Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Nová tvář v rallycrossu

27.10.2018 | Autor: Petr Šulčík
Nová tvář v rallycrossu
Teprve patnáctiletý jezdec Daniel Skočdopole si v závěrečném závodě zónového šampionátu v Itálii připsal ve svém prvním závodě druhé místo.

V českém rallycrossu se objevuje další zajímavá tvář. Patnáctiletý Daniel Skočdopole mění motokáru za rallycrossový speciál. Poté, co vůz Škoda Fabia, připravený společností LMP Racing a se kterým jezdí mistrovství Evropy Josef Šusta několikrát testoval, absolvoval o uplynulém víkendu svůj první závod. V rámci posledního závodu mistrovství Zóny střední Evropy startoval v italské Maggioře. Vzhledem k věku může zatím jet jen se čtrnáctistovkovým motorem. V cíli mu patřilo skvělé druhé místo!

Daniel Skočdopole - test - Sedlčany 2018

Trať v italské Maggioře nenabízí mnoho prostoru k chybám. Okruh je lemován betonovými stěnami. Proto bylo třeba začít rozvážně. "V tréninku jsem především hledal brzdné body a poznával trať. Časy tomu také odpovídaly, když jsem na nejrychlejšího ztrácel kolem jeden a půl vteřiny. Postupně jsem ovšem čas vylepšoval a zrychloval," říká na začátek český jezdec, který ve finále zajel nejrychlejší čas na jedno kolo o více jak dvě desetiny. 

Daniel Skočdopole - test - Sedlčany 2018

Do semifinále šel ze čtvrtého místa, když se mu podařilo třetí kvalifikační jízdu vyhrát. Ve svém semifinále zvítězil a do finále se tak kvalifikoval z první řady. Po startu se zařadil za pozdějšího vítěze Stefano Cerriho. Po několika soubojích s dalším českým jezdcem Tomášem Krejčíkem se mu podařilo vybojovat druhé místo. "Svedli jsme několik soubojů. Samozřejmě jsme tím i ztratili nějaký čas a možnost ohrozit vedoucího jezdce," vysvětlil Skočdopole.

Daniel Skočdopole - test - Sedlčany 2018

Co mu při přechodu z motokáry dělá největší problém? "Je to hlavně řízení auta. Motokára je lehká, chová se úplně jinak. Další zvláštností je šotolinový povrch, který je na každé trati jiný a je třeba se přizpůsobit," vysvětlil Skočdopole. V motokárách stojí na roštu přes třicet jezdců, v rallycrossu pět až šest. "V motokárách dochází k mnoha předjíždění, tady si jezdec především musí hlídat svou pozici a držet defenzivní stopu."  V příští sezoně by měl Daniel Skočdopole absolvovat svou první rallycrossovou sezonu. V úvahu připadají především závody zónového a českého šampionátu.  

Sestřih - ZSE 2018 - Maggiora - divize Super1600