Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

21. 12. 2017

Finský jezdec Toomas Heikkinen po dvou letech končí své působení v týmu EKS. O jeho budoucnosti se rozhodne v průběhu ledna.

25. 10. 2017

Fotogalerie byla rozšířena o další fotografie z posledního závodu ZSE 2017 na Slovakiaringu, tentokrát od Tomáše Němce. Prohlížejte zde.

4. 10. 2017

Peugeot a Sebastien Loeb potvrdili účast v mistrovství světa i pro sezonu 2018. Naopak šampionát opustí Ford s Blockovým týmem Hoonigan Racing Division. Více informací v zítřejší zprávě.

23. 8. 2017

Skot Alister McRae nahradí ve zbývajících čtyřech závodech sezony mistrovství světa v rallycrossu Guye Wilkse za volantem vozu VW Polo Supercar. Mladší bratr Colina McRaee bude startovat už příští týden ve francouzském Lohéacu.

16. 8. 2017

Němec Dieter Depping doplní v domácím závodě v Buxtehude sestavu týmu Volkswagen PSRX Sweden a bude startovat se třetím vozem VW Polo Supercar po boku Pettera Solberga a Johana Kristofferssona. Jedenapadesátiletý jezdec má zkušenosti se závoděním na okruzích, v rally i na Dakaru.

9. 8. 2017

Ve čtvrtém voze Audi S1 EKS RX quattro se ve francouzském Lohéacu, devátém závodě mistrovství světa, představí Nico Müller. Švýcar je dalším jezdcem seriálu DTM, který doplní tým EKS Mattiase Ekströma.

23. 6. 2017

Šéf Audi Sport Dieter Gass dnes rozhodl, že Mattias Ekström bude příští týden startovat v rámci DTM na Norisringu a vynechá sedmý závod mistrovství světa ve švédském Höljes. Nahradí ho Per - Gunnar Andersson.

3. 6. 2017

Oliver Solberg (15 let) dnes zvítězil v závodě RallyX Nordic ve švédské Arvice ve svém teprve druhém závodě v nejsilnější divizi. Startoval s vozem Citroën DS3 Supercar, se kterým loni startoval jeho otec...

Aktuální pořadí

MS/ME 2017
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
316
2. Mattias Ekström
255
3. Petter Solberg
252
4. Sébastien Loeb
214
5. Timmy Hansen
201

Týmy WRX
1. PSRX VW Sweden -
544
2. Peugeot - Hansen -
415
3. EKS -
380
4. Hoonigan RD -
306
5. MJP Racing Team Austria -
221

Supercar ERX
1. Anton Marklund
129
2. Thomas Bryntesson
101
3. Tamás Pál Kiss
90
4. Robin Larsson
88
5. Tommy Rustad
86

Super1600 ERX
1. Krisztián Szabó
137
2. Artis Baumanis
127
3. J.-P. Leppihalme
121
4. Kaspars Navickas
110
5. Ulrik Linnemann
93

Touringcar ERX
1. Lars Øivind Enerberg
106
2. Philip Gehrman
87
3. Anders Bråten
81
4. Steve Volders
70
5. Kjetil Larsen
64

RX2
1. Cyril Raymond
138
2. Dan Rooke
124
3. Guillaume De Ridder
89
4. Tanner Whitten
83
5. William Nilsson
75

ZSE 2017
SuperCars
1. Max J. Pucher
218
2. Alois Höller
153
3. Tamás Kárai
124
4. Tamás Pál Kiss
118
5. Csaba Spitzmüller
83

Super1600
1. Josef Šusta
168
2. Dávid Gerencsér
159
3. Jan Ratajský
157
4. Raphael Dirnberger
113
5. Jankó Wieszt
93

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
233
2. György Janzer
97
3. Brúnó Csirmaz
94
4. Jakub Bittman
85
5. Jakub Michal
75

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
221
2. Karl Schadenhofer
195
3. Pavol Zachar
156
4. Michael Stoklassa
134
5. Tomáš Mičík
122

SuperTouringCars -1600
1. Daniel Karlovits
148
2. Birgit Kuttner
123
3. Patrik Kadar
99
4. Mátyás Varga
98
5. Sándor Bernát-Lukács
88

MMČR 2017
SuperCars
1. Max J. Pucher
136
2. Alois Höller
93
3. Tristan Ekker
63
4. Gerald Eder
62
5. Tamás Kárai
51

Super1600
1. Jan Ratajský
101.5
2. Josef Šusta
96
3. Dávid Gerencsér
68
4. Lukas Dirnberger
63.5
5. Martina Koutná
38

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
138
2. Jakub Bittman
110
3. Jakub Michal
79
4. Heinz Glinz
72
5. Jakub Šindelek
61

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
132
2. Karl Schadenhofer
115
3. Michael Stoklassa
114
4. Tomáš Mičík
78
5. Pavol Zachar
76

National1600
1. Vojtěch Kolomazník
126
2. Ondřej Šenk
112
3. Marek Honzík
107
4. Tomáš Michal
100
5. Jan Skála
98

ČTHV 2017
HA -1600
1. Tomáš Marchal
131
2. Michal Sklenář
114
3. Jaroslav Marchal
112
4. Tomáš Kohout
96
5. Pavel Koutný
79

HA +1600
1. Aleš Kubík
111
2. Tomáš Zajíc
99
3. Karel Faktor
85
4. Václav Haloun
82
5. Jan Kubík
69

HA 4x4
1. Luboš Čížek
69
2. Lukáš Marek
63.5
3. Stanislav Brunát
54
4. Jiří Kazil
23
5. Ondřej Havlík
17

 

