Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Malinkej Racing na dvou frontách

publikováno 25. 2. 2019, autor: Tisková zpráva
Tomáš Šmíd - Sedlčany 2018
Tomáš Šmíd - Sedlčany 2018 - 25.7.2018 foto: Michal Vostárek

Sezona 2018 měla být pro Tomáše Šmída devátou v motoristickém sportu. Poprvé se chtěl kompletně věnovat rallycrossu. Po nešťastné havárii na Slovensku, při které si poranil jedenáctý obratel, věci nabraly jiný směr. Díky doktorům z Vojenské nemocnice v Praze dal rychle dohromady. O tři měsíce později už znovu seděl za volantem. "Loňskou sezonu jsem si představoval trochu jinak. Po havárii na Slovensku přišla další rána v podobě ztráty soukromé práce. Proto jsme byl nucen auto pronajmout. Měl jsem na výběr ze dvou možností. Vše prodat a nezávodit, nebo to zkusit udržet na pronájmech a svézt se ve volných podnicích. Nechtěl jsem se toho všeho vzdát protože bez toho asi neumím být, a nakonec jsem asi udělal dobře. Díky Hasman Klima se koupilo druhé auto a na letošek jsou obě auta plná. Navíc jsem si splnil jeden menší sen, a i když to někomu přijde jako hloupost, chtěl jsem vyhrát Silvestra v Sedlčanech po těch letech co tam jezdím a letos se mi to povedlo. První rok s pořádným autem ve třídě, první velké zkušenosti, první zranění ale zakončený rok prvním vítězstvím. To mě hodně potěšilo po tom všem. Taky jsem rád že jsem odjel aspoň něco v rally jako spolujezdec. Původně jsem měl jet celou sezonu ale nešlo to kvůli zádům," dívá se zpětně Tomáš Šmíd.

Malinkej Racing

Pro letošní rok připravuje tým Malinkej Racing opět dva vozy VW Polo pro divizi National1600. Za volantem ovšem Tomáše Šmída pravděpodobně neuvidíme. "Už je asi jasné že letos v MMČR ani v Rallycross Cupu nepojedu. Budu náhradníkem, když by někdo nemohl jet, ale hlavní mojí činností bude se postarat o to, aby naše služby byly na maximální možné úrovni a posouvat se dál s celým týmem. Letos pojedou obě naše pola National1600 MMČR i Rallycross Cup, kde se objeví David Hasman, Petr Třešňák i nově Petr Reinisch. Našel jsem si prostě novou činnost na stejném místě. Můj sen je dojít s týmem co nejdál to půjde, i když nemůžu zatím jet sám. Plánuju posun o třídu výš a také aktivity mimo závody pro lidi," představuje své plány Tomáš Šmíd.

Malinkej Racing

Ani letos nebude ovšem chybět v rally na sedadle spolujezdce. "Abych nezapomněl, mimo rallycross si také šestkrát odskočím na rally do Opel Adam Cupu, kde s Patrikem Brtníčkem budeme bojovat o výhru v celém poháru. Za těch pár let v motorsportu jsem si vyzkoušel skoro všechno a dneska to vidím tak, že chci jít vlastní cestou s vlastním týmem. Netajím se tím, že bych chtěl provozovat auta jak na rallycross, tak i na rally, zároveň i jezdit i dělat co - drivera, mít velké zázemí s kvalitními službami. Možná za pár let…," uvedl Šmíd.

Malinkej Racing

Samozřejmě hlavní věcí v motoristickém sportu je zajištění finanční stránky. "Uvidíme, jak se to bude dařit dál. Původně měla být činnost týmu Malinkej Racing pouze pro moje závodění, mám ale čím dál tím více pocit a taky mě to táhne, že bych měl dělat zbytek života kolem motorsportu. Takže teď to beru jako fázi budování vlastní cesty, služeb a sbírání zkušeností. Zdůrazňuji vlastní cesty. Rád si vyslechnu rady, zeptám se, ale na druhou stranu jsem se rozhodl, že už pro nikoho podle něj dělat nebudu. Nechci se nějak naparovat, ale pro výsledek jsem ochoten udělat nemožné, ne ale pro lidi, co toho využívají nebo to neocení. Mám za vzor několik týmů z rally jako je Kresta Racing nebo Orsák Rallysport. Totální profesionalita, 100funkčnost a hlavní činností je profesionální motorsport na nejvyšší úrovni. Žijí tím, co je baví a co umí. To je to, kam mám sen dojít. Chci, aby až bude zákazník – jezdec odcházet po závodě, aby si řekl že měl všechno, co chtěl a že to děláme dobře. Ten pocit mě uspokojí víc než třeba milion korun do kapsy. Pokud to budeme dělat na 99 %, nemá to cenu a neuspokojí mě to, kvůli tomu to po nocích nedělám. Na závěr děkuji všem, co mě v mém snažení jakkoli podporují," uzavírá Tomáš Šmíd.