Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

8. 5. 2019

Další změnou pro závod ve Spa je nahrazení Rokase Baciušky ve voze Škoda Fabia WRX belgickým jezdcem Francois Duvalem.

8. 5. 2019

Fin Niclas Grönholm se kvůli operaci slepého střeva nezúčastní třetího závodu MS v belgickém Spa.

28. 4. 2019

Online výsledky ze čtvrtého závodu mistrovství ZSE 2019 v polské Toruni můžete sledovat zde.

24. 4. 2019

Seznam přihlášených na čtvrtý závod mistrovství ZSE 2019, který se uskuteční od 27. do 28.4. v polské Toruni.

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

Aktuální pořadí

MS 2019
Supercar
1. Kevin Hansen
69
2. Timmy Hansen
58
3. Timur Timerzyanov
53
4. Janis Baumanis
52
5. Andreas Bakkerud
51

Týmy
1. Team Hansen MJP -
127
2. GRX Taneco -
126
3. Monster Energy RX Cartel -
94
4. GC Kompetition -
55
5. GCK Academy -
40

RX2
1. Oliver Eriksson
59
2. Jesse Kallio
50
3. Fraser McConnel
46
4. Sami-Matti Trogen
36
5. Vasily Gryazin
34

ME 2019
Super 1600
1. Aydar Nuriev
60
2. Artur Egorov
46
3. Gergely Marton
42
4. Timur Shigaboutdinov
36
5. Egor Sanin
35

ZSE 2019
MMČR 2019
 

Marcel Suchý znovu v mistrovství Evropy

publikováno 21. 4. 2019, autor: Petr Šulčík
MS Motorsport 2019
MS Motorsport 2019 - 21.4.2019 foto: Rally Design

I když nepatří k nejmladším jezdcům, touha potrápit mladší vrstevníky ho rozhodně neopouští. Sezona 2019 pro něj bude třetí v rámci mistrovství Evropy divize Super1600. S vozem Peugeot 207 by rád navázal na stoupající tendenci svých výsledků a zapojil se do soubojů o bodované příčky. Jihočeský jezdec se do rallycrossu vrátil po dlouhé přestávce v roce 2016, kdy obsadil druhé místo v seriálu Rallycross Challenge Europe. Tehdy ještě s vozem Peugeot 206 Super1600, který pocházel od Jaroslava Kalného. Vůz se po sezoně podařilo prodat do Maďarska a tým MS Motorsport absolvoval sezonu 2018 s modelem 207, se kterým Kalný odjel několik závodů na konci sezony 2011. "Oproti předchozímu modelu je to auto o generaci dále. Na novém autě jsme se snažili pracovat především s podvozkem a rozložením hmotnosti auta," říká Marcel Suchý.

MS Motorsport 2019

Jak s odstupem hodnotíte loňskou sezonu?

"S průběhem loňské sezony jsem spokojen. Závod od závodu jsem dokázal zrychlovat, na voze jsme hodně zapracovali. Přemýšlel jsem i změně techniky, konkrétně přechodu ke škodovce. Ale to by byla další investice, kterou si momentálně nemohou dovolit."

Závody mistrovství Evropy divize Super1600 jsou na velmi vysoké úrovni.

"Startovní pole čítá pětadvacítku jezdců. Nikdo nechce jezdit vzadu. Všechno se odehrává velmi rychle, vzhledem k délce jednotlivých jízd jde charakterem o jakýsi sprint. Na špičce jsou mladí jezdci, ale nemyslím si, že zrovna věk je u rallycrossu důležitý. Týmy disponují špičkovou technikou a prosadit se není vůbec jednoduché. Jinak tomu nebude ani v letošní sezoně."

MS 2018 - Španělsko

Během sezony jste navázali spolupráci s bývalým soutěžákem Jaroslavem Starým. Jaký to mělo přínos?

"Jde o jezdce, který má řadu zkušeností s vozy s přední poháněnou nápravou. Absolvovali jsme test v Sedlčanech, při kterém jsme pracovali na technice mé jízdy, brždění před zatáčkou a optimalizaci jízdní stopy. Byl to pro nás velmi přínosný test a ve spolupráci budeme rozhodně pokračovat i během letošní sezony."

Kde vidíte největší rezervy?

"Vyježděnost. Špička divize, mladí kluci v těch autech sedí pořád. My přijedeme na závody a teprve se do toho dostávám. Oni mohou jet od začátku naplno. Navíc v tomto systému a při počtu startujících se v tréninku svezu dvakrát po čtyřech kolech. To je málo. Je třeba se přizpůsobit během krátké doby případně i nastavit auto na danou trať."

Test - Fuglau 2019

Prošel vůz Peugeot 207 před sezonou nějakými většími změnami?

"Auto se kompletně rozdělalo, repasí prošly nejdůležitější komponenty a znovu se poskládalo zpět. Po kotrmelci v Lotyšsku se musela se trochu opravit karosérie. Motor má podobné parametry jako v loňské sezoně. Chtěl bych sepřed sezonou několikrát svézt a všechno vyzkoušet, abychom byli co nejlépe připraveni na první závod."