Sezona zakončená titulem

publikováno 21. 12. 2017, autor: Petr Šulčík
MS 2017 - Švédsko
MS 2017 - Švédsko - 2.7.2017 foto: Petr Šulčík

Po úspěšné sezoně 2016, kdy v evropském šampionátu skončil dvakrát na stupních vítězů a celkově na sedmém místě vstupoval Josef Šusta do uplynulé sezony s velkými ambicemi. Úvod mistrovství Evropy, především závody Portugalsku a Belgii, se ale varnsdorfskému jezdci vůbec nevydařily. Z Portugalska odjížděl dokonce bez bodů. "Úvod sezony nebyl jednoduchý. S tratí v Montelagre jsem neměl předchozí zkušenost a vzhledem k technické náročnosti to bylo hodně znát. Naopak v Mettetu jsem startoval už před začátkem sezony v rámci belgického mistrovství, takže jsem chtěl útočit na vyšší pozice. Bohužel nás pozlobila technika," vrací se Šusta k nepovedenému úvodu roku. Po Belgii na tým Noprosu čekala velká oprava motoru.

MS 2017 - Portugalsko

V přestávce mezi evropskými závody byl v plánu první velký test, u kterého byl přítomen díky spolupráci se společností LMP Racing a hlavním mechanikem Michalem Lankem bývalý soutěžní jezdec Toni Gardemeister. Tým fabii dva dny zkoušel v maďarském Nyirádu. "Tady člověk teprve vidí, jaké má ještě v jízdě rezervy. Test byl zaměřen především na nastavení podvozku a práci s ním. To mi v dalším průběhu sezony hodně pomohlo, protože když vidíte práci jezdce, který má za sebou tisíce kilometrů v  rallyovém mistrovství světa, musí to být znát. Když bych měl charakterizovat Toniho jízdu, jede na samé hraně auta. Zevnitř to vypadá, že auto je pořád ve smyku, přitom zvenku je to naopak. Prostě seveřan," uvedl Šusta. Bodové konto rozšířil český jezdec devátým místem ve Švédsku, finálová jízda mu ovšem unikla.

MS 2017 - Francie

Mistrovství Evropy mělo přes léto dlouhou přestávku. Všechno směřovalo k podzimnímu vyvrcholení, kdy na týmy během září čekaly hned tři závody. Ve Francii Šusta obhajoval loňské třetí místo. Druhý den začalo v Lohéacu vydatně pršet, i přes to se na tribunách tísnilo kolem pětatřiceti tisíc diváků. Po dramatických soubojích Šusta skončil v semifinále na čtvrtém místě a nepostoupil. Získal ovšem důležité body. Následoval rychlý přesun do lotyšské Rigy. V Lotyšsku absolvoval tým Noprosu v půlce léta druhý velký test. Závod českému závodníkovi nevyšel podle představ. Ve druhé kvalifikaci přišla kolize se soupeřem a Šusta se nakonec těsně neprobojoval ani do semifinále. "Závod jsem zkazil druhou kvalifikací, kterou jsem po kolizi se soupeřem nedokončil. Ovlivnilo to celý závod. I přes to, že jsem měl na této trati hodně naježděno, vyhovuje mi a auto bylo výborně připravené," dodal zklamaně Šusta.

MS 2017 - Lotyšsko

Sezonu uzavřelo německé Buxtehude. Trať, kde o výsledku rozhoduje především první zatáčka. Šusta zde s vozem Škoda Citigo vyhrál závod belgického šampionátu, který se zde konal v červnu. A právě osudná první zatáčka rozhodla i německou finálovou jízdu, kam se Šusta probojoval. Nakonec z toho bylo konečné páté místo. "Měl jsem do toho jít víc," přiznává český jezdec s odstupem času, když si vzpomene na několik tvrdých soubojů v prvním kole. Po německém závodě se Šusta posunul na konečné osmé místo mistrovství Evropy. "Šli jsme do toho letos s daleko větším nasazením a odhodláním než v loňské zkušební sezoně. Konkurence v mistrovství Evropy je velká. Po nepovedeném začátku sezony osmé místo hodnotím pozitivně," prohlásil Šusta.

V průběhu sezony dostal Šusta možnost startovat v rámci českého a zónového šampionátu s vozem Škoda Citigo týmu Pajr Motorsport. S tímto vozem nepoznal porážku. Mistrovství Zóny střední Evropy vyhrál a v českém šampionátu skončil na druhém místě. "Tyto starty mi velice pomohly. Na jednu stranu mě udržovaly v závodním rytmu na druhou stranu jsem mohl pomoci s vývojem stále ještě nového auta. Po závodě v Sedlčanech jsme navíc vyzkoušeli fabii a citigo v jednom testu a mohli tak srovnávat," chválil si Šusta. Konkurence v zóně není tak početná, ovšem neznamená to, že by se nezávodilo. "Někde byly závody jednodušší, jinde jsem musel o vítězství bojovat až do úplného závěru," upozorňuje Šusta především na předposlední závod v Mariapócsi, kde se před svého konkurenta Weiszta dostal až v poslední zatáčce finále.

ZSE 2017 - Česko II.

Šustův program v následující sezoně bude opět velmi náročný. Kromě mistrovství Evropy přichází v úvahu účast v zóně i českém šampionátu. "Všechno bude směřovat k mistrovství Evropy, na které chci být co nejlépe připraven a zúročit tak zkušenosti z předchozích let. Na autě chystáme nějaké změny. Svůj finální program ještě neznám, zatím je všechno v jednání," uzavřel Josef Šusta.

 

Josef Šusta 2017 

Mistrovství Evropy - 8. místo
Zóna střední Evropy - 1. místo
Mezinárodní mistrovství ČR - 2. místo

Vyhlášení - ZSE 2017 - Vídeň