sezony jsem naskočil do mistrovství republiky. Zatím se s autem učím a není to úplně sranda. Auto je celkem svižné a hravé. Oproti ostatním mám minimální zkušenost. Letos jsem se rozhodl absolvovat celé mistrovství a současně i Rallycross Cup. Samozřejmě všechno se bude odvíjet od práce a pokud všechno půjde dle představ odjedu oba seriály kompletní. Závěrem bych rád poděkoval všem, kteří nás nebo mě podporují. Velké díky patří především mé partnerce Veronice a celé rodině za obrovskou podporu a pomoc při závodech, všem fotografům za skvělou práci a týmu MalinkejRacing za přípravu vozu." 

Rallycross Cup 2018 - Sedlčany II.

P.S. - Pokud byste i vy rádi zavzpomínali na vaše rallycrossové zážitky nebo historky a chtěli se o ně podělit neváhejte a napište na redakční e-mail. Představit můžete i vaše záměry a plány pro novou sezonu.