Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

6. 3. 2018

Druhým jezdcem týmu GCK bude ve voze Renault Mégane R.S. RX vedle Guerlaina Chicherita, který stojí za tímto projektem, další Francouz Jerome Grosset - Janin. Testování nového auta, o jehož stavbu se postaral britský Prodrive, probíhá pod dohledem zkušeného Timo Scheidera.

5. 3. 2018

Reinis Nitišs pojede letos evropský šampionát nejsilnější divize Supercar. Po několika sezonách se vrátí k týmu Set Promotion a usedne za volant vozu Ford Fiesta, která má svůj původ v M - Sportu. Pravděpodobně jde o auto, se kterým jel loni Niclas Grönholm.

12. 2. 2018

Maďarský jezdec Kornél Lukács známý pod přezdívkou Csucsu dnes oznámil podpis smlouvy s týmem OTS racing. Jeho novým vozem bude Škoda Fabia třetí generace.

12. 2. 2018

Smutná zpráva přišla ze západu Čech. Včera nás náhle opustil dlouholetý jezdec rallycrossu Stanislav Brunát. Redakce rallycross.cz vyjadřuje upřímnou soustrast jeho nejbližším.

2. 2. 2018

Ulrik Linnemann dnes představil svůj program v mistrovství Evropy divize Supercar, kde pojede s vozem Volkswagen Polo. Auto dánského jezdce pochází z dílen Marklund Motorsport.

21. 12. 2017

Finský jezdec Toomas Heikkinen po dvou letech končí své působení v týmu EKS. O jeho budoucnosti se rozhodne v průběhu ledna.

25. 10. 2017

Fotogalerie byla rozšířena o další fotografie z posledního závodu ZSE 2017 na Slovakiaringu, tentokrát od Tomáše Němce. Prohlížejte zde.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
75
2. Sébastien Loeb
66
3. Petter Solberg
65
4. Andreas Bakkerud
61
5. Timmy Hansen
59

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
140
2. Peugeot Total -
125
3. EKS Audi Sport -
120
4. GRX Taneco -
64
5. GC Kompetition -
42

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
56
2. Anton Marklund
53
3. Ulrik Linnemann
41
4. Peter Hedström
30
5. Jean-Baptiste Dubourg
26

Super1600 ERX
1. Artis Baumanis
47
2. Rokas Baciuska
42
3. Jimmy Terperau
41
4. Espen Isaksætre
33
5. Maximilien Eveno
32

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
24
2. Lukáš Červený
20

Super1600
1. Jan Ratajský
24
2. Raphael Dirnberger
20

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
24
2. Stanislav Korytár
19
3. Tomáš Michal
19
4. Jakub Michal
15

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
24
2. Pavol Zachar
19
3. Jiří Galuška
17
4. Miroslav Pospíchal
15
5. Jozef Magdolen
15

National1600
1. Marek Honzík
24
2. Vojtěch Kolomazník
19
3. Ondřej Šenk
19
4. Aleš Vovsík
15
5. Jan Kubík
15

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
45
2. Tamás Kárai
22
3. Lukáš Červený
20
4. Csaba Spitzmüller
18
5. Atilla Mózer
15

Super1600
1. Jan Ratajský
41
2. Raphael Dirnberger
34
3. Josef Šusta
24
4. Gergely Marton
20
5. Zsolt Szíjj
17

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
48
2. Stanislav Korytár
19
3. György Janzer
19
4. Tomáš Michal
19
5. Brúnó Csirmaz
18

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
45
2. Miroslav Pospíchal
38
3. Pavol Zachar
35
4. - Bészi
18
5. Jiří Galuška
17

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
49
2. Lukas Dirnberger
39
3. Richard Förster
31
4. Mátyás Varga
28
5. László Kovács
21

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
60
2. Tomáš Kohout
40
3. Petr Jech
40
4. Milan Peruth ml.
37
5. Hana Rýsová
30

