Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Představení divize N1600

publikováno 24. 7. 2015, autor: Petr Šulčík
Představení N1600 - Sedlčany
Představení N1600 - Sedlčany - 24.7.2015 foto: Petr Šulčík

Myšlenka vytvořit tuto divizi přišla už v loňské sezoně. Hlavním cílem je přilákat do rallycrossu nové jezdce. V Rakousku tato kategorie funguje už tři roky a startuje v ní více jak dvacítka jezdců. Jde o vozy s šestnáctistovkovým motorem, u kterých je povolena pouze úprava tlumičů a jiný vzduchový filtr. Všechno ostatní zůstává sériové dokonce se závodí na sériových pneumatikách. V tomto roce účinkují v našem šampionátu čtyři vozy včetně Jana Skály, který za sebou má také zkušenosti z mistrovství Evropy v divizi Super 1600. Vůz v základu stojí kolem 25 tisíc korun, když připočteme bezpečnostní výbavu, pásy a sedačku a ostatní věci dostaneme se přibližně na částku kolem padesáti tisíc. Sada gum vyjde na 5 - 8 tisíc korun a vystačí klidně i na tři závody za sebou. Společně s Janem Skálou kategorii představoval Marek Michal. Jeho synové Jakub a Tomáš, společně s Martinem Fidrmucem mají auta postavené od týmu MKmotorsport. Ve fázi stavby už je další vůz a tým Miroslava Kubáta nabízí také možnost pronájmu.

Představení N1600 - Sedlčany

Jízda s Janem Skálou

Po sobotních rozjížďkách závodu Zóny střední Evropy měli novináři možnost si vyzkoušet jaké to je jet opravdovou rozjížďku na sedadle spolujezdce. Když se na tuto kategorii díváte zvenku, říkáte si něco ve smyslu - nuda, to bych zvládl taky....omyl!! Měl jsem možnost sedět v několika závodních autech, od klasických rallyových vozů specifikace WRC, rallycrossového speciálu divize Super Car, Super 1600. Ostrou rozjížďku jsem ovšem nikdy neabsolvoval. A musím říct, že to není žádná legrace soustředit se na vlastní jízdu, jet v ideální stopě a ještě si dávat pozor na auta, která jedou se mnou. Teď už chápu pocity soutěžních  a ostatních jezdců, kteří přijdou do rallycrossu a najednou jim dělá problém jet s ostatními. Po startu rozjížďky zůstáváme vzadu, ale v průběhu jízdy se posuneme až do vedení. Je až s podivem kolik toho sériový vůz snese. To co z venku vypadá jako úplně jednoduché je zevnitř naopak. Nezbývá než za tuto zkušenost a zajímavý zážitek Janu Skálovi a všem kteří za touto divizí stojí poděkovat.

"Myšlenka této akce vycházela z faktu, že tato třída se zvenku jeví jako nepříliš atraktivní, protože motory musí zůstat sériové, úpravy výfuku jsou zakázané a tak vozy působí nepříliš agresivním dojmem. Pocity zevnitř jsou ale naprosto opačné a reakce spolujezdců tomu po odjetí rozjížděk dávaly za pravdu. Všichni zúčastnění si tento nevšední zážitek pochvalovali a za organizátory bychom rádi ještě jednou všem poděkovali za účast. Bereme to jako první krůček k propagaci nové divize, která by mohla českému rallycrossu pomoci zpět na výsluní motorsportu. Obdobnou akci plánujeme opakovat na podzim v příznivějším termínu," uvedl Jan Skála

Představení N1600 - Sedlčany

Často v e-mailu nacházím dotazy jak začít závodit, jak se odstartovat svou rallycrossovou kariéru. Toto je jedna z možností. Motorsport není levnou záležitostí, ale tady se nabízí jedna z těch levnějších variant. Jestli máte zájem neváhejte.

Pro dotazy ohledně této divize kontaktujte Jana Skálu - skala@racestore.eu a pro otázky ohledně pronájmu a stavby aut Miroslava Kubáta - mkmotorsport@seznam.cz.