Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

Aktuální pořadí

MS 2019
Supercar
1. Kevin Hansen
30
2. Niclas Grönholm
26
3. Janis Baumanis
20
4. Timo Scheider
20
5. Krisztián Szabó
18

Týmy
1. GRX Taneco -
39
2. Team Hansen MJP -
38
3. GC Kompetition -
24
4. Monster Energy RX Cartel -
16
5. GCK Academy -
8

ME 2019
ZSE 2019
MMČR 2019
 

S Polem do Evropy

publikováno 10. 2. 2019, autor: Petr Šulčík
VW Polo Supercar
VW Polo Supercar - 9.2.2019 foto: Petr Šulčík

Má za sebou velmi náročnou sezonu. Po přestupu z autokrosu, kde se stal evropským mistrem si Aleš Fučík přestup mezi rallycrossaře představoval trochu jednodušeji. Startovat s předělaným a vylepšeným vozem Škoda Fabia byl ovšem omyl. Auto na rallycrossových tratích příliš nefungovalo. Navíc se Fučík potýkal i s technickými problémy. Pro tuto sezonu tak přišla obměna techniky a v týmu KRTZ se objevil vůz Volkswagen Polo, se kterým v roce 2016 startoval Johan Kristoffersson. Auto pochází z dílen Marklund Motorsport.

Přestup do rallycrossu nebyl jednoduchý. Jak s odstupem hodnotíte loňskou sezonu?

"Zásadním problémem bylo auto, které nefungovalo správně. V mistrovství Evropy je řada výborných jezdců, kteří mají mnohaleté zkušenosti. Ale podle mého názoru, kdybychom disponovali autem, které máme teď, tak jsme v pořadí úplně někde jinde. A doufám, že tomu v letošní sezoně bude. Uděláme pro to všechno."

MS 2018 - Švédsko

Našla se ovšem i některá pozitiva.

"Hlavním kladem celé sezony bylo, že jsme do značné míry poznali tratě, na kterých se závodí. Vyzkoušeli jsme si systém rallycrossu, organizaci. Všechno pro nás bylo nové a v porovnání s autokrosem docela rozdílné. Máme mnoho poznatků, které budeme chtít využít. I když co se týče nastavení auta, tak to bude úplně jiné. Tratě jsem si zapamatoval. Kalendář se lehce změnil, dvě tratě pro mě budou nové. V německém Buxtehude jsem se byl podívat alespoň jako divák."

Co bylo největším problémem nebo změnou po přestupu z autokrosu?

Neměl jsem úplně zásadní problém jako jezdec. Největším rozdílem oproti autokrosu jsou brzdy, protože v autokrosu se brzdí úplně jinak. V rallycrossu jsou brzdné body někde jinde, brzdí se na poslední chvíli. Na tom je třeba neustále pracovat."

VW Polo Supercar

V polovině loňského roku přišel nákup vozu Volkswagen Polo z dílen Marklund Motorsport. Uvažovali jste i o koupi jiného auta?

"Samozřejmě jsem se díval i po jiných vozech, něco jsem obvolával, ale většinou ta auta stála dost peněz. Polo jsme koupili rozdělané, má to výhodu i v tom, že jsme ho stačili poznat. Dvakrát jsme ho rozebrali do šroubku. Víme základní věci. Potřebujeme se naučit s autem pracovat, měnit nastavení. K tomu poslouží především předsezónní testy. Nastavení, se kterým se auto koupilo mi úplně nevyhovuje, proto potřebujeme zkoušet. Před sezonou budeme jeden den testovat a navíc pojedeme ještě tři závody."

Jak probíhá komunikace se švédským týmem? 

"Je to profesionální tým a žádný zásadní problém s nimi není. Problémem může být vzdálenost. Ale poskytli nám celou řadu dat, problém není ani s dodávkou náhradních dílů. Nemůžu si na nic stěžovat."

Jednou věcí je špičkový vůz pořídit, druhou ho provozovat. Jakých změn doznal váš tým?

"Máme pronajatou novou dílnu, kde máme všechno k dispozici. V základu se o auto stará jeden člověk, další lidi využívám jen při závodech. Race inženýrem bude v této sezoně David Komárek, který má v této oblasti letité zkušenosti."

Setkání mistrů 2018 - Sosnová

Využíváte stejné dodavatele komponentů jako Marklund Motorsport nebo jdete svou cestou?

"Auto jsem kupoval bez motoru. Mike Callaghan ve spolupráci s Julianem Godfreyem po nás postavili nový motor, nyní finišují práce ještě na náhradním. O tlumiče se stará Kresta Racing, transmise jsme ponechali stejné jako používá švédský tým."

Sezona začíná až na konci května v Anglii. Je to výhoda?

"Myslím si, že se začíná zbytečně pozdě. Ale na druhou stranu čas zase můžeme využít k přípravě na sezonu. Co se týče toho předsezónního programu, tak chceme uskutečnit test před zónovým závodem na Slovensku, následně chci jet i v Melku a také v rámci zkušebního závodu Global Rallycross Europe ve Fuglau. Času na další seznámení s autem bude dost. Po prvním závodu Anglii nebude mnoho času na další přípravu, protože zanedlouho se jede v Norsku. Chceme být připraveni co nejlépe, aby nás nezaskočil nějaký problém."

Setkání mistrů 2018 - Sosnová

Zatím jste s autem absolvoval pouze krátký test a Setkání mistrů v Sosnové. Jaké jsou pocity z řízení?

"Funguje neskutečně a jsem z toho nadšený. Je to rozdíl třídy. Perfektně reaguje na jakýkoliv pohyb volantem..."

Fabie je stále na prodej?

"Předěláváme ji zpět na autokros a pokud ji nikdo nekoupí, tak je možnost, že se ukážu i na nějakých závodech autokrosu."