Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

Aktuální pořadí

MS 2019
Supercar
1. Kevin Hansen
30
2. Niclas Grönholm
26
3. Janis Baumanis
20
4. Timo Scheider
20
5. Krisztián Szabó
18

Týmy
1. GRX Taneco -
39
2. Team Hansen MJP -
38
3. GC Kompetition -
24
4. Monster Energy RX Cartel -
16
5. GCK Academy -
8

ME 2019
ZSE 2019
MMČR 2019
 

Ondřej Smetana končí v rallycrossu

publikováno 28. 11. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2018 - Francie
MS 2018 - Francie - 2.9.2018 foto: Petr Šulčík

Jeden z nejúspěšnějších českých závodníků v mistrovství Evropy divize Super 1600 v posledních sezonách v rallycrossu končí. Důvodem je především velká časová náročnost. "Z pracovních a rodinných důvodů jsem se rozhodl po letošní sezoně s rallycrossem skončit. Kvůli práci ve firmě už nezbývalo tolik času na přípravu auta. Nemá smysl dělat věci napůl," říká Ondřej Smetana. 

MS 2017 - Švédsko

Závodní vůz Ford Fiesta S1600, se kterým skončil v roce 2014 na pátém místě a v dalších letech se pravidelně umisťoval v první desítce celkového pořadí je spolu s týmovým zázemím a autobusem na prodej. "Auto je samozřejmě připraveno k pokračování v mistrovství Evropy. Nabízíme k němu i plno náhradních dílů, kola a další věci. Pro kupce je ideální, že dostane vše co potřebuje v jednom balíku. Pokud si někde koupíte nebo postavíte jen auto, čeká vás druhá obrovská investice do náhradních dílů, které je naprosto nutné vozit sebou. Vedle toho prodáváme i stan s doprovodným autobusem," uvedl český jezdec. Pro případné zájemce je k vše k dispozici v tomto inzerátu - zde.

MS 2018 - Lotyšsko

Ondřej Smetana začínal s rallycrossem v roce 2007, kdy si od Jana Matušince pronajímal vůz Peugeot 306. "Chtěli jsme si rallycross vyzkoušet. Honza měl auto perfektně připravené. O nic jsem se nemusel starat," vzpomíná Ondřej Smetana na své začátky v rámci mistrovství republiky. V následující sezoně už se na Hluboké připravoval vůz Honda Civic do tehdejší divize 2 mistrovství Evropy. Hned ve své první sezoně skončil na třetím místě. "Škoda, že tato divize byla pro následující rok zrušena a nahrazena nesmyslnými auty se pohonem na zadní nápravu. Bylo to hezké a přitom levné závodění," vzpomíná Smetana.

Sezona 2008

ME 2010 - Portugalsko (P) - Montalegre

V roce 2009 vstupuje tým LS Racing s vozem Ford Puma Super1600 do tehdejší divize 1A, která byla později přejmenována na Super 1600. "Myslím si, že jsme přišli už trochu pozdě. I když jsme auto neustále vylepšovali a posouvali vpřed, na vyhrávání to nestačilo. Zvyšovala se i finanční náročnost závodění." prohlašuje. Po sezoně 2012  přišla stavba nové fiesty, testování a účast zejména ve druhé polovině sezony 2013. V sezoně 2014 z toho nakonec bylo konečné páté místo v mistrovství Evropy. "Ke konečnému výsledku mi pomohl závod ve Švédsku, kde jsem byl celý víkend schopen zajíždět nejrychlejší časy. Ve finále mě ovšem z trati  poslal ven Zagumennov," říká český závodník, který i tak dojel na druhém místě do cíle.

MS 2018 - Norsko

"Letošní sezona byla jak na houpačce. Nejdříve třetí místo v Portugalsku, pak závod kde jsme nebyli ani v semifinále. Díky pracovnímu vytížení jsem neměl na závodění už moc času a zvlášť na konci sezony, kdy už jsem se rozhodl skončit, mi chyběla i motivace. Neříkám, že rallycross opouštím úplně, ale v nejbližších letech návrat neplánuji. Možná v budoucnu se svézt v pronajatém autě v rámci jednorázového startu. Také bych se v příští sezoně na závody rád kouknul z té druhé strany. Z pozice diváka," uzavírá Smetana.