Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

8. 5. 2019

Další změnou pro závod ve Spa je nahrazení Rokase Baciušky ve voze Škoda Fabia WRX belgickým jezdcem Francois Duvalem.

8. 5. 2019

Fin Niclas Grönholm se kvůli operaci slepého střeva nezúčastní třetího závodu MS v belgickém Spa.

28. 4. 2019

Online výsledky ze čtvrtého závodu mistrovství ZSE 2019 v polské Toruni můžete sledovat zde.

24. 4. 2019

Seznam přihlášených na čtvrtý závod mistrovství ZSE 2019, který se uskuteční od 27. do 28.4. v polské Toruni.

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

Aktuální pořadí

MS 2019
Supercar
1. Kevin Hansen
69
2. Timmy Hansen
58
3. Timur Timerzyanov
53
4. Janis Baumanis
52
5. Andreas Bakkerud
51

Týmy
1. Team Hansen MJP -
127
2. GRX Taneco -
126
3. Monster Energy RX Cartel -
94
4. GC Kompetition -
55
5. GCK Academy -
40

RX2
1. Oliver Eriksson
59
2. Jesse Kallio
50
3. Fraser McConnel
46
4. Sami-Matti Trogen
36
5. Vasily Gryazin
34

ME 2019
Super 1600
1. Aydar Nuriev
60
2. Artur Egorov
46
3. Gergely Marton
42
4. Timur Shigaboutdinov
36
5. Egor Sanin
35

ZSE 2019
MMČR 2019
 

Ratajský chce obhajovat titul

publikováno 6. 1. 2019, autor: Petr Šulčík
ZSE 2018 - Maďarsko II.
ZSE 2018 - Maďarsko II. - 16.7.2018 foto: Petr Šulčík

I v loňské sezoně zůstal Jan Ratajský věrný rallycrossu a ve své druhé plnohodnotné sezoně se mu podařilo obhájit titul mistra republiky, který doplnil i o prvenství v zónovém šampionátu divize Super1600. "Po úspěšné sezoně 2017, kdy se mi podařilo získat republikový titul a třetí místo v zóně jsme byl před letošním rokem plný očekávání. Doufal jsem v nárůst počtu startujících v jednotlivých závodech. Prognózy se ovšem až na výjimky nenaplnily. Světlým bodem byl závod v maďarském Nyirádu, kde v divizi Super1600 startovalo přes deset jezdců. Jinak jsme po celou sezonu bojovali především s Tomášem Krejčíkem, Raphaelem Dirnbergerem nebo Zdeňkem Kučerou. Divize Super1600 je velice atraktivní jak pro pilota, kdy jízda s předokolkou na samotné hraně je úžasný pocit. Ale po pár závodech už jen pocit z rychlé jízdy nestačí a závodník potřebuje souboje na trati a těch bohužel letos bylo ještě méně než loni. Tím pádem to pro diváky není moc zajímavé a chybí tomu potřebná prestiž a úroveň," říká Jan Ratajský. "Pány z FASu jsem byl oceněn pouze jako vítěz divize nikoliv mistr republiky. Trochu jiný přístup mají na Slovensku, kde mě pozvali dokonce na vyhlášení Mistrů volantu," dodal.

MMČR 2018 - Sedlčany

Jestli dojde v rámci divize Super 1600 k navýšení počtu účastníků ukáží až první závody. Podle vyjádření některých jezdců by k tomu skutečně mělo dojít. Kvalitu českému i zónovému šampionátu by dodala účast jezdců ze zahraničí. "Je potřeba zlepšit propagaci rallcrossu jak u nás, tak i v celé zóně. A nějak motivovat jezdce, aby objížděli zónové závody i z okolních států. Aby k nám přijeli Maďaři, Poláci a další ve větším počtu a my zase ve větším počtu k nim. V každé zemi jsou dvě tratě na dobré úrovni a dal by se na tom postavit podle mě pěkný šampionát," myslí si jezdec týmu AB motorsport.

Chybí ovšem podpora ze strany Autoklubu, která by motivovala jezdce ke startům v zahraničních závodech. "Komunikace mezi jezdci a Autoklubem nefunguje. Mistrovství Evropy má obrovskou úroveň a prestiž. Každý z nás by se tam chtěl dostat. Ale v řadě případů to nejde bez podpory Autoklubu. A kde jinde si má závodník vyzávodit podporu než v republice nebo v zóně. Podpora pro vítěze těchto šampionátů, kteří by to chtěli zkusit výše, zkrátka neexistuje," uvedl.

MMČR 2018 - Sedlčany

V letošním roce má Jan Ratajský podobné plány jako letos. "Odjedeme prvních pět zónových závodů a pak se rozhodneme co dál. Připravujeme stávající fabii, která pokud se neprodá, projde klasickou repasí. Zaměříme se především na přepracování a vylepšení převodovky a větší repas motoru, kde bychom chtěli ještě najít nějaké koníky navíc. Jelikož si vše děláme sami, tak máme o zábavu postaráno. V závodní dílně je teď více práce i s přípravou klientských aut pro autokros. Následně musíme ještě připravit vůz VW Golf třetí generace pro divizi historických aut nebo SuperTouringCar, se kterým jezdí můj otec Stanislav. On je hlavním konstruktérem našich aut, motoru a převodovek," představuje letošní plány Ratajský.

ZSE 2018 - Česko I.

Český jezdec by v nejbližší době rád přesedl do úplně nové fabie. "Měli jsme pro sezónu 2019 v plánu postavit ještě nové auto, které by mohlo jet i mistrovství Evropy. Vzhledem k pracovní, rodinné a motivační situaci, která je pro mne asi nejdůležitější, nebudeme stavbu upřednostňovat před samotným závoděním.  Jediné co by stavbu urychlilo je prodej stávající fabie. Bez závodění bych to nevydržel. Půjde o fabii třetí generace, ve které by už by měla být plnohodnotná sekvenční převodovka. Doposud stále jezdím s “háčkem”. Jiné koncepce bude motor a především nápravy. Slibuji si od toho samozřejmě zrychlení minimálně o desetinu na kolo," uzavírá Jan Ratajský.