Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Pospíchal mění divizi. Pojede v SuperCars.

publikováno 10. 3. 2019, autor: Petr Šulčík
ZSE 2018 - Slovensko
ZSE 2018 - Slovensko - 26.3.2018 foto: Petr Šulčík

Slovenský jezdec Miroslav Pospíchal se už několik sezon řadí k absolutní špičce zónového rallycrossu. V posledních třech letech s naftovým vozem Volkswagen Polo stal mistrem v divizi SuperTouringCars +2000. Na startu nebude chybět ani v nové sezoně. Tentokrát ovšem v nejsilnější divizi SuperCars.

Začátky v autokrosu

Jako mladému mu učaroval autokros. V patnácti ho otec vzal na autokrosový závod, později už se kupovalo první auto, kterým bylo Fiat Ritmo od Karola Šedivého. V šestnácti letech odstartoval do své první sezony. "Začátky byly hodně zajímavé. V prvním závodě jsem zničil motor, ve třetím šel přes střechu. Museli jsme koupit nové sériové auto a celé ho přeskládat. Vystřídal jsem řadu aut. Se Škodou Fabia jsem se ukázal i v mistrovství Evropy v nejsilnější divizi, ale nestíhal jsem kvůli malému výkonu. Po roce s corollou, které končila homologace jsem svoji autokrosovou dráhu uzavřel," říká na úvod Miroslav Pospíchal.

ZSE 2018 - Česko I.

"Autokros na Slovensku upadá a nevypadá to s ním dobře. Myšlenka přestupu do rallycrossu s v týmu setkala s nadšením a tak přišla na řadu stavba vozu Volkswagen Polo TDi. V roce 2014 jsem zkusil jeden závod a u rallycrossu už zůstal. Líbila se mi větší rychlost, střídání povrchů a také joker lap. Navíc kromě soupeřů závodíte i s časem," pokračoval slovenský závodník.

ZSE 2018 - Česko I.

Naftové polo

Proč padla volba zrovna na naftové auto? "Polo jsme stavěli do tehdejší divize SuperTouringCars. Jevilo se mi to jako levná varianta. Konkurence je i po rozdělení této divize velká, přesto dokážeme konkurovat i autům se silnějšími benzinovými turbomotory. Dokonce je porážíme. Závody jsou pro diváky velmi zajímavé. Loni nás potrápily technické problémy. V prvním závodě odešlo turbo, pak zase poloosy. V Sedlčanech jsme je preventivně vyměnili před startem finále a stejně jedna nevydržela. Dramatický boj  o titul vyvrcholil v Greinbachu. Po kolizi se soupeřem jsem prorazil kolo a do finále nepostoupil. Smůlu měl ovšem i Karl Schadenhofer, který nakonec skončil čtvrtý  a do závěrečného finále se také nedostal. Tím bylo jasné, že už mě bodově nemůže přeskočit. Někdy je to i o štěstí," uvedl Miroslav Pospíchal.

Pospíchal

Přestup do SuperCars

Slovenský jezdec připravil pro letošní rok pro rallycrossové příznivce překvapení. V týmových dílnách už se připravuje vůz Škoda Fabia Mk2 pro divizi SuperCars, se kterým skončil v roce 2014 Oleg Grishin na druhém místě v Rallycross Challenge Europe. "Zatím je vůz v rukou mechaniků a probíhají rozsáhlé úpravy. Věřím, že do Slovakiaringu všechno stihneme a budeme moci startovat. Poděkovat je třeba především mému otci, který už devatenáct sezon stojí při mě a je mi velkou oporou. Díky patří i mému mechanikovi Jožkovi Prihelovi a mým reklamním partnerům, kteří do mého závodění vkládají nemalé finanční prostředky," uzavírá Miroslav Pospíchal.