Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

6. 3. 2018

Druhým jezdcem týmu GCK bude ve voze Renault Mégane R.S. RX vedle Guerlaina Chicherita, který stojí za tímto projektem, další Francouz Jerome Grosset - Janin. Testování nového auta, o jehož stavbu se postaral britský Prodrive, probíhá pod dohledem zkušeného Timo Scheidera.

5. 3. 2018

Reinis Nitišs pojede letos evropský šampionát nejsilnější divize Supercar. Po několika sezonách se vrátí k týmu Set Promotion a usedne za volant vozu Ford Fiesta, která má svůj původ v M - Sportu. Pravděpodobně jde o auto, se kterým jel loni Niclas Grönholm.

12. 2. 2018

Maďarský jezdec Kornél Lukács známý pod přezdívkou Csucsu dnes oznámil podpis smlouvy s týmem OTS racing. Jeho novým vozem bude Škoda Fabia třetí generace.

12. 2. 2018

Smutná zpráva přišla ze západu Čech. Včera nás náhle opustil dlouholetý jezdec rallycrossu Stanislav Brunát. Redakce rallycross.cz vyjadřuje upřímnou soustrast jeho nejbližším.

2. 2. 2018

Ulrik Linnemann dnes představil svůj program v mistrovství Evropy divize Supercar, kde pojede s vozem Volkswagen Polo. Auto dánského jezdce pochází z dílen Marklund Motorsport.

21. 12. 2017

Finský jezdec Toomas Heikkinen po dvou letech končí své působení v týmu EKS. O jeho budoucnosti se rozhodne v průběhu ledna.

25. 10. 2017

Fotogalerie byla rozšířena o další fotografie z posledního závodu ZSE 2017 na Slovakiaringu, tentokrát od Tomáše Němce. Prohlížejte zde.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
27
2. Petter Solberg
24
3. Andreas Bakkerud
20
4. Mattias Ekström
19
5. Niclas Grönholm
18

Super1600 ERX
1. Artis Baumanis
30
2. Jimmy Terperau
24
3. Gergely Marton
24
4. Rokas Baciuska
18
5. Espen Isaksætre
18

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
24
2. Lukáš Červený
20

Super1600
1. Jan Ratajský
24
2. Raphael Dirnberger
20

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
24
2. Stanislav Korytár
19
3. Tomáš Michal
19
4. Jakub Michal
15

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
24
2. Pavol Zachar
19
3. Jiří Galuška
17
4. Miroslav Pospíchal
15
5. Jozef Magdolen
15

National1600
1. Marek Honzík
24
2. Vojtěch Kolomazník
19
3. Ondřej Šenk
19
4. Aleš Vovsík
15
5. Jan Kubík
15

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
45
2. Tamás Kárai
22
3. Lukáš Červený
20
4. Csaba Spitzmüller
18
5. Atilla Mózer
15

Super1600
1. Jan Ratajský
41
2. Raphael Dirnberger
34
3. Josef Šusta
24
4. Gergely Marton
20
5. Zsolt Szíjj
17

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
48
2. Stanislav Korytár
19
3. György Janzer
19
4. Tomáš Michal
19
5. Brúnó Csirmaz
18

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
45
2. Miroslav Pospíchal
38
3. Pavol Zachar
35
4. - Bészi
18
5. Jiří Galuška
17

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
49
2. Lukas Dirnberger
39
3. Richard Förster
31
4. Mátyás Varga
28
5. László Kovács
21

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
30
2. Michal Sklenář
25
3. Petr Jech
21
4. Lukáš Blažek
18
5. Martin Pinkas
15

HA +1600
1. Karel Faktor
24
2. Tomáš Týr
18
3. Jakub Vajlík
18
4. Zdeněk Volf
18

HA 4x4
    Výsledky budou aktualizovány

 

Sezona zakončená titulem

publikováno 21. 12. 2017, autor: Petr Šulčík
MS 2017 - Švédsko
MS 2017 - Švédsko - 2.7.2017 foto: Petr Šulčík

Po úspěšné sezoně 2016, kdy v evropském šampionátu skončil dvakrát na stupních vítězů a celkově na sedmém místě vstupoval Josef Šusta do uplynulé sezony s velkými ambicemi. Úvod mistrovství Evropy, především závody Portugalsku a Belgii, se ale varnsdorfskému jezdci vůbec nevydařily. Z Portugalska odjížděl dokonce bez bodů. "Úvod sezony nebyl jednoduchý. S tratí v Montelagre jsem neměl předchozí zkušenost a vzhledem k technické náročnosti to bylo hodně znát. Naopak v Mettetu jsem startoval už před začátkem sezony v rámci belgického mistrovství, takže jsem chtěl útočit na vyšší pozice. Bohužel nás pozlobila technika," vrací se Šusta k nepovedenému úvodu roku. Po Belgii na tým Noprosu čekala velká oprava motoru.

