Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

6. 3. 2018

Druhým jezdcem týmu GCK bude ve voze Renault Mégane R.S. RX vedle Guerlaina Chicherita, který stojí za tímto projektem, další Francouz Jerome Grosset - Janin. Testování nového auta, o jehož stavbu se postaral britský Prodrive, probíhá pod dohledem zkušeného Timo Scheidera.

5. 3. 2018

Reinis Nitišs pojede letos evropský šampionát nejsilnější divize Supercar. Po několika sezonách se vrátí k týmu Set Promotion a usedne za volant vozu Ford Fiesta, která má svůj původ v M - Sportu. Pravděpodobně jde o auto, se kterým jel loni Niclas Grönholm.

12. 2. 2018

Maďarský jezdec Kornél Lukács známý pod přezdívkou Csucsu dnes oznámil podpis smlouvy s týmem OTS racing. Jeho novým vozem bude Škoda Fabia třetí generace.

12. 2. 2018

Smutná zpráva přišla ze západu Čech. Včera nás náhle opustil dlouholetý jezdec rallycrossu Stanislav Brunát. Redakce rallycross.cz vyjadřuje upřímnou soustrast jeho nejbližším.

2. 2. 2018

Ulrik Linnemann dnes představil svůj program v mistrovství Evropy divize Supercar, kde pojede s vozem Volkswagen Polo. Auto dánského jezdce pochází z dílen Marklund Motorsport.

21. 12. 2017

Finský jezdec Toomas Heikkinen po dvou letech končí své působení v týmu EKS. O jeho budoucnosti se rozhodne v průběhu ledna.

25. 10. 2017

Fotogalerie byla rozšířena o další fotografie z posledního závodu ZSE 2017 na Slovakiaringu, tentokrát od Tomáše Němce. Prohlížejte zde.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
27
2. Petter Solberg
24
3. Andreas Bakkerud
20
4. Mattias Ekström
19
5. Niclas Grönholm
18

Super1600 ERX
1. Artis Baumanis
30
2. Jimmy Terperau
24
3. Gergely Marton
24
4. Rokas Baciuska
18
5. Espen Isaksætre
18

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
24
2. Lukáš Červený
20

Super1600
1. Jan Ratajský
24
2. Raphael Dirnberger
20

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
24
2. Stanislav Korytár
19
3. Tomáš Michal
19
4. Jakub Michal
15

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
24
2. Pavol Zachar
19
3. Jiří Galuška
17
4. Miroslav Pospíchal
15
5. Jozef Magdolen
15

National1600
1. Marek Honzík
24
2. Vojtěch Kolomazník
19
3. Ondřej Šenk
19
4. Aleš Vovsík
15
5. Jan Kubík
15

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
45
2. Tamás Kárai
22
3. Lukáš Červený
20
4. Csaba Spitzmüller
18
5. Atilla Mózer
15

Super1600
1. Jan Ratajský
41
2. Raphael Dirnberger
34
3. Josef Šusta
24
4. Gergely Marton
20
5. Zsolt Szíjj
17

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
48
2. Stanislav Korytár
19
3. György Janzer
19
4. Tomáš Michal
19
5. Brúnó Csirmaz
18

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
45
2. Miroslav Pospíchal
38
3. Pavol Zachar
35
4. - Bészi
18
5. Jiří Galuška
17

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
49
2. Lukas Dirnberger
39
3. Richard Förster
31
4. Mátyás Varga
28
5. László Kovács
21

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
30
2. Michal Sklenář
25
3. Petr Jech
21
4. Lukáš Blažek
18
5. Martin Pinkas
15

HA +1600
1. Karel Faktor
24
2. Tomáš Týr
18
3. Jakub Vajlík
18
4. Zdeněk Volf
18

HA 4x4
    Výsledky budou aktualizovány

 

Petter Solberg - poslední hodiny...

publikováno 6. 4. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2017 - Anglie
MS 2017 - Anglie - 29.5.2017 foto: Petr Šulčík

Loni byli doslova k neudržení. Tým PSRX Volkswagen Sweden neměl v minulé sezoně mistrovství světa konkurenci. Třináctkrát se Johan Kristoffersson a Petter Solberg postavili na stupně vítězů, mistr světa Kristoffersson dokázal sedmkrát zvítězit. Absolutní dominance, na kterou konkurence nenašla odpověď. Do startu další sezony zbývají poslední dny. A Petter Solberg, který zimu strávil tvrdou prací ve svých dílnách ve švédském Torsby, by rád došel až na samý vrchol. Ještě jednou by se chtěl stát mistrem světa...

MS 2017 - Švédsko

Zima je časem relaxace, je to tak?

"Nikdy! Pracovali jsme přes zimu na 110 procent. Vyvíjeli jsme nové věci, aby auto bylo ještě lepší než v loňské sezoně. Hlavně jsme se zaměřili na malé detaily. Konkurence je velmi silná a začátek sezony se rychle blíží. Oliver absolvoval několik závodů a testování, já se se svým historickým escortem zúčastnil Švédské rally. Je důležité zůstat alespoň v mírném závodním tempu a sbírat závodní kilometry."

