Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

6. 3. 2018

Druhým jezdcem týmu GCK bude ve voze Renault Mégane R.S. RX vedle Guerlaina Chicherita, který stojí za tímto projektem, další Francouz Jerome Grosset - Janin. Testování nového auta, o jehož stavbu se postaral britský Prodrive, probíhá pod dohledem zkušeného Timo Scheidera.

5. 3. 2018

Reinis Nitišs pojede letos evropský šampionát nejsilnější divize Supercar. Po několika sezonách se vrátí k týmu Set Promotion a usedne za volant vozu Ford Fiesta, která má svůj původ v M - Sportu. Pravděpodobně jde o auto, se kterým jel loni Niclas Grönholm.

12. 2. 2018

Maďarský jezdec Kornél Lukács známý pod přezdívkou Csucsu dnes oznámil podpis smlouvy s týmem OTS racing. Jeho novým vozem bude Škoda Fabia třetí generace.

12. 2. 2018

Smutná zpráva přišla ze západu Čech. Včera nás náhle opustil dlouholetý jezdec rallycrossu Stanislav Brunát. Redakce rallycross.cz vyjadřuje upřímnou soustrast jeho nejbližším.

2. 2. 2018

Ulrik Linnemann dnes představil svůj program v mistrovství Evropy divize Supercar, kde pojede s vozem Volkswagen Polo. Auto dánského jezdce pochází z dílen Marklund Motorsport.

21. 12. 2017

Finský jezdec Toomas Heikkinen po dvou letech končí své působení v týmu EKS. O jeho budoucnosti se rozhodne v průběhu ledna.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
195
2. Sébastien Loeb
140
3. Timmy Hansen
140
4. Andreas Bakkerud
139
5. Petter Solberg
139

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
334
2. Peugeot Total -
280
3. EKS Audi Sport -
273
4. GRX Taneco -
141
5. GC Kompetition -
83

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
86
2. Anton Marklund
56
3. Cyril Raymond
50
4. Peter Hedström
46
5. Ulrik Linnemann
41

Super1600 ERX
1. Artis Baumanis
65
2. Rokas Baciuska
63
3. Aydar Nuriev
52
4. Jimmy Terperau
47
5. Espen Isaksætre
44

Touringcar ERX
1. Sivert Svardal
59
2. Fredrik Magnussen
58
3. Daniel Holten
55
4. Steve Volders
54
5. Jan-Emil Wilsberg
48

RX2
1. Oliver Eriksson
95
2. Guillaume De Ridder
89
3. Henrik Krogstad
76
4. Ben-Philip Gundersen
69
5. Vasily Gryazin
65

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
48
2. Lukáš Červený
38
3. Luboš Čížek
20
4. Lukáš Marek
16

Super1600
1. Jan Ratajský
43
2. Raphael Dirnberger
34
3. Václav Veverka jr.
23
4. Tomáš Krejčík
17
5. Zdeněk Kučera
17

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
48
2. Tomáš Michal
39
3. Stanislav Korytár
34
4. Jakub Michal
33
5. Martin Šindelek
15

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
47
2. Miroslav Pospíchal
38
3. Pavol Zachar
33
4. Jozef Magdolen
32
5. Jiří Kazil
27

National1600
1. Marek Honzík
54
2. Vojtěch Kolomazník
45
3. Ondřej Šenk
38
4. Libor Teješ ml.
36
5. Jan Kubík
33

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
102
2. Lukáš Červený
63
3. Oscar Ortfeldt
55
4. Tamás Kárai
52
5. Zoltán Vass
40

Super1600
1. Jan Ratajský
120
2. Raphael Dirnberger
111
3. Zdeněk Kučera
56
4. Andrea Caretti
45
5. Václav Veverka jr.
45

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
156
2. Martin Šindelek
72
3. Jakub Michal
72
4. Stanislav Korytár
69
5. Tomáš Michal
68

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
104
2. Karl Schadenhofer
102
3. Pavol Zachar
88
4. Jozef Magdolen
53
5. Zoltán Koncseg
45

