Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

Aktuální pořadí

MS 2019
Supercar
1. Kevin Hansen
30
2. Niclas Grönholm
26
3. Janis Baumanis
20
4. Timo Scheider
20
5. Krisztián Szabó
18

Týmy
1. GRX Taneco -
39
2. Team Hansen MJP -
38
3. GC Kompetition -
24
4. Monster Energy RX Cartel -
16
5. GCK Academy -
8

ME 2019
ZSE 2019
MMČR 2019
 

MS nakonec bez továrních týmů?

publikováno 4. 12. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2018 - Švédsko
MS 2018 - Švédsko - 28.6.2018 foto: Petr Šulčík

Necelý týden po skončení mistrovství světa v Jižní Africe se vztahy mezi jednotlivými týmy a promotérem IMG začala vyhrocovat. Po odchodu značek Audi a Peugeot začal o odchodu mluvit i v posledních dvou letech suverénní Volkswagen. Oficiálně zatím nikdo nic nepotvrdil, ani se k celé věci nevyjadřoval. Problémem je nejistá budoucnost v otázce přechodu k elektrickým vozům od roku 2021. Týmům se nelíbí ani nový kalendář, který obsahuje jedenáct závodů, ale hned čtyři mimo evropský kontinent. Došlo tak opět k navýšení nákladů. Navíc změny s jednotlivými týmy nikdo neprojednal.

MS 2018 - Švédsko

Tým Marcuse Grönholma, který v uplynulé sezoně závodil s vozy Hyundai, usiluje o setrvání v šampionátu. Nebude to však jednoduché. "Volali jsme po kalendáři s deseti podniky a méně cestováním. Máme jedenáct závodů s podniky v Abu Dhabí, Kanadě, USA a Jižní Africe. IMG by mělo trochu naslouchat, možná už je ale pozdě," řekl Grönholm pro server Motorsport.com. K otázce přechodu k elektrickým autům se vyjádřil Petter Solberg. "Měli jsme mnoho plánů. Věci se měly posunout kupředu. Před rokem jsme mluvili o elektrickém rallycrossu. Zájem byl obrovský. Šampionát měl nakročeno stát se daleko větším než Formule E, zájem vstoupit mělo mnoho značek z celého světa. Co se stalo v posledním roce? Čekáme na zodpovězení několika otázek," prohlásil Solberg.

MS 2018 - Švédsko

Sebastien Loeb pracuje na tom, aby i v příští sezoně startoval s vozem Peugeot. Nelíbí se mu malá propagace rallycrossu, chybí větší publicita. V případě, že se z mistrovství odsune i Volkswagen, nezůstane ani jeden tovární tým. Ty zbývající volají po změně kalendáře. "Nemáme tovární týmy pro příští sezonu. Pro soukromníky je mistrovství světa hodně nákladné, tudíž musí dojít k redukci a nejsnadnější cesta jak toho dosáhnout, je změnit kalendář," říká Sebastien Loeb.

Paul Bellamy

IMG se brání. Společnost investovala miliony dolarů. Ať už do nových tratí nebo do vysílání prostřednictvím sociálních médií. V příští sezoně bude kompletní šampionát (mistrovství světa i Evropy) vysílán v přímém přenosu na internetu. "S týmy jsem ohledně kalendáře mluvil, mohou požadovat co chtějí. Ovšem nerozumějí smluvním problémům," řekl Paul Bellamy, výkonný ředitel mistrovství světa. Kalendář musí být definitivně schválen o tomto víkendu Světovou radou motorsportu. Dojde nakonec ještě ke změnám?

Co se týče přechodu na elektrická auta, FIA požaduje účast minimálně tří výrobců. Jinak zůstane mistrovství světa pro vozy s spalovacími motory. "Účast zatím slovně přislíbili tři výrobci, není mezi nimi Peugeot. Ovšem jde pouze o slovní dohody, nic není na papíře," dodal Bellamy.