MS 2017 - Portugalsko

V přestávce mezi evropskými závody byl v plánu první velký test, u kterého byl přítomen díky spolupráci se společností LMP Racing a hlavním mechanikem Michalem Lankem bývalý soutěžní jezdec Toni Gardemeister. Tým fabii dva dny zkoušel v maďarském Nyirádu. "Tady člověk teprve vidí, jaké má ještě v jízdě rezervy. Test byl zaměřen především na nastavení podvozku a práci s ním. To mi v dalším průběhu sezony hodně pomohlo, protože když vidíte práci jezdce, který má za sebou tisíce kilometrů v  rallyovém mistrovství světa, musí to být znát. Když bych měl charakterizovat Toniho jízdu, jede na samé hraně auta. Zevnitř to vypadá, že auto je pořád ve smyku, přitom zvenku je to naopak. Prostě seveřan," uvedl Šusta. Bodové konto rozšířil český jezdec devátým místem ve Švédsku, finálová jízda mu ovšem unikla.

MS 2017 - Francie

Mistrovství Evropy mělo přes léto dlouhou přestávku. Všechno směřovalo k podzimnímu vyvrcholení, kdy na týmy během září čekaly hned tři závody. Ve Francii Šusta obhajoval loňské třetí místo. Druhý den začalo v Lohéacu vydatně pršet, i přes to se na tribunách tísnilo kolem pětatřiceti tisíc diváků. Po dramatických soubojích Šusta skončil v semifinále na čtvrtém místě a nepostoupil. Získal ovšem důležité body. Následoval rychlý přesun do lotyšské Rigy. V Lotyšsku absolvoval tým Noprosu v půlce léta druhý velký test. Závod českému závodníkovi nevyšel podle představ. Ve druhé kvalifikaci přišla kolize se soupeřem a Šusta se nakonec těsně neprobojoval ani do semifinále. "Závod jsem zkazil druhou kvalifikací, kterou jsem po kolizi se soupeřem nedokončil. Ovlivnilo to celý závod. I přes to, že jsem měl na této trati hodně naježděno, vyhovuje mi a auto bylo výborně připravené," dodal zklamaně Šusta.

MS 2017 - Lotyšsko

Sezonu uzavřelo německé Buxtehude. Trať, kde o výsledku rozhoduje především první zatáčka. Šusta zde s vozem Škoda Citigo vyhrál závod belgického šampionátu, který se zde konal v červnu. A právě osudná první zatáčka rozhodla i německou finálovou jízdu, kam se Šusta probojoval. Nakonec z toho bylo konečné páté místo. "Měl jsem do toho jít víc," přiznává český jezdec s odstupem času, když si vzpomene na několik tvrdých soubojů v prvním kole. Po německém závodě se Šusta posunul na konečné osmé místo mistrovství Evropy. "Šli jsme do toho letos s daleko větším nasazením a odhodláním než v loňské zkušební sezoně. Konkurence v mistrovství Evropy je velká. Po nepovedeném začátku sezony osmé místo hodnotím pozitivně," prohlásil Šusta.

V průběhu sezony dostal Šusta možnost startovat v rámci českého a zónového šampionátu s vozem Škoda Citigo týmu Pajr Motorsport. S tímto vozem nepoznal porážku. Mistrovství Zóny střední Evropy vyhrál a v českém šampionátu skončil na druhém místě. "Tyto starty mi velice pomohly. Na jednu stranu mě udržovaly v závodním rytmu na druhou stranu jsem mohl pomoci s vývojem stále ještě nového auta. Po závodě v Sedlčanech jsme navíc vyzkoušeli fabii a citigo v jednom testu a mohli tak srovnávat," chválil si Šusta. Konkurence v zóně není tak početná, ovšem neznamená to, že by se nezávodilo. "Někde byly závody jednodušší, jinde jsem musel o vítězství bojovat až do úplného závěru," upozorňuje Šusta především na předposlední závod v Mariapócsi, kde se před svého konkurenta Weiszta dostal až v poslední zatáčce finále.

ZSE 2017 - Česko II.

Šustův program v následující sezoně bude opět velmi náročný. Kromě mistrovství Evropy přichází v úvahu účast v zóně i českém šampionátu. "Všechno bude směřovat k mistrovství Evropy, na které chci být co nejlépe připraven a zúročit tak zkušenosti z předchozích let. Na autě chystáme nějaké změny. Svůj finální program ještě neznám, zatím je všechno v jednání," uzavřel Josef Šusta.

 

Josef Šusta 2017 

Mistrovství Evropy - 8. místo
Zóna střední Evropy - 1. místo
Mezinárodní mistrovství ČR - 2. místo

Vyhlášení - ZSE 2017 - Vídeň