Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

29. 8. 2018

Audi od příštího roku končí svou podporu týmu EKS RX v rámci rallycrossového mistrovství světa. Věnovat se bude především Formuli E a DTM.

27. 8. 2018

Jerome Grosset - Janin ukončil před domácím závodem ve Francii své působení v týmu GCK, kde jezdil spolu s dalším Francouzem Guerlainem Chicheritem s vozem Renault Megane R.S. RX. Nahradí ho Liam Doran.

18. 8. 2018

Steve Volders mistrem Evropy! Po přezkoumání vzorků paliva došlo u třech jezdců divize Touringcar k porušení pravidel a následnému vyloučení. Šlo o Siverta Svardala, který byl neoficiálním mistrem Evropy, Ole Mortena Tangena a Kennetha Johanssona. Všichni byli diskvalifikováni ze švédského závodu a mistrem Evropy se tak o bod stal právě Volders.

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
311
2. Mattias Ekström
228
3. Andreas Bakkerud
224
4. Petter Solberg
221
5. Sébastien Loeb
205

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
532
2. EKS Audi Sport -
452
3. Peugeot Total -
382
4. GRX Taneco -
219
5. GC Kompetition -
134

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
116
2. Aydar Nuriev
107
3. Artis Baumanis
103
4. Gergely Marton
86
5. Jesse Kallio
68

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Tamás Kárai
82
3. Lukáš Červený
72
4. Tristan Ekker
61
5. Atilla Mózer
60

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
89
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
45

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
132
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Nová výzva v rallycrossu

publikováno 4. 2. 2018, autor: Petr Šulčík
ZSE 2016 - Česko
ZSE 2016 - Česko - 23.5.2016 foto: Petr Šulčík

Po více jak deseti sezonách v autokrosu absolvoval loni Jan Ratajský první kompletní sezonu v rallycrossu. S vozem Škoda Fabia divize Super1600 se představil jak v závodech Mezinárodního mistrovství Česka, tak také v několika zónových podnicích. V republikovém šampionátu vybojovat titul, v zóně třetí místo. "Šlo především o zkušební sezonu. Rallycross jsme zkoušeli už v sezoně 2016, abychom věděli jaké změny oproti autokrosu je potřeba na autě udělat a trochu si zvyknout. Je to pro mě nová výzva. Líbí se mi závodit také na zpevněném povrchu. Chtěl jsem zůstat u plechových aut a rallycross byl logickým vyústěním," uvedl Jan Ratajský. Dalším a možná hlavním důvodem přechodu z autokrosu byly poznávání nových tratí. "Autokros je spíše regionální závodění, protože se většina závodů jede na území republiky. V příští sezoně bych chtěl poznat další tratě, na kterých jsem v minulosti ještě nestartoval."

ZSE 2017 - Česko (CZ) II.

Přechod z autokrosu nebyl jednoduchý. Na co bylo nejtěžší si zvyknout?  "V rallycrossu se všechno odehrává ve větších rychlostech, jiné jsou brzdné body. Oproti autokrosu je daleko menší prostor na chyby. Když člověk zabrzdí o trochu později na hlíně, dá se to vyřešit. V rallycrossu už to jde těžko." Další novinkou pro Ratajského bylo zařazení joker lapu. "Tento prvek hodnotím určitě pozitivně. A myslím si, že v autokrosu by to také mělo smysl. Konkrétně zadokolky mají výborný start, pak jsou pomalejší, ale prostor na předjetí není žádný," dodal.

ZSE 2017 - Slovensko II.

V sezoně 2018 by měl absolvovat podobný program jako v loňské sezoně. I se stejným vozem Škoda Fabia první generace po Zdeňku Kučerovi. "Uděláme nějaký vývoj z poznatků, které jsme během sezony získali a pro sezonu 2019 bychom rádi začali stavět novou fabii třetí generace. Co se týče závodů, rád bych absolvoval kompletní seriál Zóny střední Evropy, ale stejně jako s novým autem, se všechno odvíjí od financí a shánění nových partnerů. Zónový kalendář obsahuje několik zahraničních závodů a cestování je dražší," uvedl.

ZSE 2017 - Slovensko II.

Konkurence v zónovém mistrovství v divizi Super1600 je o něco větší než v mistrovství republiky. "S výsledky v uplynulé sezoně jsme spokojený. Dařilo se mi jet vpředu, i když konkurovat autu Josefa Šusty nebo twingu od Set Promotion, které jsou minimálně o deset let mladší, je hodně těžké. Ale je to pro nás taková meta kam se posunout, kde se zlepšovat a jak jet rychle. Samozřejmě vítám větší konkurenci, která nás posune vpřed," prohlásil. Republikový i zónový šampionát se zejména v divizích SuperCars a Super1600 potýká s nedostatkem startujících. "Motorsport všeobecně je o financích. Je třeba přivézt nové partnery. Mohla by tomu nahrát i situace v mistrovství světa, kde šla úroveň a mediální zájem hodně nahoru. To by mohlo pomoci i rallycrosu na regionálních úrovních," uzavřel Jan Ratajský.