Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Ratajský chce obhajovat titul

publikováno 6. 1. 2019, autor: Petr Šulčík
ZSE 2018 - Maďarsko II.
ZSE 2018 - Maďarsko II. - 16.7.2018 foto: Petr Šulčík

I v loňské sezoně zůstal Jan Ratajský věrný rallycrossu a ve své druhé plnohodnotné sezoně se mu podařilo obhájit titul mistra republiky, který doplnil i o prvenství v zónovém šampionátu divize Super1600. "Po úspěšné sezoně 2017, kdy se mi podařilo získat republikový titul a třetí místo v zóně jsme byl před letošním rokem plný očekávání. Doufal jsem v nárůst počtu startujících v jednotlivých závodech. Prognózy se ovšem až na výjimky nenaplnily. Světlým bodem byl závod v maďarském Nyirádu, kde v divizi Super1600 startovalo přes deset jezdců. Jinak jsme po celou sezonu bojovali především s Tomášem Krejčíkem, Raphaelem Dirnbergerem nebo Zdeňkem Kučerou. Divize Super1600 je velice atraktivní jak pro pilota, kdy jízda s předokolkou na samotné hraně je úžasný pocit. Ale po pár závodech už jen pocit z rychlé jízdy nestačí a závodník potřebuje souboje na trati a těch bohužel letos bylo ještě méně než loni. Tím pádem to pro diváky není moc zajímavé a chybí tomu potřebná prestiž a úroveň," říká Jan Ratajský. "Pány z FASu jsem byl oceněn pouze jako vítěz divize nikoliv mistr republiky. Trochu jiný přístup mají na Slovensku, kde mě pozvali dokonce na vyhlášení Mistrů volantu," dodal.

MMČR 2018 - Sedlčany

Jestli dojde v rámci divize Super 1600 k navýšení počtu účastníků ukáží až první závody. Podle vyjádření některých jezdců by k tomu skutečně mělo dojít. Kvalitu českému i zónovému šampionátu by dodala účast jezdců ze zahraničí. "Je potřeba zlepšit propagaci rallcrossu jak u nás, tak i v celé zóně. A nějak motivovat jezdce, aby objížděli zónové závody i z okolních států. Aby k nám přijeli Maďaři, Poláci a další ve větším počtu a my zase ve větším počtu k nim. V každé zemi jsou dvě tratě na dobré úrovni a dal by se na tom postavit podle mě pěkný šampionát," myslí si jezdec týmu AB motorsport.

Chybí ovšem podpora ze strany Autoklubu, která by motivovala jezdce ke startům v zahraničních závodech. "Komunikace mezi jezdci a Autoklubem nefunguje. Mistrovství Evropy má obrovskou úroveň a prestiž. Každý z nás by se tam chtěl dostat. Ale v řadě případů to nejde bez podpory Autoklubu. A kde jinde si má závodník vyzávodit podporu než v republice nebo v zóně. Podpora pro vítěze těchto šampionátů, kteří by to chtěli zkusit výše, zkrátka neexistuje," uvedl.

MMČR 2018 - Sedlčany

V letošním roce má Jan Ratajský podobné plány jako letos. "Odjedeme prvních pět zónových závodů a pak se rozhodneme co dál. Připravujeme stávající fabii, která pokud se neprodá, projde klasickou repasí. Zaměříme se především na přepracování a vylepšení převodovky a větší repas motoru, kde bychom chtěli ještě najít nějaké koníky navíc. Jelikož si vše děláme sami, tak máme o zábavu postaráno. V závodní dílně je teď více práce i s přípravou klientských aut pro autokros. Následně musíme ještě připravit vůz VW Golf třetí generace pro divizi historických aut nebo SuperTouringCar, se kterým jezdí můj otec Stanislav. On je hlavním konstruktérem našich aut, motoru a převodovek," představuje letošní plány Ratajský.

ZSE 2018 - Česko I.

Český jezdec by v nejbližší době rád přesedl do úplně nové fabie. "Měli jsme pro sezónu 2019 v plánu postavit ještě nové auto, které by mohlo jet i mistrovství Evropy. Vzhledem k pracovní, rodinné a motivační situaci, která je pro mne asi nejdůležitější, nebudeme stavbu upřednostňovat před samotným závoděním.  Jediné co by stavbu urychlilo je prodej stávající fabie. Bez závodění bych to nevydržel. Půjde o fabii třetí generace, ve které by už by měla být plnohodnotná sekvenční převodovka. Doposud stále jezdím s “háčkem”. Jiné koncepce bude motor a především nápravy. Slibuji si od toho samozřejmě zrychlení minimálně o desetinu na kolo," uzavírá Jan Ratajský.