Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

S Polem do Evropy

publikováno 10. 2. 2019, autor: Petr Šulčík
VW Polo Supercar
VW Polo Supercar - 9.2.2019 foto: Petr Šulčík

Má za sebou velmi náročnou sezonu. Po přestupu z autokrosu, kde se stal evropským mistrem si Aleš Fučík přestup mezi rallycrossaře představoval trochu jednodušeji. Startovat s předělaným a vylepšeným vozem Škoda Fabia byl ovšem omyl. Auto na rallycrossových tratích příliš nefungovalo. Navíc se Fučík potýkal i s technickými problémy. Pro tuto sezonu tak přišla obměna techniky a v týmu KRTZ se objevil vůz Volkswagen Polo, se kterým v roce 2016 startoval Johan Kristoffersson. Auto pochází z dílen Marklund Motorsport.

Přestup do rallycrossu nebyl jednoduchý. Jak s odstupem hodnotíte loňskou sezonu?

"Zásadním problémem bylo auto, které nefungovalo správně. V mistrovství Evropy je řada výborných jezdců, kteří mají mnohaleté zkušenosti. Ale podle mého názoru, kdybychom disponovali autem, které máme teď, tak jsme v pořadí úplně někde jinde. A doufám, že tomu v letošní sezoně bude. Uděláme pro to všechno."

MS 2018 - Švédsko

Našla se ovšem i některá pozitiva.

"Hlavním kladem celé sezony bylo, že jsme do značné míry poznali tratě, na kterých se závodí. Vyzkoušeli jsme si systém rallycrossu, organizaci. Všechno pro nás bylo nové a v porovnání s autokrosem docela rozdílné. Máme mnoho poznatků, které budeme chtít využít. I když co se týče nastavení auta, tak to bude úplně jiné. Tratě jsem si zapamatoval. Kalendář se lehce změnil, dvě tratě pro mě budou nové. V německém Buxtehude jsem se byl podívat alespoň jako divák."

Co bylo největším problémem nebo změnou po přestupu z autokrosu?

Neměl jsem úplně zásadní problém jako jezdec. Největším rozdílem oproti autokrosu jsou brzdy, protože v autokrosu se brzdí úplně jinak. V rallycrossu jsou brzdné body někde jinde, brzdí se na poslední chvíli. Na tom je třeba neustále pracovat."

VW Polo Supercar

V polovině loňského roku přišel nákup vozu Volkswagen Polo z dílen Marklund Motorsport. Uvažovali jste i o koupi jiného auta?

"Samozřejmě jsem se díval i po jiných vozech, něco jsem obvolával, ale většinou ta auta stála dost peněz. Polo jsme koupili rozdělané, má to výhodu i v tom, že jsme ho stačili poznat. Dvakrát jsme ho rozebrali do šroubku. Víme základní věci. Potřebujeme se naučit s autem pracovat, měnit nastavení. K tomu poslouží především předsezónní testy. Nastavení, se kterým se auto koupilo mi úplně nevyhovuje, proto potřebujeme zkoušet. Před sezonou budeme jeden den testovat a navíc pojedeme ještě tři závody."

Jak probíhá komunikace se švédským týmem? 

"Je to profesionální tým a žádný zásadní problém s nimi není. Problémem může být vzdálenost. Ale poskytli nám celou řadu dat, problém není ani s dodávkou náhradních dílů. Nemůžu si na nic stěžovat."

Jednou věcí je špičkový vůz pořídit, druhou ho provozovat. Jakých změn doznal váš tým?

"Máme pronajatou novou dílnu, kde máme všechno k dispozici. V základu se o auto stará jeden člověk, další lidi využívám jen při závodech. Race inženýrem bude v této sezoně David Komárek, který má v této oblasti letité zkušenosti."

Setkání mistrů 2018 - Sosnová

Využíváte stejné dodavatele komponentů jako Marklund Motorsport nebo jdete svou cestou?

"Auto jsem kupoval bez motoru. Mike Callaghan ve spolupráci s Julianem Godfreyem po nás postavili nový motor, nyní finišují práce ještě na náhradním. O tlumiče se stará Kresta Racing, transmise jsme ponechali stejné jako používá švédský tým."

Sezona začíná až na konci května v Anglii. Je to výhoda?

"Myslím si, že se začíná zbytečně pozdě. Ale na druhou stranu čas zase můžeme využít k přípravě na sezonu. Co se týče toho předsezónního programu, tak chceme uskutečnit test před zónovým závodem na Slovensku, následně chci jet i v Melku a také v rámci zkušebního závodu Global Rallycross Europe ve Fuglau. Času na další seznámení s autem bude dost. Po prvním závodu Anglii nebude mnoho času na další přípravu, protože zanedlouho se jede v Norsku. Chceme být připraveni co nejlépe, aby nás nezaskočil nějaký problém."

Setkání mistrů 2018 - Sosnová

Zatím jste s autem absolvoval pouze krátký test a Setkání mistrů v Sosnové. Jaké jsou pocity z řízení?

"Funguje neskutečně a jsem z toho nadšený. Je to rozdíl třídy. Perfektně reaguje na jakýkoliv pohyb volantem..."

Fabie je stále na prodej?

"Předěláváme ji zpět na autokros a pokud ji nikdo nekoupí, tak je možnost, že se ukážu i na nějakých závodech autokrosu."