Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

6. 3. 2018

Druhým jezdcem týmu GCK bude ve voze Renault Mégane R.S. RX vedle Guerlaina Chicherita, který stojí za tímto projektem, další Francouz Jerome Grosset - Janin. Testování nového auta, o jehož stavbu se postaral britský Prodrive, probíhá pod dohledem zkušeného Timo Scheidera.

5. 3. 2018

Reinis Nitišs pojede letos evropský šampionát nejsilnější divize Supercar. Po několika sezonách se vrátí k týmu Set Promotion a usedne za volant vozu Ford Fiesta, která má svůj původ v M - Sportu. Pravděpodobně jde o auto, se kterým jel loni Niclas Grönholm.

12. 2. 2018

Maďarský jezdec Kornél Lukács známý pod přezdívkou Csucsu dnes oznámil podpis smlouvy s týmem OTS racing. Jeho novým vozem bude Škoda Fabia třetí generace.

12. 2. 2018

Smutná zpráva přišla ze západu Čech. Včera nás náhle opustil dlouholetý jezdec rallycrossu Stanislav Brunát. Redakce rallycross.cz vyjadřuje upřímnou soustrast jeho nejbližším.

2. 2. 2018

Ulrik Linnemann dnes představil svůj program v mistrovství Evropy divize Supercar, kde pojede s vozem Volkswagen Polo. Auto dánského jezdce pochází z dílen Marklund Motorsport.

21. 12. 2017

Finský jezdec Toomas Heikkinen po dvou letech končí své působení v týmu EKS. O jeho budoucnosti se rozhodne v průběhu ledna.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
165
2. Andreas Bakkerud
125
3. Petter Solberg
119
4. Sébastien Loeb
117
5. Timmy Hansen
116

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
284
2. EKS Audi Sport -
239
3. Peugeot Total -
233
4. GRX Taneco -
121
5. GC Kompetition -
77

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
86
2. Anton Marklund
56
3. Cyril Raymond
50
4. Peter Hedström
46
5. Ulrik Linnemann
41

Super1600 ERX
1. Artis Baumanis
65
2. Rokas Baciuska
63
3. Aydar Nuriev
52
4. Jimmy Terperau
47
5. Espen Isaksætre
44

Touringcar ERX
1. Sivert Svardal
59
2. Fredrik Magnussen
58
3. Daniel Holten
55
4. Steve Volders
54
5. Jan-Emil Wilsberg
48

RX2
1. Oliver Eriksson
95
2. Guillaume De Ridder
89
3. Henrik Krogstad
76
4. Ben-Philip Gundersen
69
5. Vasily Gryazin
65

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
48
2. Lukáš Červený
38
3. Luboš Čížek
20
4. Lukáš Marek
16

Super1600
1. Jan Ratajský
43
2. Raphael Dirnberger
34
3. Václav Veverka jr.
23
4. Tomáš Krejčík
17
5. Zdeněk Kučera
17

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
48
2. Tomáš Michal
39
3. Stanislav Korytár
34
4. Jakub Michal
33
5. Martin Šindelek
15

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
47
2. Miroslav Pospíchal
38
3. Pavol Zachar
33
4. Jozef Magdolen
32
5. Jiří Kazil
27

National1600
1. Marek Honzík
54
2. Vojtěch Kolomazník
45
3. Ondřej Šenk
38
4. Libor Teješ ml.
36
5. Jan Kubík
33

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
102
2. Lukáš Červený
63
3. Oscar Ortfeldt
55
4. Tamás Kárai
52
5. Zoltán Vass
40

Super1600
1. Jan Ratajský
120
2. Raphael Dirnberger
111
3. Zdeněk Kučera
56
4. Andrea Caretti
45
5. Václav Veverka jr.
45

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
156
2. Martin Šindelek
72
3. Jakub Michal
72
4. Stanislav Korytár
69
5. Tomáš Michal
68

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
104
2. Karl Schadenhofer
102
3. Pavol Zachar
88
4. Jozef Magdolen
53
5. Zoltán Koncseg
45

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
49
2. Lukas Dirnberger
39
3. Richard Förster
31
4. Mátyás Varga
28
5. László Kovács
21

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
83
2. Petr Jech
60
3. Michal Sklenář
52
4. Milan Peruth ml.
52
5. Tomáš Kohout
50

HA +1600
1. Karel Faktor
78
2. Václav Haloun
44
3. Jakub Vajlík
43
4. Ladislav Procházka
38
5. Jan Kubík
33

 

Ondřej Smetana: "Myslel jsem na lepší umístění!"

publikováno 5. 1. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2017 - Lotyšsko
MS 2017 - Lotyšsko - 16.9.2017 foto: Archiv

Při společném rozhovoru to řekne na rovinu. Český jezdec Ondřej Smetana nebyl s konečným loňským desátým místem v rámci mistrovství Evropy divize Super 1600 spokojený. Cíle byly jiné. Smetana nedokázal zopakovat pódiová umístění z předchozích ročníků. "Nebyla to podařená sezona. Chtěl jsem se umisťovat mezi prvními pěti a to se mi vůbec nedařilo. Úplné špičce jsme nestíhali. Tento neúspěch je motivací pro novou sezonu," zhodnotil rok 2017 Ondřej Smetana.

MS 2017 - Portugalsko

Hlavní změnou pro sezonu 2018 bude použití stejných řídících jednotek. Vyrovná toto nařízení síly v divizi Super1600 a zamezí to zakázanému použití kontroly trakce, které je velmi těžko kontrolovatelné? "Uvidíme. Snad to bude změna k lepšímu a doufám, že to jezdce na čele zpomalí. Otázkou zůstává, jak to bude kontrolovatelné. Když vezmu závod v lotyšské Rize na mokré trati, tak rozdíly v časech byly obrovské. Uvidíme jestli je to krok k tomu, aby se tato divize více zobjektivnila. Slibuji si, že nás to více přiblíží špičce. Neznamená to ovšem, že najednou začneme vyhrávat." 

MS 2017 - Švédsko

Po několika letech chybí v kalendáři mistrovství Evropy divize Super1600 švédské Höljes. "Samozřejmě mě to mrzí, protože je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí a v minulosti se mi tam podařilo zajet pódiová umístění. Ale loni tam nejela divize Touringcar, takže se to pro letošek prohodilo, což chápu. Horší je, že během čtrnácti dnů budeme v úvodu sezony dvakrát cestovat na jih. Navíc trať ve španělské Barceloně se mi vůbec nelíbí," říká Smetana ke změně v kalendáři. Kromě dvou výletů na Pyrenejský poloostrov čeká na jezdce také dlouhá cesta do Norska.

MS 2017 - Portugalsko

I pro sezonu 2018 zůstane Smetana u vozu Ford Fiesta. "K nějakým velkým změnám není důvod. Proběhnou repase všech důležitých komponentů. Předělávat budu zadní nápravu, kde vím o určitém problému. Motor zůstane stejný jako loni," uvedl Smetana. Český jezdec by přivítal změnu v pravidlech. "Určitě by bylo dobré, kdyby se jak v závodě, tak v celé sezoně mohl jeden výsledek škrtnout. V závodě není prostor na chybu, a i když soupeře po zaviněné kolizi vyloučí z kvalifikace nebo dostane penalizaci, ztráta bodů pro poškozeného je velká a prostor na opravu výsledku není. V počtu pětatřiceti startujících už se tato chyba dohnat nedá a je po závodě," poukazuje Smetana. Mistrovství Evropy divize Super1600 začne stejně jako mistrovství světa v půlce dubna ve španělské Barceloně.