Prožívali jste určitou úlevu, když jste to loni získali oba tituly? 

"Byl to můj sen vyhrát se svým týmem mistrovství světa. Ale je třeba rychle zapomenout a soustředit se na sezonu, která je před námi."

MS 2017 - Švédsko

Obhajoba je cílem pro rok 2018?

"Když budu upřímný, dostávám sám sebe  pod velký tlak. Chtěl bych vyhrát titul mistra světa mezi jezdci. Loni jsem se hodně soustředil na tým a na výhru mezi značkami. Letos se chci zaměřit na jezdecký šampionát. Nesmím zapomenout na Johana, který je velice rychlý. Máme silný tým, který bude bojovat o prvenství ať už se stane cokoli."

Jaké jsou vztahy mezi vámi a Johanem?

"Je skvělé mít kolem sebe  takový tým a týmového kolegu, se kterým je radost spolupracovat. Loni Johan odvedl perfektní práci. Byl jsem hodně pyšný. Pro mě je to velký impuls. Tuto sezonu se chci více prosadit a získat titul pro sebe."

Takže ho chcete porazit?

"Loni jsem byl dost hodný (s úsměvem). Tento rok do toho půjdu víc."

MS 2017 - Portugalsko

Co jste se loni naučili jako tým?

"Hlavní lekcí bylo vytvoření pozitivní atmosféry, kde proti sobě s respektem soupeří dvě auta navzájem. Před sezonou jsme vytvořili plán, jak bude pracovat tým osmdesáti lidí s dvěma kamiony a dalším příslušenstvím. Pro nás jako jezdce bylo důležité, že jsme oba sdíleli informace o chování a nastavení auta a mohli se tak posouvat kupředu."

Tým se stal mistrem světa hned ve své první sezoně.  

"Na začátku sezonu jsme měli velkou poradu se všemi členy týmu a mechaniky. Diskutovali jsme o tom, co je třeba udělat pro výhru. Je jednoduché říct, že chcete vyhrát. Ale realita je jiná. Existuje tolik malých detailů, které mohou oddělit případný úspěch od neúspěchu. Šli jsme podle jasného plánu. Během sezony jsme nedostali ani jednu černou vlajku nebo varování. Úspěchu jsem dosáhli i s maximálním respektem k ostatním jezdcům."

Vaše strategie byla vždy být v závodech konzistentní. Rozestupy na špičce jsou ale velmi malé. Změnilo se něco?

"Ne. Nyní se nacházíme na úrovni, kde jsme chtěli být a ze které chceme pracovat. Úrověň se letos bude opět zvyšovat, tím jsem si jist. Musíme se vyvarovat špatného výsledku. To by mohlo ohrozit celou sezonu."

Jak byly pocity při prvních testech?

"Auto je perfektně připravené. Jsou tam jisté změny, ale také ještě několik věcí, na kterých budeme v průběhu sezony pracovat. Nikdy to totiž nebude úplně dokonalé. Je třeba být opatrný a ujistit se, že dané změny jsou správné. Vývoj auta by neměl nikdy končit a pokud na prvním závodě přijdete na nějakou chybu, je to špatně. Proto je potřeba se na problémy detailněji zaměřit teď, když ještě zbývá posledních pár dnů do startu v Barceloně."

Test - WRX - Lohéac 2018

Hlavní změny oproti loňsku?

"Je tam jeden velký upgrade a pár menších věcí, ale nemůžu prozradit, o co přesně jde. Udělali jsme pokročilý vývoj loňského auta. Nestavěli jsme nová. Ale zlepšili jsme ho ve všech oblastech."

Nově se letos pojede na Silverstonu a v Austinu.

"Na závod ve Spojených státech jsem poukazoval dlouhou dobu. Bude zajímavý jak pro fanoušky, tak pro značky vzhledem k americkému trhu. V blízké době bych se rád podíval také do Asie. Vítám zařazení nových tratí. Odchod z Lydden Hillu je smutný, šlo o nádhernou trať s mnoha náročnými pasážemi. Ale sezona 2017 je za námi. Jsem si jist, že IMG připraví v Silverstonu zajímavý víkend."

PSRX Volkswagen 2018

Jakou trať byste vrátil zpět do kalendáře?

"Musíme se dívat neustále dopředu. Proto je dobré zachovat mix těch klasických rallycrossových tratí a nových okruhů. Ve spojení s zajímavými závody to je záruka přízně fanoušků i v budoucích letech."

V týmu asi probíhají poslední přípravy před odjezdem do Barcelony.

"Všechna nákladní auta a návěsy jsou ve finálních přípravách před naložením. Máme nové Scanie i nové návěsy. Fanoušci se mohou těšit na novou fanzonu. Testování je u konce, naposledy jsme jezdili právě v Silverstonu. Takže vzhůru do Barcelony!"

zdroj: monsterenergy.com