Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

29. 8. 2018

Audi od příštího roku končí svou podporu týmu EKS RX v rámci rallycrossového mistrovství světa. Věnovat se bude především Formuli E a DTM.

27. 8. 2018

Jerome Grosset - Janin ukončil před domácím závodem ve Francii své působení v týmu GCK, kde jezdil spolu s dalším Francouzem Guerlainem Chicheritem s vozem Renault Megane R.S. RX. Nahradí ho Liam Doran.

18. 8. 2018

Steve Volders mistrem Evropy! Po přezkoumání vzorků paliva došlo u třech jezdců divize Touringcar k porušení pravidel a následnému vyloučení. Šlo o Siverta Svardala, který byl neoficiálním mistrem Evropy, Ole Mortena Tangena a Kennetha Johanssona. Všichni byli diskvalifikováni ze švédského závodu a mistrem Evropy se tak o bod stal právě Volders.

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
311
2. Mattias Ekström
228
3. Andreas Bakkerud
224
4. Petter Solberg
221
5. Sébastien Loeb
205

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
532
2. EKS Audi Sport -
452
3. Peugeot Total -
382
4. GRX Taneco -
219
5. GC Kompetition -
134

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
116
2. Aydar Nuriev
107
3. Artis Baumanis
103
4. Gergely Marton
86
5. Jesse Kallio
68

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Tamás Kárai
82
3. Lukáš Červený
72
4. Tristan Ekker
61
5. Atilla Mózer
60

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
89
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
45

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
132
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Pohled týmů na elektrický rallycross

publikováno 7. 10. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2018 - Lotyšsko
MS 2018 - Lotyšsko - 16.9.2018 foto: Petr Šulčík

V červnu Mezinárodní automobilová federace FIA definitivně potvrdila změnu týkající se mistrovství světa v rallycrossu. Od roku 2021 bychom už v nejvyšší kategorii tohoto sportu uvidíme pouze elektromobily. S jakým ohlasem se toto rozhodnutí setkalo mezi šéfy týmů a jezdci. Co na to říkají? Žádné plány zatím s elektrickými auty zatím nemají v týmu Olsbergs MSE. Andreas Eriksson stál u přerodu evropského šampionátu na světový v roce 2014, sám do roku 2011 závodil. Rallycross přinesl do Spojených států a pro Evropu objevil například Tannera Fousta.

ME 2012 Francie

"Vidím to pozitivně. Do šampionátu přijdou daleko větší peníze. Je to šance pro další jezdce. Co se týče plánů našeho týmu, zatím nemám výrobce, který by se do šampionátu s námi zapojil. Zájem je obrovský a zatím probíhají některá jednání. Řada lidí si myslí, že je to krok špatným směrem. Já si to nemyslím. Rallycross tu zůstane a je to krok kupředu. Pro elektrická auta je to ten nejlepší sport na světě. Rozdělení paddocku přinese daleko lepší atmosféru. Elektrické mistrovství světa bude mít pravděpodobně více závodů. Určitě zůstanou závody jako Švédsko, kde si diváci budou moci užít jak skvělý zvuk současných vozů divize Supercar, tak velkou rychlost elektrických aut. Nikdo nám rallycross nebere, jen přijde další kategorie," říká Andreas Eriksson.

MS 2018 - Kanada

Volkswagen už letos jeden rekord s elektrickým vozem překonal. Na Pikes Peaku smazal Romain Dumas s novým speciálem několik let starý rekord Sébastiena Loeba. Tým kolem Pettera Solberga šampionátu s Johanem Kristofferssonem jasně dominuje. "Je to budoucnost. Moc lidí z toho není nadšeno, ale je to tak. Musíme se dívat především na to, o co mají zájem jednotliví výrobci a automobilky. Přinese to určitě velmi akční závody, auta budou silnější. Je to šance pro další mladé jezdce. Týmy by měly nasazovat nejméně tři auta. Dobře vím, jak je těžké sehnat sponzory. Hovořím z vlastní zkušenosti, jak dlouho mi trvalo, než jsem dokázal vytvořit tento tým," prohlásil Petter Solberg. "Současné vozy Supercar určitě neskončí, uvidíme jakým způsobem budou pokračovat. Jestli pouze na evropské úrovni nebo prostřednictvím světového poháru," dodal Solberg.

MS 2018 - Švédsko

Trochu jiný názor mají i u Hyundaie. Marcus Grönholm není z tohoto rozhodnutí příliš nadšený. "Zájem automobilek je značný, ale já osobně z toho nejsem příliš šťastný. Investovali jsme mnoho prostředků do tohoto projektu bez jakékoli tovární podpory. Uvidíme jestli se divákům budou líbit auta, která nebudou vydávat žádný zvuk a nebude z nich cítit benzin. Nedokážu v současné době říct, jak to bude zajímavé. Zatím nevím jestli se budeme s naším týmem účastnit," prohlásil Marcus Grönholm.

Jak všechno nakonec dopadne si ještě nějakou chvíli budeme muset počkat a zatím si užívat fantastického zvukového projevu současných vozů divize Supercar. Situace pro přechod k elektrickým autům není asi taková, jakou ji promotér šampionátu předkládá v různých zprávách a ani zájem značek nebude velký. Svědčí o tom i odchod Audi. Německá značka vstupovala do rallycrossu především s budoucí vidinou elektrických aut.