Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

29. 8. 2018

Audi od příštího roku končí svou podporu týmu EKS RX v rámci rallycrossového mistrovství světa. Věnovat se bude především Formuli E a DTM.

27. 8. 2018

Jerome Grosset - Janin ukončil před domácím závodem ve Francii své působení v týmu GCK, kde jezdil spolu s dalším Francouzem Guerlainem Chicheritem s vozem Renault Megane R.S. RX. Nahradí ho Liam Doran.

18. 8. 2018

Steve Volders mistrem Evropy! Po přezkoumání vzorků paliva došlo u třech jezdců divize Touringcar k porušení pravidel a následnému vyloučení. Šlo o Siverta Svardala, který byl neoficiálním mistrem Evropy, Ole Mortena Tangena a Kennetha Johanssona. Všichni byli diskvalifikováni ze švédského závodu a mistrem Evropy se tak o bod stal právě Volders.

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Ondřej Smetana končí v rallycrossu

publikováno 28. 11. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2018 - Francie
MS 2018 - Francie - 2.9.2018 foto: Petr Šulčík

Jeden z nejúspěšnějších českých závodníků v mistrovství Evropy divize Super 1600 v posledních sezonách v rallycrossu končí. Důvodem je především velká časová náročnost. "Z pracovních a rodinných důvodů jsem se rozhodl po letošní sezoně s rallycrossem skončit. Kvůli práci ve firmě už nezbývalo tolik času na přípravu auta. Nemá smysl dělat věci napůl," říká Ondřej Smetana. 

MS 2017 - Švédsko

Závodní vůz Ford Fiesta S1600, se kterým skončil v roce 2014 na pátém místě a v dalších letech se pravidelně umisťoval v první desítce celkového pořadí je spolu s týmovým zázemím a autobusem na prodej. "Auto je samozřejmě připraveno k pokračování v mistrovství Evropy. Nabízíme k němu i plno náhradních dílů, kola a další věci. Pro kupce je ideální, že dostane vše co potřebuje v jednom balíku. Pokud si někde koupíte nebo postavíte jen auto, čeká vás druhá obrovská investice do náhradních dílů, které je naprosto nutné vozit sebou. Vedle toho prodáváme i stan s doprovodným autobusem," uvedl český jezdec. Pro případné zájemce je k vše k dispozici v tomto inzerátu - zde.

MS 2018 - Lotyšsko

Ondřej Smetana začínal s rallycrossem v roce 2007, kdy si od Jana Matušince pronajímal vůz Peugeot 306. "Chtěli jsme si rallycross vyzkoušet. Honza měl auto perfektně připravené. O nic jsem se nemusel starat," vzpomíná Ondřej Smetana na své začátky v rámci mistrovství republiky. V následující sezoně už se na Hluboké připravoval vůz Honda Civic do tehdejší divize 2 mistrovství Evropy. Hned ve své první sezoně skončil na třetím místě. "Škoda, že tato divize byla pro následující rok zrušena a nahrazena nesmyslnými auty se pohonem na zadní nápravu. Bylo to hezké a přitom levné závodění," vzpomíná Smetana.

Sezona 2008

ME 2010 - Portugalsko (P) - Montalegre

V roce 2009 vstupuje tým LS Racing s vozem Ford Puma Super1600 do tehdejší divize 1A, která byla později přejmenována na Super 1600. "Myslím si, že jsme přišli už trochu pozdě. I když jsme auto neustále vylepšovali a posouvali vpřed, na vyhrávání to nestačilo. Zvyšovala se i finanční náročnost závodění." prohlašuje. Po sezoně 2012  přišla stavba nové fiesty, testování a účast zejména ve druhé polovině sezony 2013. V sezoně 2014 z toho nakonec bylo konečné páté místo v mistrovství Evropy. "Ke konečnému výsledku mi pomohl závod ve Švédsku, kde jsem byl celý víkend schopen zajíždět nejrychlejší časy. Ve finále mě ovšem z trati  poslal ven Zagumennov," říká český závodník, který i tak dojel na druhém místě do cíle.

MS 2018 - Norsko

"Letošní sezona byla jak na houpačce. Nejdříve třetí místo v Portugalsku, pak závod kde jsme nebyli ani v semifinále. Díky pracovnímu vytížení jsem neměl na závodění už moc času a zvlášť na konci sezony, kdy už jsem se rozhodl skončit, mi chyběla i motivace. Neříkám, že rallycross opouštím úplně, ale v nejbližších letech návrat neplánuji. Možná v budoucnu se svézt v pronajatém autě v rámci jednorázového startu. Také bych se v příští sezoně na závody rád kouknul z té druhé strany. Z pozice diváka," uzavírá Smetana.