Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

8. 5. 2019

Další změnou pro závod ve Spa je nahrazení Rokase Baciušky ve voze Škoda Fabia WRX belgickým jezdcem Francois Duvalem.

8. 5. 2019

Fin Niclas Grönholm se kvůli operaci slepého střeva nezúčastní třetího závodu MS v belgickém Spa.

28. 4. 2019

Online výsledky ze čtvrtého závodu mistrovství ZSE 2019 v polské Toruni můžete sledovat zde.

24. 4. 2019

Seznam přihlášených na čtvrtý závod mistrovství ZSE 2019, který se uskuteční od 27. do 28.4. v polské Toruni.

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

Aktuální pořadí

MS 2019
Supercar
1. Kevin Hansen
69
2. Timmy Hansen
58
3. Timur Timerzyanov
53
4. Janis Baumanis
52
5. Andreas Bakkerud
51

Týmy
1. Team Hansen MJP -
127
2. GRX Taneco -
126
3. Monster Energy RX Cartel -
94
4. GC Kompetition -
55
5. GCK Academy -
40

RX2
1. Oliver Eriksson
59
2. Jesse Kallio
50
3. Fraser McConnel
46
4. Sami-Matti Trogen
36
5. Vasily Gryazin
34

ME 2019
Super 1600
1. Aydar Nuriev
60
2. Artur Egorov
46
3. Gergely Marton
42
4. Timur Shigaboutdinov
36
5. Egor Sanin
35

ZSE 2019
MMČR 2019
 

Pohled týmů na elektrický rallycross

publikováno 7. 10. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2018 - Lotyšsko
MS 2018 - Lotyšsko - 16.9.2018 foto: Petr Šulčík

V červnu Mezinárodní automobilová federace FIA definitivně potvrdila změnu týkající se mistrovství světa v rallycrossu. Od roku 2021 bychom už v nejvyšší kategorii tohoto sportu uvidíme pouze elektromobily. S jakým ohlasem se toto rozhodnutí setkalo mezi šéfy týmů a jezdci. Co na to říkají? Žádné plány zatím s elektrickými auty zatím nemají v týmu Olsbergs MSE. Andreas Eriksson stál u přerodu evropského šampionátu na světový v roce 2014, sám do roku 2011 závodil. Rallycross přinesl do Spojených států a pro Evropu objevil například Tannera Fousta.

ME 2012 Francie

"Vidím to pozitivně. Do šampionátu přijdou daleko větší peníze. Je to šance pro další jezdce. Co se týče plánů našeho týmu, zatím nemám výrobce, který by se do šampionátu s námi zapojil. Zájem je obrovský a zatím probíhají některá jednání. Řada lidí si myslí, že je to krok špatným směrem. Já si to nemyslím. Rallycross tu zůstane a je to krok kupředu. Pro elektrická auta je to ten nejlepší sport na světě. Rozdělení paddocku přinese daleko lepší atmosféru. Elektrické mistrovství světa bude mít pravděpodobně více závodů. Určitě zůstanou závody jako Švédsko, kde si diváci budou moci užít jak skvělý zvuk současných vozů divize Supercar, tak velkou rychlost elektrických aut. Nikdo nám rallycross nebere, jen přijde další kategorie," říká Andreas Eriksson.

MS 2018 - Kanada

Volkswagen už letos jeden rekord s elektrickým vozem překonal. Na Pikes Peaku smazal Romain Dumas s novým speciálem několik let starý rekord Sébastiena Loeba. Tým kolem Pettera Solberga šampionátu s Johanem Kristofferssonem jasně dominuje. "Je to budoucnost. Moc lidí z toho není nadšeno, ale je to tak. Musíme se dívat především na to, o co mají zájem jednotliví výrobci a automobilky. Přinese to určitě velmi akční závody, auta budou silnější. Je to šance pro další mladé jezdce. Týmy by měly nasazovat nejméně tři auta. Dobře vím, jak je těžké sehnat sponzory. Hovořím z vlastní zkušenosti, jak dlouho mi trvalo, než jsem dokázal vytvořit tento tým," prohlásil Petter Solberg. "Současné vozy Supercar určitě neskončí, uvidíme jakým způsobem budou pokračovat. Jestli pouze na evropské úrovni nebo prostřednictvím světového poháru," dodal Solberg.

MS 2018 - Švédsko

Trochu jiný názor mají i u Hyundaie. Marcus Grönholm není z tohoto rozhodnutí příliš nadšený. "Zájem automobilek je značný, ale já osobně z toho nejsem příliš šťastný. Investovali jsme mnoho prostředků do tohoto projektu bez jakékoli tovární podpory. Uvidíme jestli se divákům budou líbit auta, která nebudou vydávat žádný zvuk a nebude z nich cítit benzin. Nedokážu v současné době říct, jak to bude zajímavé. Zatím nevím jestli se budeme s naším týmem účastnit," prohlásil Marcus Grönholm.

Jak všechno nakonec dopadne si ještě nějakou chvíli budeme muset počkat a zatím si užívat fantastického zvukového projevu současných vozů divize Supercar. Situace pro přechod k elektrickým autům není asi taková, jakou ji promotér šampionátu předkládá v různých zprávách a ani zájem značek nebude velký. Svědčí o tom i odchod Audi. Německá značka vstupovala do rallycrossu především s budoucí vidinou elektrických aut.