Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Plzeňské fordy zpět v rallycrossu

publikováno 11. 12. 2018, autor: Tisková zpráva
ZSE 2018 - Maďarsko II.
ZSE 2018 - Maďarsko II. - 16.7.2018 foto: Petr Šulčík

Dlouhá léta se na rallycrossové scéně pohyboval plzeňský tým ARTFordSPORT, který jak název napovídá používal techniku Ford. V letech 2004 - 2010 se za volantem závodních Fordů Puma a Fiesta vystřídalo hned několik jezdců, kteří startovali jak v MMČR, tak v zónových podnicích a šéf týmu Jiří Galuška také tři roky v rámci mistrovství Evropy .

ARTFordSPORT Plzeň měl v roce 2010 k dispozici celkem devět různých speciálů Ford (6x Fiesta Cup, Ford Fiesta S1600, Ford Puma a Ford Fiesta ST). Ve finále to znamenalo, že v létě 2010 startovalo na podniku ZSE v Sedlčanech hned devět jezdců (ve třídě Fiesta Cup Tarabus, Triner, Brynda, Černý, Trojan a Šlehofer a v dalších autech Galuška, Fryč a Kramářová). Zejména známá rallyová jména zde v rámci Fiesta Cupu tehdy předvedla velmi pěknou podívanou a také hezkou propagaci rallycrossu.

MMČR, ZSE 2010 - Sedlčany

Jenže právě tato akce byla na dlouhá léta prakticky posledním počinem původně rallycrossového týmu ARTFordSPORT Plzeň. Dalších sedm let jsme Fordy z Plzně mohli vidět jen v rally a závodech na okruzích. Až v letošní sezoně se plzeňský tým s Fordem Fiesta S1600 a Fordem Fiesta R3T-1.6Turbo vrátil do rallycrossu v rámci MMČR a ZSE. Za volantem zeleného speciálu Fiesta S1600 se v rámci v zóně objevil mladý sedmnáctiletý talentovaný jezdec Marián Gajdoš ze Slovenska. Za volantem nového speciálu Fiesta R3T-1.6 Turbo se po sedmi letech objevil šéf týmu Jiří Galuška. O výsledcích v sezoně 2018 a plánech pro další rok jsme se povídali právě s majitelem a šéfem týmu Jiřím Galuškou.

ZSE 2018 - Slovensko

Jaké byly plány po návratu do rallycrossu v roce 2018? 

"Přes zimu 2018 jsme připravovali na rallycross dvě auta. Oslovil nás s poptávkou mladý slovenský jezdec Marián Gajdoš, že chce přestoupit z minikár do závodního auta. Vybrali jsme Fiestu S1600 a jezdec se rozhodl pro šest podniků v rámci ZSE. Hned na prvním závodě jsme měli trochu smůlu, protože nevydržel motor a Marián tak obsadil ve finále  šesté místo. Další podniky pak už byly velmi dobré a Marián Gajdoš se neustále zlepšoval. Vlastně jedinou větší chybu udělal ve druhém závodě v Sedlčanech, kde na vyhlášené střelnici dost očesal přední část fiesty. Mechanici ale auto během dvou hodin složili do provozu a ve finále z toho bylo výborné třetí místo. Celkem se podařilo Mariánovi dostat se na bednu dvakrát, k tomu přidal další dvě finále. Díky těmto výsledkům dosáhnul na celkově páté místo v rámci ZSE. Já jsem se pak představil s novým černým speciálem Fiesta R3T-1.6Turbo ve třídě STC+2000ccm. Auto bylo úplně nové, vlastně jsme jen testovali a postupně jsme v sezóně přidávali výkon i jednotlivé úpravy. Celou sezonu jsem absolvoval jen se sériovou převodovkou. Nicméně i přesto jsem se jednou dostal na bednu (třetí místo na Slovakiaringu) a absolvoval další tři finále. Odjel jsem jen pět závodů a z toho byla čtyřikrát účast ve finále, takže spokojenost. Stačilo to celkově na šesté místo jak v rámci MMČR tak i ZSE."

MMČR 2018 - Sedlčany

Co bude v plánech pro sezonu 2019? Jaká technika je k dispozici? 

"Jsem základem rallycrossař a chci se v něm i nadále pohybovat. Plány jsou jasné. Nabízíme závodní speciály na pronájem pro rallycross – jak v rámci MMČR a ZSE, tak v případě zájmu pro závody Rallycross Cupu. V této chvíli je vše na rok 2019 ve fázi jednání. Ještě není nic podepsáno. Máme k dispozici na rallycrossovou sezonu 2019 zatím všechny čtyři závodní speciály. Kompletní přehled našich aut najdete na webu www.fiestacup.cz. Pro rallycross máme v přípravě hned čtyři vozy (Ford Fiesta R1 do třídy N1600, Ford Puma S1600 pro historiky a pak dvě auta z letoška, tedy Fiesta S1600 a Fiesta R3T). Oslovil nás jeden rakouský jezdec a jeden český a teď jednáme o podmínkách a plánech. Samozřejmě, že vše se bude ladit až dle kalendářů. Podle těchto dohod se rozhodne, s jakým autem pojedu já. Mým privátním plánem je odjet alespoň sedm až osm akcí v rámci ZSE. Uvidíme, co pro mě zůstane. Pro moji letošní černou „turbo„ fiestu připravíme novou převodovku od Quaife, auto dostane nový správný výfuk a daleko větší intercooler. Mělo by se dostat na přibližně 250 koní a 360 Nm kroutícího momentu. S novým Qaifem by mělo být více konkurenceschopné."

ZSE 2018 - Česko I.

Jaké jsou podmínky pro pronájem?

"Podmínky rádi sdělíme každému zájemci individuálně. Vždy záleží zejména na počtu akcí, typu auta, požadavcích na pneu a dalších představách jezdce. Pronájem je zajištěn "all inclusive", tedy kompletní příprava auta, doprava a servisní zázemí (servisní auta a stany), mechanici, kompletní náplně a benzíny, náhradní díly a ráfky. Samostatnou položkou jsou pak vždy pneumatiky, které řešíme individuálně. Jsem schopen pro jezdce zajistit kompletní provedení pneu Avon, Michelin, Hankook, Toyo ve variantách slick, wet, medium. Druhá možnost je, že si pneu dodá sám jezdec a od nás dostane zapůjčené jen ráfky. Pro lepší představu zde tedy uvádím cenu za pronájem speciálu Ford Fiesta S1600 pro podniky ZSE, která startuje na 22.800 Kč za jeden závod bez pneu. Cena pro speciály Fiesta R1 a Puma S1600 je o něco nižší, cena za Fiestu R3T/Black, je pak samozřejmě vyšší. Pokud se objeví zájemce o rallycross, stačí se s námi spojit na emailu - info@fiestacup.cz a vše s ním rádi probereme."