Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

29. 8. 2018

Audi od příštího roku končí svou podporu týmu EKS RX v rámci rallycrossového mistrovství světa. Věnovat se bude především Formuli E a DTM.

27. 8. 2018

Jerome Grosset - Janin ukončil před domácím závodem ve Francii své působení v týmu GCK, kde jezdil spolu s dalším Francouzem Guerlainem Chicheritem s vozem Renault Megane R.S. RX. Nahradí ho Liam Doran.

18. 8. 2018

Steve Volders mistrem Evropy! Po přezkoumání vzorků paliva došlo u třech jezdců divize Touringcar k porušení pravidel a následnému vyloučení. Šlo o Siverta Svardala, který byl neoficiálním mistrem Evropy, Ole Mortena Tangena a Kennetha Johanssona. Všichni byli diskvalifikováni ze švédského závodu a mistrem Evropy se tak o bod stal právě Volders.

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
311
2. Mattias Ekström
228
3. Andreas Bakkerud
224
4. Petter Solberg
221
5. Sébastien Loeb
205

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
532
2. EKS Audi Sport -
452
3. Peugeot Total -
382
4. GRX Taneco -
219
5. GC Kompetition -
134

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
116
2. Aydar Nuriev
107
3. Artis Baumanis
103
4. Gergely Marton
86
5. Jesse Kallio
68

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Tamás Kárai
82
3. Lukáš Červený
72
4. Tristan Ekker
61
5. Atilla Mózer
60

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
89
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
45

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
132
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Ondřej Smetana: "Myslel jsem na lepší umístění!"

publikováno 5. 1. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2017 - Lotyšsko
MS 2017 - Lotyšsko - 16.9.2017 foto: Archiv

Při společném rozhovoru to řekne na rovinu. Český jezdec Ondřej Smetana nebyl s konečným loňským desátým místem v rámci mistrovství Evropy divize Super 1600 spokojený. Cíle byly jiné. Smetana nedokázal zopakovat pódiová umístění z předchozích ročníků. "Nebyla to podařená sezona. Chtěl jsem se umisťovat mezi prvními pěti a to se mi vůbec nedařilo. Úplné špičce jsme nestíhali. Tento neúspěch je motivací pro novou sezonu," zhodnotil rok 2017 Ondřej Smetana.

MS 2017 - Portugalsko

Hlavní změnou pro sezonu 2018 bude použití stejných řídících jednotek. Vyrovná toto nařízení síly v divizi Super1600 a zamezí to zakázanému použití kontroly trakce, které je velmi těžko kontrolovatelné? "Uvidíme. Snad to bude změna k lepšímu a doufám, že to jezdce na čele zpomalí. Otázkou zůstává, jak to bude kontrolovatelné. Když vezmu závod v lotyšské Rize na mokré trati, tak rozdíly v časech byly obrovské. Uvidíme jestli je to krok k tomu, aby se tato divize více zobjektivnila. Slibuji si, že nás to více přiblíží špičce. Neznamená to ovšem, že najednou začneme vyhrávat." 

MS 2017 - Švédsko

Po několika letech chybí v kalendáři mistrovství Evropy divize Super1600 švédské Höljes. "Samozřejmě mě to mrzí, protože je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí a v minulosti se mi tam podařilo zajet pódiová umístění. Ale loni tam nejela divize Touringcar, takže se to pro letošek prohodilo, což chápu. Horší je, že během čtrnácti dnů budeme v úvodu sezony dvakrát cestovat na jih. Navíc trať ve španělské Barceloně se mi vůbec nelíbí," říká Smetana ke změně v kalendáři. Kromě dvou výletů na Pyrenejský poloostrov čeká na jezdce také dlouhá cesta do Norska.

MS 2017 - Portugalsko

I pro sezonu 2018 zůstane Smetana u vozu Ford Fiesta. "K nějakým velkým změnám není důvod. Proběhnou repase všech důležitých komponentů. Předělávat budu zadní nápravu, kde vím o určitém problému. Motor zůstane stejný jako loni," uvedl Smetana. Český jezdec by přivítal změnu v pravidlech. "Určitě by bylo dobré, kdyby se jak v závodě, tak v celé sezoně mohl jeden výsledek škrtnout. V závodě není prostor na chybu, a i když soupeře po zaviněné kolizi vyloučí z kvalifikace nebo dostane penalizaci, ztráta bodů pro poškozeného je velká a prostor na opravu výsledku není. V počtu pětatřiceti startujících už se tato chyba dohnat nedá a je po závodě," poukazuje Smetana. Mistrovství Evropy divize Super1600 začne stejně jako mistrovství světa v půlce dubna ve španělské Barceloně.