Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

6. 3. 2018

Druhým jezdcem týmu GCK bude ve voze Renault Mégane R.S. RX vedle Guerlaina Chicherita, který stojí za tímto projektem, další Francouz Jerome Grosset - Janin. Testování nového auta, o jehož stavbu se postaral britský Prodrive, probíhá pod dohledem zkušeného Timo Scheidera.

5. 3. 2018

Reinis Nitišs pojede letos evropský šampionát nejsilnější divize Supercar. Po několika sezonách se vrátí k týmu Set Promotion a usedne za volant vozu Ford Fiesta, která má svůj původ v M - Sportu. Pravděpodobně jde o auto, se kterým jel loni Niclas Grönholm.

12. 2. 2018

Maďarský jezdec Kornél Lukács známý pod přezdívkou Csucsu dnes oznámil podpis smlouvy s týmem OTS racing. Jeho novým vozem bude Škoda Fabia třetí generace.

12. 2. 2018

Smutná zpráva přišla ze západu Čech. Včera nás náhle opustil dlouholetý jezdec rallycrossu Stanislav Brunát. Redakce rallycross.cz vyjadřuje upřímnou soustrast jeho nejbližším.

2. 2. 2018

Ulrik Linnemann dnes představil svůj program v mistrovství Evropy divize Supercar, kde pojede s vozem Volkswagen Polo. Auto dánského jezdce pochází z dílen Marklund Motorsport.

21. 12. 2017

Finský jezdec Toomas Heikkinen po dvou letech končí své působení v týmu EKS. O jeho budoucnosti se rozhodne v průběhu ledna.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
165
2. Andreas Bakkerud
125
3. Petter Solberg
119
4. Sébastien Loeb
117
5. Timmy Hansen
116

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
284
2. EKS Audi Sport -
239
3. Peugeot Total -
233
4. GRX Taneco -
121
5. GC Kompetition -
77

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
86
2. Anton Marklund
56
3. Cyril Raymond
50
4. Peter Hedström
46
5. Ulrik Linnemann
41

Super1600 ERX
1. Artis Baumanis
65
2. Rokas Baciuska
63
3. Aydar Nuriev
52
4. Jimmy Terperau
47
5. Espen Isaksætre
44

Touringcar ERX
1. Sivert Svardal
59
2. Fredrik Magnussen
58
3. Daniel Holten
55
4. Steve Volders
54
5. Jan-Emil Wilsberg
48

RX2
1. Oliver Eriksson
95
2. Guillaume De Ridder
89
3. Henrik Krogstad
76
4. Ben-Philip Gundersen
69
5. Vasily Gryazin
65

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
48
2. Lukáš Červený
38
3. Luboš Čížek
20
4. Lukáš Marek
16

Super1600
1. Jan Ratajský
43
2. Raphael Dirnberger
34
3. Václav Veverka jr.
23
4. Tomáš Krejčík
17
5. Zdeněk Kučera
17

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
48
2. Tomáš Michal
39
3. Stanislav Korytár
34
4. Jakub Michal
33
5. Martin Šindelek
15

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
47
2. Miroslav Pospíchal
38
3. Pavol Zachar
33
4. Jozef Magdolen
32
5. Jiří Kazil
27

National1600
1. Marek Honzík
54
2. Vojtěch Kolomazník
45
3. Ondřej Šenk
38
4. Libor Teješ ml.
36
5. Jan Kubík
33

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
102
2. Lukáš Červený
63
3. Oscar Ortfeldt
55
4. Tamás Kárai
52
5. Zoltán Vass
40

Super1600
1. Jan Ratajský
120
2. Raphael Dirnberger
111
3. Zdeněk Kučera
56
4. Andrea Caretti
45
5. Václav Veverka jr.
45

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
156
2. Martin Šindelek
72
3. Jakub Michal
72
4. Stanislav Korytár
69
5. Tomáš Michal
68

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
104
2. Karl Schadenhofer
102
3. Pavol Zachar
88
4. Jozef Magdolen
53
5. Zoltán Koncseg
45

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
49
2. Lukas Dirnberger
39
3. Richard Förster
31
4. Mátyás Varga
28
5. László Kovács
21

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
83
2. Petr Jech
60
3. Michal Sklenář
52
4. Milan Peruth ml.
52
5. Tomáš Kohout
50

HA +1600
1. Karel Faktor
78
2. Václav Haloun
44
3. Jakub Vajlík
43
4. Ladislav Procházka
38
5. Jan Kubík
33

 

Petter Solberg - poslední hodiny...

publikováno 6. 4. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2017 - Anglie
MS 2017 - Anglie - 29.5.2017 foto: Petr Šulčík

Loni byli doslova k neudržení. Tým PSRX Volkswagen Sweden neměl v minulé sezoně mistrovství světa konkurenci. Třináctkrát se Johan Kristoffersson a Petter Solberg postavili na stupně vítězů, mistr světa Kristoffersson dokázal sedmkrát zvítězit. Absolutní dominance, na kterou konkurence nenašla odpověď. Do startu další sezony zbývají poslední dny. A Petter Solberg, který zimu strávil tvrdou prací ve svých dílnách ve švédském Torsby, by rád došel až na samý vrchol. Ještě jednou by se chtěl stát mistrem světa...

MS 2017 - Švédsko

Zima je časem relaxace, je to tak?

