Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Smolný závod Aleše Fučíka

publikováno 15. 5. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2018 - Belgie
MS 2018 - Belgie - 11.5.2018 foto: Petr Šulčík

Když smůla, tak hned od začátku. Pro jediného českého zástupce v nejsilnější divizi mistrovství Evropy začaly problémy už před závodem. "Kvůli přípravě auta, pozdní dodávce náhradních dílů, jsme do Mettetu odjeli až ve čtvrtek večer. Aby toho nebylo málo přidaly se ještě nějaké problémy s autobusem a na závodiště jsme dorazili až v pátek ráno," říká na úvod Aleš Fučík. Komisaři sice umožnili týmu udělat technickou přejímku, ale za opoždění mohl český závodník nastoupit jen k jednomu tréninku místo dvou. "Takže s jedním tréninkem a sobotním warm - upem jsme šli závodit."

MS 2018 - Belgie

Problémy se Fučíka držely i v jednotlivých kvalifikacích. Výborně rozjetou měl zejména tu druhou, ale po chybě a výletu mimo trať opět ztratil nějaký čas. "V momentě, kdy už jsem se v autě cítil dobře, tak mě po skoku překvapilo chování auta a na brzdách jsem vyletěl ven," popisuje Fučík. Druhý den ve třetí kvalifikaci přišel problém s diferenciálem a konec závodu. Náhradní totiž nebyl k dispozici. Zůstal tak na konečném šestadvacátém místě.

MS 2018 - Belgie

"Stále obrovsky bojujeme s nastavením auta, zejména s geometrií. Problémy mám především v rychlých pasážích, kde se auto chová hodně neklidně. Se samotným řízením mám dvakrát tolik práce než všichni ostatní. Okruh se mi líbil. Nešel mi joker lap, kde jsem se nemohl trefit do ideální stopy. Najeli jsme další kilometry a do dalšího závodu ve Švédsku zase víme na čem zapracovat. Nevím jestli před tímto závodem ještě nepojedeme v rámci českého mistrovství v Sedlčanech. Záležet bude na přípravě auta," uvedl Aleš Fučík.

MS 2018 - Belgie

Problémy s autobusem přišly i na cestě domu. Tentokráte ne s naftou, ale s prasklou trubkou na vzduch. "Naštěstí šlo jen o ovládání dveří, takže jsme je přivázali a jeli dál," uzavírá Aleš Fučík.