Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Mistrovství světa v krizi...!?

publikováno 7. 11. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2018 - Francie
MS 2018 - Francie - 31.8.2018 foto: Petr Šulčík

Řítí se mistrovství světa v rallycrossu do problémů? Jedna z nejatraktivnějších motoristických disciplín, která v posledních letech nabídla nespočet zajímavých závodů a její sledovanost rapidně rostla, se potýká s problémy. A i když se promotér šampionátu, společnost IMG tváří, že se nic neděje, problémy jsou na světě. Ze šampionátu mizí jednotlivé značky, které tam před časem se smělými i nesmělými plány vstupovaly. Loni odešel Ford, letos ho budou následovat Audi a Peugeot, pokračovat nechce ani Erikssonův Olsbergs. Zůstává jen neporazitelný Volkswagen. Johan Kristoffersson letos předvádí ještě větší dominanci než loni a německo - švédský tým je prakticky neporazitelný. To samozřejmě nenahrává ani možnému vstupu dalších automobilek nebo týmů. 

MS 2018 - Francie

Dalším tématem je zejména elektrický rallycross. Promotér šampionátu IMG podlehl tlaku ze strany Mezinárodní automobilové federace a začal plánovat přechod k elektrickým vozům od roku 2020. Všeobecně se očekával velký zájem ze strany jednotlivých značek a řada z nich, které už v šampionátu působily, svůj zájem i potvrdily. Pravda však bude úplně někde jinde. Po zveřejnění technických předpisů nastal klid. Promotér, který podle svých vyjádření jednal z osmi až devíti značkami, najednou společně s FIA přišel s posunutím termínu na rok 2021. Prý aby jednotliví výrobci měli čas na spořádání svých plánů.

MS 2018 - Belgie

Oficiálním důvodem odchodu Peugeotu ze šampionátu je právě posunutí tohoto termínu. Je tomu skutečně tak? Podle zaručených informací o odchodu věděl den dopředu jen ředitel Bruno Famin. Ostatní se, ať jezdci nebo zaměstnanci týmu Peugeot Sport, se o konci dozvěděli až ráno v den oznámení. Pro všechny to bylo překvapení. Radost neměl ani Sebastien Loeb. Rallycross je pro něj současné době ideální volbou závodění. I když si spravil chuť nedávným vítězstvím v rámci rallyového mistrovství světa ve Španělsku, návrat k automobilovým soutěžím na plný úvazek je asi vyloučen. U PSA tvrdí, že je pod smlouvou. V lednu bude závodit za tým PH Sport na Dakaru. V úvahu jistě přichází i podpora ze strany Red Bullu a další účast v rallycrossu s týmem Kennetha Hansena. Švédský rekordman v počtu zisku evropských titulů chce znovu nastartovat svůj tým se svými syny Timmym a Kevinem.

MS 2018 - Portugalsko

Kritika se snesla také na nový kalendář pro sezonu 2019. IMG pokračuje v postupném ústupu z klasických tratí. V příštím roce se světový šampionát nepojede v portugalském Montelagre, belgickém Mettetu a ani na jedné z nejstarších tratí v německém Buxtehude. Němci od šampionátu odstoupili sami a vsadili na samostatný závod mistrovství Evropy divizí Supercar a Super1600. Může to být prozíravé, pravděpodobně Evropa bude více jezdecky obsazená. To Portugalci měli kontrakt platný ještě na další čtyři roky a ze šampionátu se jim určitě nechtělo. V posledních letech do zázemí okruhu investovali nemalé prostředky a dokonce zvažovali právní řešení odebrání závodu mistrovství světa. Šampionát tak přišel o jednu z nejhezčích a nejnáročnějších tratí se skvělou atmosférou. I přes velkou vzdálenost se do Portugalska každoročně všichni těšili. Mettet byl nahrazen legendárním okruhem ve Spa Francorchamps. Ano v šampionátu máme další dva okruhy známé především z formule 1. Začínat se totiž bude v Abu Dhabí na okruhu Yas Marina Circuit. Promotér bude moci říct, dostali jsme rallycross do dalšího koutu světa, ovšem za jakou cenu, za jaké náklady a pro kolik lidí. Nedávnou premiéru v americkém Austinu sledovaly poloprázdné tribuny závod na trati s naprosto nulovou sportovní hodnotou bez větších možností k předjíždění. V mistrovství tak z klasických tratí zůstává jen Norsko, Švédsko a Francie. A to je dost málo.

MS 2018 - Portugalsko

Novou alternativou pro současné vozy divize Superccar může být šampionát Global Rallycross Europe. Za vznikem stojí Max Pucher. Závodit se bude ve dvou divizích. Tou novou je GRC Titan, kde budou závodit automobily podobné současným Supercars,ale za mnohem menší náklady. Pucher nyní finišuje s konečnou podobou kalendáře. Závodit by se mělo v Anglii, Itálii, Maďarsku, Francii, Německu, Rakousku nebo Slovensku. Každý závodní víkend bude mít dva hlavní závody Jezdce mohou nalákat především přímé přenosy Eurosportu. Naproti tomu IMG rychle přispěchalo ze streamovým vysíláním celého průběhu závodů evropského šampionátu na svém youtubovém kanálu. Titul mistra Evropy má v současné době stále svůj kredit, ovšem GRC je další možností na zajímavé závody. Kolik jezdců a týmů se Pucherovi podaří přilákat, na to si budeme muset ještě delší dobu počkat. Stejně jako na počet jezdců, kteří se přihlásí do mistrovství světa a mistrovství Evropy. Uvidíme jestli se prognózy naplní...

Global Rallycross Europe - TK Vídeň