HA +1600
1. Karel Faktor
48
2. Jakub Vajlík
33
3. Tomáš Týr
18
4. Zdeněk Volf
18
5. Ladislav Procházka
18

HA 4x4
    Výsledky budou aktualizovány

 

Nová výzva v rallycrossu

publikováno 4. 2. 2018, autor: Petr Šulčík
ZSE 2016 - Česko
ZSE 2016 - Česko - 23.5.2016 foto: Petr Šulčík

Po více jak deseti sezonách v autokrosu absolvoval loni Jan Ratajský první kompletní sezonu v rallycrossu. S vozem Škoda Fabia divize Super1600 se představil jak v závodech Mezinárodního mistrovství Česka, tak také v několika zónových podnicích. V republikovém šampionátu vybojovat titul, v zóně třetí místo. "Šlo především o zkušební sezonu. Rallycross jsme zkoušeli už v sezoně 2016, abychom věděli jaké změny oproti autokrosu je potřeba na autě udělat a trochu si zvyknout. Je to pro mě nová výzva. Líbí se mi závodit také na zpevněném povrchu. Chtěl jsem zůstat u plechových aut a rallycross byl logickým vyústěním," uvedl Jan Ratajský. Dalším a možná hlavním důvodem přechodu z autokrosu byly poznávání nových tratí. "Autokros je spíše regionální závodění, protože se většina závodů jede na území republiky. V příští sezoně bych chtěl poznat další tratě, na kterých jsem v minulosti ještě nestartoval."

ZSE 2017 - Česko (CZ) II.

Přechod z autokrosu nebyl jednoduchý. Na co bylo nejtěžší si zvyknout?  "V rallycrossu se všechno odehrává ve větších rychlostech, jiné jsou brzdné body. Oproti autokrosu je daleko menší prostor na chyby. Když člověk zabrzdí o trochu později na hlíně, dá se to vyřešit. V rallycrossu už to jde těžko." Další novinkou pro Ratajského bylo zařazení joker lapu. "Tento prvek hodnotím určitě pozitivně. A myslím si, že v autokrosu by to také mělo smysl. Konkrétně zadokolky mají výborný start, pak jsou pomalejší, ale prostor na předjetí není žádný," dodal.

ZSE 2017 - Slovensko II.

V sezoně 2018 by měl absolvovat podobný program jako v loňské sezoně. I se stejným vozem Škoda Fabia první generace po Zdeňku Kučerovi. "Uděláme nějaký vývoj z poznatků, které jsme během sezony získali a pro sezonu 2019 bychom rádi začali stavět novou fabii třetí generace. Co se týče závodů, rád bych absolvoval kompletní seriál Zóny střední Evropy, ale stejně jako s novým autem, se všechno odvíjí od financí a shánění nových partnerů. Zónový kalendář obsahuje několik zahraničních závodů a cestování je dražší," uvedl.

ZSE 2017 - Slovensko II.

Konkurence v zónovém mistrovství v divizi Super1600 je o něco větší než v mistrovství republiky. "S výsledky v uplynulé sezoně jsme spokojený. Dařilo se mi jet vpředu, i když konkurovat autu Josefa Šusty nebo twingu od Set Promotion, které jsou minimálně o deset let mladší, je hodně těžké. Ale je to pro nás taková meta kam se posunout, kde se zlepšovat a jak jet rychle. Samozřejmě vítám větší konkurenci, která nás posune vpřed," prohlásil. Republikový i zónový šampionát se zejména v divizích SuperCars a Super1600 potýká s nedostatkem startujících. "Motorsport všeobecně je o financích. Je třeba přivézt nové partnery. Mohla by tomu nahrát i situace v mistrovství světa, kde šla úroveň a mediální zájem hodně nahoru. To by mohlo pomoci i rallycrosu na regionálních úrovních," uzavřel Jan Ratajský.