Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

29. 8. 2018

Audi od příštího roku končí svou podporu týmu EKS RX v rámci rallycrossového mistrovství světa. Věnovat se bude především Formuli E a DTM.

27. 8. 2018

Jerome Grosset - Janin ukončil před domácím závodem ve Francii své působení v týmu GCK, kde jezdil spolu s dalším Francouzem Guerlainem Chicheritem s vozem Renault Megane R.S. RX. Nahradí ho Liam Doran.

18. 8. 2018

Steve Volders mistrem Evropy! Po přezkoumání vzorků paliva došlo u třech jezdců divize Touringcar k porušení pravidel a následnému vyloučení. Šlo o Siverta Svardala, který byl neoficiálním mistrem Evropy, Ole Mortena Tangena a Kennetha Johanssona. Všichni byli diskvalifikováni ze švédského závodu a mistrem Evropy se tak o bod stal právě Volders.

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
311
2. Mattias Ekström
228
3. Andreas Bakkerud
224
4. Petter Solberg
221
5. Sébastien Loeb
205

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
532
2. EKS Audi Sport -
452
3. Peugeot Total -
382
4. GRX Taneco -
219
5. GC Kompetition -
134

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
116
2. Aydar Nuriev
107
3. Artis Baumanis
103
4. Gergely Marton
86
5. Jesse Kallio
68

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Tamás Kárai
82
3. Lukáš Červený
72
4. Tristan Ekker
61
5. Atilla Mózer
60

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
89
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
45

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
132
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Sezona zakončená titulem

publikováno 21. 12. 2017, autor: Petr Šulčík
MS 2017 - Švédsko
MS 2017 - Švédsko - 2.7.2017 foto: Petr Šulčík

Po úspěšné sezoně 2016, kdy v evropském šampionátu skončil dvakrát na stupních vítězů a celkově na sedmém místě vstupoval Josef Šusta do uplynulé sezony s velkými ambicemi. Úvod mistrovství Evropy, především závody Portugalsku a Belgii, se ale varnsdorfskému jezdci vůbec nevydařily. Z Portugalska odjížděl dokonce bez bodů. "Úvod sezony nebyl jednoduchý. S tratí v Montelagre jsem neměl předchozí zkušenost a vzhledem k technické náročnosti to bylo hodně znát. Naopak v Mettetu jsem startoval už před začátkem sezony v rámci belgického mistrovství, takže jsem chtěl útočit na vyšší pozice. Bohužel nás pozlobila technika," vrací se Šusta k nepovedenému úvodu roku. Po Belgii na tým Noprosu čekala velká oprava motoru.

MS 2017 - Portugalsko

V přestávce mezi evropskými závody byl v plánu první velký test, u kterého byl přítomen díky spolupráci se společností LMP Racing a hlavním mechanikem Michalem Lankem bývalý soutěžní jezdec Toni Gardemeister. Tým fabii dva dny zkoušel v maďarském Nyirádu. "Tady člověk teprve vidí, jaké má ještě v jízdě rezervy. Test byl zaměřen především na nastavení podvozku a práci s ním. To mi v dalším průběhu sezony hodně pomohlo, protože když vidíte práci jezdce, který má za sebou tisíce kilometrů v  rallyovém mistrovství světa, musí to být znát. Když bych měl charakterizovat Toniho jízdu, jede na samé hraně auta. Zevnitř to vypadá, že auto je pořád ve smyku, přitom zvenku je to naopak. Prostě seveřan," uvedl Šusta. Bodové konto rozšířil český jezdec devátým místem ve Švédsku, finálová jízda mu ovšem unikla.

MS 2017 - Francie

Mistrovství Evropy mělo přes léto dlouhou přestávku. Všechno směřovalo k podzimnímu vyvrcholení, kdy na týmy během září čekaly hned tři závody. Ve Francii Šusta obhajoval loňské třetí místo. Druhý den začalo v Lohéacu vydatně pršet, i přes to se na tribunách tísnilo kolem pětatřiceti tisíc diváků. Po dramatických soubojích Šusta skončil v semifinále na čtvrtém místě a nepostoupil. Získal ovšem důležité body. Následoval rychlý přesun do lotyšské Rigy. V Lotyšsku absolvoval tým Noprosu v půlce léta druhý velký test. Závod českému závodníkovi nevyšel podle představ. Ve druhé kvalifikaci přišla kolize se soupeřem a Šusta se nakonec těsně neprobojoval ani do semifinále. "Závod jsem zkazil druhou kvalifikací, kterou jsem po kolizi se soupeřem nedokončil. Ovlivnilo to celý závod. I přes to, že jsem měl na této trati hodně naježděno, vyhovuje mi a auto bylo výborně připravené," dodal zklamaně Šusta.

MS 2017 - Lotyšsko

Sezonu uzavřelo německé Buxtehude. Trať, kde o výsledku rozhoduje především první zatáčka. Šusta zde s vozem Škoda Citigo vyhrál závod belgického šampionátu, který se zde konal v červnu. A právě osudná první zatáčka rozhodla i německou finálovou jízdu, kam se Šusta probojoval. Nakonec z toho bylo konečné páté místo. "Měl jsem do toho jít víc," přiznává český jezdec s odstupem času, když si vzpomene na několik tvrdých soubojů v prvním kole. Po německém závodě se Šusta posunul na konečné osmé místo mistrovství Evropy. "Šli jsme do toho letos s daleko větším nasazením a odhodláním než v loňské zkušební sezoně. Konkurence v mistrovství Evropy je velká. Po nepovedeném začátku sezony osmé místo hodnotím pozitivně," prohlásil Šusta.

V průběhu sezony dostal Šusta možnost startovat v rámci českého a zónového šampionátu s vozem Škoda Citigo týmu Pajr Motorsport. S tímto vozem nepoznal porážku. Mistrovství Zóny střední Evropy vyhrál a v českém šampionátu skončil na druhém místě. "Tyto starty mi velice pomohly. Na jednu stranu mě udržovaly v závodním rytmu na druhou stranu jsem mohl pomoci s vývojem stále ještě nového auta. Po závodě v Sedlčanech jsme navíc vyzkoušeli fabii a citigo v jednom testu a mohli tak srovnávat," chválil si Šusta. Konkurence v zóně není tak početná, ovšem neznamená to, že by se nezávodilo. "Někde byly závody jednodušší, jinde jsem musel o vítězství bojovat až do úplného závěru," upozorňuje Šusta především na předposlední závod v Mariapócsi, kde se před svého konkurenta Weiszta dostal až v poslední zatáčce finále.

ZSE 2017 - Česko II.

Šustův program v následující sezoně bude opět velmi náročný. Kromě mistrovství Evropy přichází v úvahu účast v zóně i českém šampionátu. "Všechno bude směřovat k mistrovství Evropy, na které chci být co nejlépe připraven a zúročit tak zkušenosti z předchozích let. Na autě chystáme nějaké změny. Svůj finální program ještě neznám, zatím je všechno v jednání," uzavřel Josef Šusta.

 

Josef Šusta 2017 

Mistrovství Evropy - 8. místo
Zóna střední Evropy - 1. místo
Mezinárodní mistrovství ČR - 2. místo

Vyhlášení - ZSE 2017 - Vídeň