Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

29. 8. 2018

Audi od příštího roku končí svou podporu týmu EKS RX v rámci rallycrossového mistrovství světa. Věnovat se bude především Formuli E a DTM.

27. 8. 2018

Jerome Grosset - Janin ukončil před domácím závodem ve Francii své působení v týmu GCK, kde jezdil spolu s dalším Francouzem Guerlainem Chicheritem s vozem Renault Megane R.S. RX. Nahradí ho Liam Doran.

18. 8. 2018

Steve Volders mistrem Evropy! Po přezkoumání vzorků paliva došlo u třech jezdců divize Touringcar k porušení pravidel a následnému vyloučení. Šlo o Siverta Svardala, který byl neoficiálním mistrem Evropy, Ole Mortena Tangena a Kennetha Johanssona. Všichni byli diskvalifikováni ze švédského závodu a mistrem Evropy se tak o bod stal právě Volders.

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
311
2. Mattias Ekström
228
3. Andreas Bakkerud
224
4. Petter Solberg
221
5. Sébastien Loeb
205

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
532
2. EKS Audi Sport -
452
3. Peugeot Total -
382
4. GRX Taneco -
219
5. GC Kompetition -
134

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
116
2. Aydar Nuriev
107
3. Artis Baumanis
103
4. Gergely Marton
86
5. Jesse Kallio
68

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Tamás Kárai
82
3. Lukáš Červený
72
4. Tristan Ekker
61
5. Atilla Mózer
60

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
89
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
45

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
132
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Petter Solberg - poslední hodiny...

publikováno 6. 4. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2017 - Anglie
MS 2017 - Anglie - 29.5.2017 foto: Petr Šulčík

Loni byli doslova k neudržení. Tým PSRX Volkswagen Sweden neměl v minulé sezoně mistrovství světa konkurenci. Třináctkrát se Johan Kristoffersson a Petter Solberg postavili na stupně vítězů, mistr světa Kristoffersson dokázal sedmkrát zvítězit. Absolutní dominance, na kterou konkurence nenašla odpověď. Do startu další sezony zbývají poslední dny. A Petter Solberg, který zimu strávil tvrdou prací ve svých dílnách ve švédském Torsby, by rád došel až na samý vrchol. Ještě jednou by se chtěl stát mistrem světa...

MS 2017 - Švédsko

Zima je časem relaxace, je to tak?

"Nikdy! Pracovali jsme přes zimu na 110 procent. Vyvíjeli jsme nové věci, aby auto bylo ještě lepší než v loňské sezoně. Hlavně jsme se zaměřili na malé detaily. Konkurence je velmi silná a začátek sezony se rychle blíží. Oliver absolvoval několik závodů a testování, já se se svým historickým escortem zúčastnil Švédské rally. Je důležité zůstat alespoň v mírném závodním tempu a sbírat závodní kilometry."

Prožívali jste určitou úlevu, když jste to loni získali oba tituly? 

"Byl to můj sen vyhrát se svým týmem mistrovství světa. Ale je třeba rychle zapomenout a soustředit se na sezonu, která je před námi."

MS 2017 - Švédsko

Obhajoba je cílem pro rok 2018?

"Když budu upřímný, dostávám sám sebe  pod velký tlak. Chtěl bych vyhrát titul mistra světa mezi jezdci. Loni jsem se hodně soustředil na tým a na výhru mezi značkami. Letos se chci zaměřit na jezdecký šampionát. Nesmím zapomenout na Johana, který je velice rychlý. Máme silný tým, který bude bojovat o prvenství ať už se stane cokoli."

Jaké jsou vztahy mezi vámi a Johanem?

"Je skvělé mít kolem sebe  takový tým a týmového kolegu, se kterým je radost spolupracovat. Loni Johan odvedl perfektní práci. Byl jsem hodně pyšný. Pro mě je to velký impuls. Tuto sezonu se chci více prosadit a získat titul pro sebe."

Takže ho chcete porazit?

"Loni jsem byl dost hodný (s úsměvem). Tento rok do toho půjdu víc."

MS 2017 - Portugalsko

Co jste se loni naučili jako tým?

"Hlavní lekcí bylo vytvoření pozitivní atmosféry, kde proti sobě s respektem soupeří dvě auta navzájem. Před sezonou jsme vytvořili plán, jak bude pracovat tým osmdesáti lidí s dvěma kamiony a dalším příslušenstvím. Pro nás jako jezdce bylo důležité, že jsme oba sdíleli informace o chování a nastavení auta a mohli se tak posouvat kupředu."

Tým se stal mistrem světa hned ve své první sezoně.  

"Na začátku sezonu jsme měli velkou poradu se všemi členy týmu a mechaniky. Diskutovali jsme o tom, co je třeba udělat pro výhru. Je jednoduché říct, že chcete vyhrát. Ale realita je jiná. Existuje tolik malých detailů, které mohou oddělit případný úspěch od neúspěchu. Šli jsme podle jasného plánu. Během sezony jsme nedostali ani jednu černou vlajku nebo varování. Úspěchu jsem dosáhli i s maximálním respektem k ostatním jezdcům."

Vaše strategie byla vždy být v závodech konzistentní. Rozestupy na špičce jsou ale velmi malé. Změnilo se něco?

"Ne. Nyní se nacházíme na úrovni, kde jsme chtěli být a ze které chceme pracovat. Úrověň se letos bude opět zvyšovat, tím jsem si jist. Musíme se vyvarovat špatného výsledku. To by mohlo ohrozit celou sezonu."

Jak byly pocity při prvních testech?

"Auto je perfektně připravené. Jsou tam jisté změny, ale také ještě několik věcí, na kterých budeme v průběhu sezony pracovat. Nikdy to totiž nebude úplně dokonalé. Je třeba být opatrný a ujistit se, že dané změny jsou správné. Vývoj auta by neměl nikdy končit a pokud na prvním závodě přijdete na nějakou chybu, je to špatně. Proto je potřeba se na problémy detailněji zaměřit teď, když ještě zbývá posledních pár dnů do startu v Barceloně."

Test - WRX - Lohéac 2018

Hlavní změny oproti loňsku?

"Je tam jeden velký upgrade a pár menších věcí, ale nemůžu prozradit, o co přesně jde. Udělali jsme pokročilý vývoj loňského auta. Nestavěli jsme nová. Ale zlepšili jsme ho ve všech oblastech."

Nově se letos pojede na Silverstonu a v Austinu.

"Na závod ve Spojených státech jsem poukazoval dlouhou dobu. Bude zajímavý jak pro fanoušky, tak pro značky vzhledem k americkému trhu. V blízké době bych se rád podíval také do Asie. Vítám zařazení nových tratí. Odchod z Lydden Hillu je smutný, šlo o nádhernou trať s mnoha náročnými pasážemi. Ale sezona 2017 je za námi. Jsem si jist, že IMG připraví v Silverstonu zajímavý víkend."

PSRX Volkswagen 2018

Jakou trať byste vrátil zpět do kalendáře?

"Musíme se dívat neustále dopředu. Proto je dobré zachovat mix těch klasických rallycrossových tratí a nových okruhů. Ve spojení s zajímavými závody to je záruka přízně fanoušků i v budoucích letech."

V týmu asi probíhají poslední přípravy před odjezdem do Barcelony.

"Všechna nákladní auta a návěsy jsou ve finálních přípravách před naložením. Máme nové Scanie i nové návěsy. Fanoušci se mohou těšit na novou fanzonu. Testování je u konce, naposledy jsme jezdili právě v Silverstonu. Takže vzhůru do Barcelony!"

zdroj: monsterenergy.com