Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Josef Kořínek před prvním rokem v rallycrossu

22.03.2017 | Autor: Petr Šulčík
Josef Kořínek před prvním rokem v rallycrossu
Po zisku titulu mistra republiky a zónového titulu autokrosové divize 6 se Josef Kořínek přesouvá do rallycrossu. S vozem Škoda Citigo pojede v divizi Super1600.

Mladoboleslavský jezdec začínal svojí kariéru v minikárách. Dvakrát se stal vicemistrem republiky. Svojí autokrosovou kariéru loni korunoval ziskem titulu mistra republiky v divizi 6 a stal se také vítězem seriálu Zóny střední Evropy v divizi TAX1600. Po úspěšné sezoně přišlo rozhodnutí o přechodu do rallycrossu, který už si vyzkoušel v rámci Rallycross cupu. Na Slovakiaringu ho čeká premiérový závod v této sezoně.

Rallycross Cup a ČTHV 2016 - Sosnová

"Sezona 2017 bude v duchu učení a poznávání, defakto kromě Sedlčan to bude na každém závodišti premiéra. Rallycross jako takový jsme již zkoušeli vždy na konci autokrosové sezony a zalíbil se nám natolik, že letos zkusíme celý šampionát. Těším se na novou výzvu, každý závodní víkend je pro mě dávkou adrenalinu a zábavy. Proto to člověk hlavně dělá," uvedl Josef Kořínek.

Jak probíhala příprava na přechod do nové disciplíny? "Kdo kdy závodil určitě ví, že to není jen o tom nasadit si helmu a správně točit volantem. Ale také hlavně o psychice a o určité fyzické odolnosti. Například v Nové Pace má jezdec po finálové jízdě opravdu dost. Já se věnuji v zimních měsících futsalu v okresní soutěži, kde nabírám fyzičku a jaře pak oblíbenému workoutu, který je na zpevnění těla. Na startu pak nervy pracují a tak se snažím před závody mít čistou hlavu."

Josef Kořínek - Škoda Citigo

V sezoně 2017 zůstane v týmu PAJR stejná technika. Vůz Škoda Citigo S1600, ale doznal během zimní pauzy řady změn a byl kompletně přestavěn na rallycross. Změna se samozřejmě týká i jízdního stylu a ostatních jezdeckých návyků. "Za největším rozdíl považuji brzdy. Speciálem v autokrosu je možné celou trať projet i bez nich. Auto na hlíně rozhodíte a projede jí. V rallycrossu jsou určitě vyšší rychlosti a také styl jízdy v průjezdech zatáčkami. V neposlední řadě pro mě bude novinkou joker lap. Je důležité mít v týmu člověka, kterému důvěřujete a on vám může poradit kdy ho zvolit. U mě tuto roli dělá táta," popsal zásadní změny mladoboleslavský jezdec. 

Na změnu se těší také šéf týmu Tomáš Pajr. "Chceme jít postupně. V prvním roce se zúčastníme mistrovství republiky a také zónového šampionátu. Řada věcí pro nás bude v rallycrossu úplně nová. V tomto sportu vidím naši budoucnost," prohlásil Pajr.

Josef Kořínek - Škoda Citigo