Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

8. 5. 2019

Další změnou pro závod ve Spa je nahrazení Rokase Baciušky ve voze Škoda Fabia WRX belgickým jezdcem Francois Duvalem.

8. 5. 2019

Fin Niclas Grönholm se kvůli operaci slepého střeva nezúčastní třetího závodu MS v belgickém Spa.

28. 4. 2019

Online výsledky ze čtvrtého závodu mistrovství ZSE 2019 v polské Toruni můžete sledovat zde.

24. 4. 2019

Seznam přihlášených na čtvrtý závod mistrovství ZSE 2019, který se uskuteční od 27. do 28.4. v polské Toruni.

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

Aktuální pořadí

MS 2019
Supercar
1. Kevin Hansen
69
2. Timmy Hansen
58
3. Timur Timerzyanov
53
4. Janis Baumanis
52
5. Andreas Bakkerud
51

Týmy
1. Team Hansen MJP -
127
2. GRX Taneco -
126
3. Monster Energy RX Cartel -
94
4. GC Kompetition -
55
5. GCK Academy -
40

RX2
1. Oliver Eriksson
59
2. Jesse Kallio
50
3. Fraser McConnel
46
4. Sami-Matti Trogen
36
5. Vasily Gryazin
34

ME 2019
Super 1600
1. Aydar Nuriev
60
2. Artur Egorov
46
3. Gergely Marton
42
4. Timur Shigaboutdinov
36
5. Egor Sanin
35

ZSE 2019
MMČR 2019
 

Představení divize N1600

publikováno 24. 7. 2015, autor: Petr Šulčík
Představení N1600 - Sedlčany
Představení N1600 - Sedlčany - 24.7.2015 foto: Petr Šulčík

Myšlenka vytvořit tuto divizi přišla už v loňské sezoně. Hlavním cílem je přilákat do rallycrossu nové jezdce. V Rakousku tato kategorie funguje už tři roky a startuje v ní více jak dvacítka jezdců. Jde o vozy s šestnáctistovkovým motorem, u kterých je povolena pouze úprava tlumičů a jiný vzduchový filtr. Všechno ostatní zůstává sériové dokonce se závodí na sériových pneumatikách. V tomto roce účinkují v našem šampionátu čtyři vozy včetně Jana Skály, který za sebou má také zkušenosti z mistrovství Evropy v divizi Super 1600. Vůz v základu stojí kolem 25 tisíc korun, když připočteme bezpečnostní výbavu, pásy a sedačku a ostatní věci dostaneme se přibližně na částku kolem padesáti tisíc. Sada gum vyjde na 5 - 8 tisíc korun a vystačí klidně i na tři závody za sebou. Společně s Janem Skálou kategorii představoval Marek Michal. Jeho synové Jakub a Tomáš, společně s Martinem Fidrmucem mají auta postavené od týmu MKmotorsport. Ve fázi stavby už je další vůz a tým Miroslava Kubáta nabízí také možnost pronájmu.

Představení N1600 - Sedlčany

Jízda s Janem Skálou

Po sobotních rozjížďkách závodu Zóny střední Evropy měli novináři možnost si vyzkoušet jaké to je jet opravdovou rozjížďku na sedadle spolujezdce. Když se na tuto kategorii díváte zvenku, říkáte si něco ve smyslu - nuda, to bych zvládl taky....omyl!! Měl jsem možnost sedět v několika závodních autech, od klasických rallyových vozů specifikace WRC, rallycrossového speciálu divize Super Car, Super 1600. Ostrou rozjížďku jsem ovšem nikdy neabsolvoval. A musím říct, že to není žádná legrace soustředit se na vlastní jízdu, jet v ideální stopě a ještě si dávat pozor na auta, která jedou se mnou. Teď už chápu pocity soutěžních  a ostatních jezdců, kteří přijdou do rallycrossu a najednou jim dělá problém jet s ostatními. Po startu rozjížďky zůstáváme vzadu, ale v průběhu jízdy se posuneme až do vedení. Je až s podivem kolik toho sériový vůz snese. To co z venku vypadá jako úplně jednoduché je zevnitř naopak. Nezbývá než za tuto zkušenost a zajímavý zážitek Janu Skálovi a všem kteří za touto divizí stojí poděkovat.

"Myšlenka této akce vycházela z faktu, že tato třída se zvenku jeví jako nepříliš atraktivní, protože motory musí zůstat sériové, úpravy výfuku jsou zakázané a tak vozy působí nepříliš agresivním dojmem. Pocity zevnitř jsou ale naprosto opačné a reakce spolujezdců tomu po odjetí rozjížděk dávaly za pravdu. Všichni zúčastnění si tento nevšední zážitek pochvalovali a za organizátory bychom rádi ještě jednou všem poděkovali za účast. Bereme to jako první krůček k propagaci nové divize, která by mohla českému rallycrossu pomoci zpět na výsluní motorsportu. Obdobnou akci plánujeme opakovat na podzim v příznivějším termínu," uvedl Jan Skála

Představení N1600 - Sedlčany

Často v e-mailu nacházím dotazy jak začít závodit, jak se odstartovat svou rallycrossovou kariéru. Toto je jedna z možností. Motorsport není levnou záležitostí, ale tady se nabízí jedna z těch levnějších variant. Jestli máte zájem neváhejte.

Pro dotazy ohledně této divize kontaktujte Jana Skálu - skala@racestore.eu a pro otázky ohledně pronájmu a stavby aut Miroslava Kubáta - mkmotorsport@seznam.cz.