"Nikdy! Pracovali jsme přes zimu na 110 procent. Vyvíjeli jsme nové věci, aby auto bylo ještě lepší než v loňské sezoně. Hlavně jsme se zaměřili na malé detaily. Konkurence je velmi silná a začátek sezony se rychle blíží. Oliver absolvoval několik závodů a testování, já se se svým historickým escortem zúčastnil Švédské rally. Je důležité zůstat alespoň v mírném závodním tempu a sbírat závodní kilometry."

Prožívali jste určitou úlevu, když jste to loni získali oba tituly? 

"Byl to můj sen vyhrát se svým týmem mistrovství světa. Ale je třeba rychle zapomenout a soustředit se na sezonu, která je před námi."

MS 2017 - Švédsko

Obhajoba je cílem pro rok 2018?

"Když budu upřímný, dostávám sám sebe  pod velký tlak. Chtěl bych vyhrát titul mistra světa mezi jezdci. Loni jsem se hodně soustředil na tým a na výhru mezi značkami. Letos se chci zaměřit na jezdecký šampionát. Nesmím zapomenout na Johana, který je velice rychlý. Máme silný tým, který bude bojovat o prvenství ať už se stane cokoli."

Jaké jsou vztahy mezi vámi a Johanem?

"Je skvělé mít kolem sebe  takový tým a týmového kolegu, se kterým je radost spolupracovat. Loni Johan odvedl perfektní práci. Byl jsem hodně pyšný. Pro mě je to velký impuls. Tuto sezonu se chci více prosadit a získat titul pro sebe."

Takže ho chcete porazit?

"Loni jsem byl dost hodný (s úsměvem). Tento rok do toho půjdu víc."

MS 2017 - Portugalsko

Co jste se loni naučili jako tým?

"Hlavní lekcí bylo vytvoření pozitivní atmosféry, kde proti sobě s respektem soupeří dvě auta navzájem. Před sezonou jsme vytvořili plán, jak bude pracovat tým osmdesáti lidí s dvěma kamiony a dalším příslušenstvím. Pro nás jako jezdce bylo důležité, že jsme oba sdíleli informace o chování a nastavení auta a mohli se tak posouvat kupředu."

Tým se stal mistrem světa hned ve své první sezoně.  

"Na začátku sezonu jsme měli velkou poradu se všemi členy týmu a mechaniky. Diskutovali jsme o tom, co je třeba udělat pro výhru. Je jednoduché říct, že chcete vyhrát. Ale realita je jiná. Existuje tolik malých detailů, které mohou oddělit případný úspěch od neúspěchu. Šli jsme podle jasného plánu. Během sezony jsme nedostali ani jednu černou vlajku nebo varování. Úspěchu jsem dosáhli i s maximálním respektem k ostatním jezdcům."

Vaše strategie byla vždy být v závodech konzistentní. Rozestupy na špičce jsou ale velmi malé. Změnilo se něco?

"Ne. Nyní se nacházíme na úrovni, kde jsme chtěli být a ze které chceme pracovat. Úrověň se letos bude opět zvyšovat, tím jsem si jist. Musíme se vyvarovat špatného výsledku. To by mohlo ohrozit celou sezonu."

Jak byly pocity při prvních testech?

"Auto je perfektně připravené. Jsou tam jisté změny, ale také ještě několik věcí, na kterých budeme v průběhu sezony pracovat. Nikdy to totiž nebude úplně dokonalé. Je třeba být opatrný a ujistit se, že dané změny jsou správné. Vývoj auta by neměl nikdy končit a pokud na prvním závodě přijdete na nějakou chybu, je to špatně. Proto je potřeba se na problémy detailněji zaměřit teď, když ještě zbývá posledních pár dnů do startu v Barceloně."

Test - WRX - Lohéac 2018

Hlavní změny oproti loňsku?

"Je tam jeden velký upgrade a pár menších věcí, ale nemůžu prozradit, o co přesně jde. Udělali jsme pokročilý vývoj loňského auta. Nestavěli jsme nová. Ale zlepšili jsme ho ve všech oblastech."

Nově se letos pojede na Silverstonu a v Austinu.

"Na závod ve Spojených státech jsem poukazoval dlouhou dobu. Bude zajímavý jak pro fanoušky, tak pro značky vzhledem k americkému trhu. V blízké době bych se rád podíval také do Asie. Vítám zařazení nových tratí. Odchod z Lydden Hillu je smutný, šlo o nádhernou trať s mnoha náročnými pasážemi. Ale sezona 2017 je za námi. Jsem si jist, že IMG připraví v Silverstonu zajímavý víkend."

PSRX Volkswagen 2018

Jakou trať byste vrátil zpět do kalendáře?

"Musíme se dívat neustále dopředu. Proto je dobré zachovat mix těch klasických rallycrossových tratí a nových okruhů. Ve spojení s zajímavými závody to je záruka přízně fanoušků i v budoucích letech."

V týmu asi probíhají poslední přípravy před odjezdem do Barcelony.

"Všechna nákladní auta a návěsy jsou ve finálních přípravách před naložením. Máme nové Scanie i nové návěsy. Fanoušci se mohou těšit na novou fanzonu. Testování je u konce, naposledy jsme jezdili právě v Silverstonu. Takže vzhůru do Barcelony!"

zdroj: monsterenergy.com