Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

6. 3. 2018

Druhým jezdcem týmu GCK bude ve voze Renault Mégane R.S. RX vedle Guerlaina Chicherita, který stojí za tímto projektem, další Francouz Jerome Grosset - Janin. Testování nového auta, o jehož stavbu se postaral britský Prodrive, probíhá pod dohledem zkušeného Timo Scheidera.

5. 3. 2018

Reinis Nitišs pojede letos evropský šampionát nejsilnější divize Supercar. Po několika sezonách se vrátí k týmu Set Promotion a usedne za volant vozu Ford Fiesta, která má svůj původ v M - Sportu. Pravděpodobně jde o auto, se kterým jel loni Niclas Grönholm.

12. 2. 2018

Maďarský jezdec Kornél Lukács známý pod přezdívkou Csucsu dnes oznámil podpis smlouvy s týmem OTS racing. Jeho novým vozem bude Škoda Fabia třetí generace.

12. 2. 2018

Smutná zpráva přišla ze západu Čech. Včera nás náhle opustil dlouholetý jezdec rallycrossu Stanislav Brunát. Redakce rallycross.cz vyjadřuje upřímnou soustrast jeho nejbližším.

2. 2. 2018

Ulrik Linnemann dnes představil svůj program v mistrovství Evropy divize Supercar, kde pojede s vozem Volkswagen Polo. Auto dánského jezdce pochází z dílen Marklund Motorsport.

21. 12. 2017

Finský jezdec Toomas Heikkinen po dvou letech končí své působení v týmu EKS. O jeho budoucnosti se rozhodne v průběhu ledna.

25. 10. 2017

Fotogalerie byla rozšířena o další fotografie z posledního závodu ZSE 2017 na Slovakiaringu, tentokrát od Tomáše Němce. Prohlížejte zde.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
27
2. Petter Solberg
24
3. Andreas Bakkerud
20
4. Mattias Ekström
19
5. Niclas Grönholm
18

Super1600 ERX
1. Artis Baumanis
30
2. Jimmy Terperau
24
3. Gergely Marton
24
4. Rokas Baciuska
18
5. Espen Isaksætre
18

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
24
2. Lukáš Červený
20

Super1600
1. Jan Ratajský
24
2. Raphael Dirnberger
20

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
24
2. Stanislav Korytár
19
3. Tomáš Michal
19
4. Jakub Michal
15

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
24
2. Pavol Zachar
19
3. Jiří Galuška
17
4. Miroslav Pospíchal
15
5. Jozef Magdolen
15

National1600
1. Marek Honzík
24
2. Vojtěch Kolomazník
19
3. Ondřej Šenk
19
4. Aleš Vovsík
15
5. Jan Kubík
15

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
45
2. Tamás Kárai
22
3. Lukáš Červený
20
4. Csaba Spitzmüller
18
5. Atilla Mózer
15

Super1600
1. Jan Ratajský
41
2. Raphael Dirnberger
34
3. Josef Šusta
24
4. Gergely Marton
20
5. Zsolt Szíjj
17

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
48
2. Stanislav Korytár
19
3. György Janzer
19
4. Tomáš Michal
19
5. Brúnó Csirmaz
18

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
45
2. Miroslav Pospíchal
38
3. Pavol Zachar
35
4. - Bészi
18
5. Jiří Galuška
17

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
49
2. Lukas Dirnberger
39
3. Richard Förster
31
4. Mátyás Varga
28
5. László Kovács
21

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
30
2. Michal Sklenář
25
3. Petr Jech
21
4. Lukáš Blažek
18
5. Martin Pinkas
15

HA +1600
1. Karel Faktor
24
2. Tomáš Týr
18
3. Jakub Vajlík
18
4. Zdeněk Volf
18

HA 4x4
    Výsledky budou aktualizovány

 

Ondřej Smetana: "Myslel jsem na lepší umístění!"

publikováno 5. 1. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2017 - Lotyšsko
MS 2017 - Lotyšsko - 16.9.2017 foto: Archiv

Při společném rozhovoru to řekne na rovinu. Český jezdec Ondřej Smetana nebyl s konečným loňským desátým místem v rámci mistrovství Evropy divize Super 1600 spokojený. Cíle byly jiné. Smetana nedokázal zopakovat pódiová umístění z předchozích ročníků. "Nebyla to podařená sezona. Chtěl jsem se umisťovat mezi prvními pěti a to se mi vůbec nedařilo. Úplné špičce jsme nestíhali. Tento neúspěch je motivací pro novou sezonu," zhodnotil rok 2017 Ondřej Smetana.

MS 2017 - Portugalsko

Hlavní změnou pro sezonu 2018 bude použití stejných řídících jednotek. Vyrovná toto nařízení síly v divizi Super1600 a zamezí to zakázanému použití kontroly trakce, které je velmi těžko kontrolovatelné? "Uvidíme. Snad to bude změna k lepšímu a doufám, že to jezdce na čele zpomalí. Otázkou zůstává, jak to bude kontrolovatelné. Když vezmu závod v lotyšské Rize na mokré trati, tak rozdíly v časech byly obrovské. Uvidíme jestli je to krok k tomu, aby se tato divize více zobjektivnila. Slibuji si, že nás to více přiblíží špičce. Neznamená to ovšem, že najednou začneme vyhrávat." 

MS 2017 - Švédsko

Po několika letech chybí v kalendáři mistrovství Evropy divize Super1600 švédské Höljes. "Samozřejmě mě to mrzí, protože je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí a v minulosti se mi tam podařilo zajet pódiová umístění. Ale loni tam nejela divize Touringcar, takže se to pro letošek prohodilo, což chápu. Horší je, že během čtrnácti dnů budeme v úvodu sezony dvakrát cestovat na jih. Navíc trať ve španělské Barceloně se mi vůbec nelíbí," říká Smetana ke změně v kalendáři. Kromě dvou výletů na Pyrenejský poloostrov čeká na jezdce také dlouhá cesta do Norska.

MS 2017 - Portugalsko

I pro sezonu 2018 zůstane Smetana u vozu Ford Fiesta. "K nějakým velkým změnám není důvod. Proběhnou repase všech důležitých komponentů. Předělávat budu zadní nápravu, kde vím o určitém problému. Motor zůstane stejný jako loni," uvedl Smetana. Český jezdec by přivítal změnu v pravidlech. "Určitě by bylo dobré, kdyby se jak v závodě, tak v celé sezoně mohl jeden výsledek škrtnout. V závodě není prostor na chybu, a i když soupeře po zaviněné kolizi vyloučí z kvalifikace nebo dostane penalizaci, ztráta bodů pro poškozeného je velká a prostor na opravu výsledku není. V počtu pětatřiceti startujících už se tato chyba dohnat nedá a je po závodě," poukazuje Smetana. Mistrovství Evropy divize Super1600 začne stejně jako mistrovství světa v půlce dubna ve španělské Barceloně.