Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

Aktuální pořadí

MS 2019
Supercar
1. Kevin Hansen
30
2. Niclas Grönholm
26
3. Janis Baumanis
20
4. Timo Scheider
20
5. Krisztián Szabó
18

Týmy
1. GRX Taneco -
39
2. Team Hansen MJP -
38
3. GC Kompetition -
24
4. Monster Energy RX Cartel -
16
5. GCK Academy -
8

ME 2019
ZSE 2019
MMČR 2019
 

Ondřej Smetana: Auto jsme „vylepšili“ hlavně 50kg závažím!!!

publikováno 28. 2. 2011, autor:
ME 2010 - Francie (FR) - Kerlabo (neděle)
ME 2010 - Francie (FR) - Kerlabo (neděle) - 10.5.2010 foto: Tomáš Racek

Sezónu 2010 tento jihočeský talentovaný závodník a pohodář předčasně ukončil, když ho v Maďarsku potkala vážná porucha motoru a jeho tým nedisponoval náhradním agregátem. Když už to vypadalo, že by se mohl Ondy vrátit na závodní tratě alespoň na závěrečném podniku Mistrovství Evropy v Sosnové, potkala ho další nepříjemnost, a to tříštivá zlomenina nohy. Úraz se mu přihodil, když se proháněl na motocrossové motorce.

RC: Ondy, všechny bude jistě zajímat, jak to vypadá s tvojí nohou. Na posledním závodě v Sosnové, kde jsme se potkali, jsi ještě stále potřeboval berle. Už jsi nyní v naprostém pořádku, nebo stále rehabilituješ?

O.S.: No, měl bych rehabilitovat (prý nejsou v pořádku vazy), ale nějak není čas. Normální zátěž už noha snáší v pohodě, ale byli jsme teď na snowboardech ve Francii a to se jí moc nelíbilo.

ME 2010 - Portugalsko (P) - Montalegre

RC: Jak jsi vlastně trávil dobu, kdy jsi nebyl schopen usednout za volat tvého Fordu Puma? Sledoval jsi dění v rallycrossu a jak se vyvíjí technika, konkurence? Nebo ses věnoval fyzické přípravě?

O.S.: Věnoval jsem se „materiální“ přípravě, snažil jsem se vydělat nějaké peníze. Rozjížděli jsme novou dílnu, takže bylo o zábavu postaráno. Jinak konkurenci samozřejmě sledujeme po internetu, takže kdo s čím přijde víme. Jak to komu ale pojede, se ukáže až na závodech.

RC: Loňskou sezónu jsi ukončil předčasně v maďarském Nyiradu, což všechny české barvy jistě zarmoutilo. Příčinou byl porouchaný motor, ze kterého „koukaly“ ojnice. Přišel tvůj motorář na příčinu poruchy a nechali jste si vyrobit i náhradní motor?

O.S.: Podle motoráře to byla prasklá ojnice, ale já mám pocit, že to byl až následek, nikoli příčina. Podle mne to začalo prasklým okem pístu, ale můžeme jen spekulovat, zda to byla chyba materiálu, nebo třeba chybějící segrovka a povyjetý čep.. V té změti kovu toho moc poznat nebylo. Náhradní motor nemáme, pořád jedeme jen s jedním. Je to samozřejmě o financích a pak taky moc motorů na Pumu už v oběhu není.

ME 2009 - Švédsko (S) - Höljes

RC: Jistě ti neuniklo, že všichni jezdci „zbrojí“ na letošní sezónu opravdu ve velkém stylu. Čím jsi vylepšil svůj vůz ty?

O.S.: „Vylepšili“ jsme ho hlavně 50kg závažím!!! Nevím, zda je to něčím opodstatněné, nebo zda se FIA jen snaží  šesnáctistovky zpomalit, aby jejich dvoulitry začali jezdit konečně rychleji. Každopádně je to do nebe volající stupidita.  Jinak krom samozřejmě nového motoru, řešíme ještě tlumiče s HP sporting, ale zda budou nové, nebo jen upraví stávající, ještě není rozhodnuto.

RC: Přepokládám, že plánuješ kompletní starty na Mistrovství Evropy, neobjevíš se i na některém vybraném závodu v České republice?

O.S.: Evropu celou, i když plány se mohou měnit dle výsledků či financí. Republiku ještě nemáme rozhodnutou. Uvažujeme o Sosnové a Greibachu kvůli nastavení auta na Evropu.  

 

Držme tedy společně celému týmu palce, aby sezóna 2011 patřila k těm povedeným. Společně  naviděnou v Sosnové!