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
49
2. Lukas Dirnberger
39
3. Richard Förster
31
4. Mátyás Varga
28
5. László Kovács
21

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
83
2. Petr Jech
60
3. Michal Sklenář
52
4. Milan Peruth ml.
52
5. Tomáš Kohout
50

HA +1600
1. Karel Faktor
78
2. Václav Haloun
44
3. Jakub Vajlík
43
4. Ladislav Procházka
38
5. Jan Kubík
33

 

Nová výzva v rallycrossu

publikováno 4. 2. 2018, autor: Petr Šulčík
ZSE 2016 - Česko
ZSE 2016 - Česko - 23.5.2016 foto: Petr Šulčík

Po více jak deseti sezonách v autokrosu absolvoval loni Jan Ratajský první kompletní sezonu v rallycrossu. S vozem Škoda Fabia divize Super1600 se představil jak v závodech Mezinárodního mistrovství Česka, tak také v několika zónových podnicích. V republikovém šampionátu vybojovat titul, v zóně třetí místo. "Šlo především o zkušební sezonu. Rallycross jsme zkoušeli už v sezoně 2016, abychom věděli jaké změny oproti autokrosu je potřeba na autě udělat a trochu si zvyknout. Je to pro mě nová výzva. Líbí se mi závodit také na zpevněném povrchu. Chtěl jsem zůstat u plechových aut a rallycross byl logickým vyústěním," uvedl Jan Ratajský. Dalším a možná hlavním důvodem přechodu z autokrosu byly poznávání nových tratí. "Autokros je spíše regionální závodění, protože se většina závodů jede na území republiky. V příští sezoně bych chtěl poznat další tratě, na kterých jsem v minulosti ještě nestartoval."

ZSE 2017 - Česko (CZ) II.

Přechod z autokrosu nebyl jednoduchý. Na co bylo nejtěžší si zvyknout?  "V rallycrossu se všechno odehrává ve větších rychlostech, jiné jsou brzdné body. Oproti autokrosu je daleko menší prostor na chyby. Když člověk zabrzdí o trochu později na hlíně, dá se to vyřešit. V rallycrossu už to jde těžko." Další novinkou pro Ratajského bylo zařazení joker lapu. "Tento prvek hodnotím určitě pozitivně. A myslím si, že v autokrosu by to také mělo smysl. Konkrétně zadokolky mají výborný start, pak jsou pomalejší, ale prostor na předjetí není žádný," dodal.

ZSE 2017 - Slovensko II.

V sezoně 2018 by měl absolvovat podobný program jako v loňské sezoně. I se stejným vozem Škoda Fabia první generace po Zdeňku Kučerovi. "Uděláme nějaký vývoj z poznatků, které jsme během sezony získali a pro sezonu 2019 bychom rádi začali stavět novou fabii třetí generace. Co se týče závodů, rád bych absolvoval kompletní seriál Zóny střední Evropy, ale stejně jako s novým autem, se všechno odvíjí od financí a shánění nových partnerů. Zónový kalendář obsahuje několik zahraničních závodů a cestování je dražší," uvedl.

ZSE 2017 - Slovensko II.

Konkurence v zónovém mistrovství v divizi Super1600 je o něco větší než v mistrovství republiky. "S výsledky v uplynulé sezoně jsme spokojený. Dařilo se mi jet vpředu, i když konkurovat autu Josefa Šusty nebo twingu od Set Promotion, které jsou minimálně o deset let mladší, je hodně těžké. Ale je to pro nás taková meta kam se posunout, kde se zlepšovat a jak jet rychle. Samozřejmě vítám větší konkurenci, která nás posune vpřed," prohlásil. Republikový i zónový šampionát se zejména v divizích SuperCars a Super1600 potýká s nedostatkem startujících. "Motorsport všeobecně je o financích. Je třeba přivézt nové partnery. Mohla by tomu nahrát i situace v mistrovství světa, kde šla úroveň a mediální zájem hodně nahoru. To by mohlo pomoci i rallycrosu na regionálních úrovních," uzavřel Jan Ratajský.