Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

Aktuální pořadí

MS 2019
Supercar
1. Kevin Hansen
30
2. Niclas Grönholm
26
3. Janis Baumanis
20
4. Timo Scheider
20
5. Krisztián Szabó
18

Týmy
1. GRX Taneco -
39
2. Team Hansen MJP -
38
3. GC Kompetition -
24
4. Monster Energy RX Cartel -
16
5. GCK Academy -
8

ME 2019
ZSE 2019
MMČR 2019
 

Honzík pojede opět National1600

publikováno 13. 1. 2019, autor: Petr Šulčík
Marek Honzík
Marek Honzík - 13.1.2019 foto: Michal Vostárek

Příprava na novou sezonu probíhá také u loňského vítěze divize National 1600 Marka Honzíka. S vozem Peugeot 106 dokázal loni vyhrát tři z pěti závodů, kterých se zúčastnil. Kategorie sériových šestnáctistovek nabízí levné závodění a schází se zde také velká konkurence. Jezdec z Malonic u Klatov bude své prvenství obhajovat i v tomto roce.

ZSE 2018 - Česko I.

"Když se ohlédnu zpět, tak v odjezd na první závod jsem už moc nedoufal. Týden před prvním závodem vypověděl službu motor. Nechtěli jsme to vzdát a na start jsme se postavili. Po prvním treninku jsme si ještě cvičně vyměnili spojku a převodovku a pak se smůla obrátila ve štěstí. Slovensko a dvoje Sedlčany jsem vyhrál, v rakouském Greinbachu skončil třetí a v dalších Sedlčanech jsem byl druhý. Musím zaklepat, že mi přálo štěstí a auto bylo vždy stoprocentně připravené, za co patří dík celému týmu," říká Marek Honzík. Vzhledem k velkému bodovému náskoku mohl vynechat i poslední závod v rakouském Fuglau. "S loňskou sezonou jsem já i celý tým spokojen. Nikdy to není dokonalé, teď už klepe na dveře další sezona a pořád je co zlepšovat. V sezoně 2018 jsme startovali s Peugeotem 106 a i to byl krok kupředu," dodal

ZSE 2018 - Česko I.

S rallycrossem začal v roce 2009, divizi National 1600 jezdí od roku 2016. Dvě sezony s polem, loni poprvé s peugeotem. V jeho prostředí se pohyboval od mala, protože závodil i jeho otec. "Od mala jsem nechyběl ani jako divák na trati nebo v zázemí třeba u Oťase Výborného a Jardy Kalného. Když mi bylo dvanáct let, řekli jsme si s tátou, že to zkusíme. Začal jsem jezdit ''hobíky'' s Citroenem AX. Zkoušeli jsme dál kartcross, motokáry, ale utkvěli se v tom, že právě rallycross je to nejlepší. Nyní máme odjeté už tři sezony v National1600." Proč právě rallycross? "Na tuhle otázku jsem si sám dlouho nedokázal odpovědět. Závodní auta, vůně benzínu, je tolik jiných možností. Ale od mala byl u nás preferován rallycross, mě samotnému se to také líbí. Okruh, kontakty, všichni stejné podmínky. A hlavně finanční dostupnost oproti třeba rally. Pro mě je to čislo 1." Za obhajobou titulu vyjede se stejným vozem. "Chystáme nějaké malé změny na autě v rámci pravidel. Když to okolnosti dovolí a bude volný víkend, je tu i možnost se svézt závod s kártem, ale priorita je rallycross. První závod je koncem března na Slovensku, děláme vše proto, abychom stáli na startu."

MMČR 2018 - Sedlčany

Úroveň českého rallycrossu se začíná pomalu zvedat. I díky kategorii National 1600 přibývají noví mladí závodníci. Chybějí ovšem tratě, na kterých by se dalo závodit. "Netroufnu si říct jestli je situace dobrá nebo špatná. Na to závodím krátce. V poslední době se mi zdá, že se vše obrací k lepšímu. Přichází noví lidé. Hlavním problémem je asi počet a využití tratí v Česku. Nejobsazenějšími divizemi jsou asi historici a ''enka''. Ty další už jsou o jiných finančních možnostech. Kdo je má, jede raději Evropu. Já osobně doufám, že se to bude jen zlepšovat. Letos máme v kalendáři opět Sosnovou, která dva roky po sobě z kalendáře vypadla. Doufám že letos zůstane. Když jedete český šampionát třikrát v Sedlčanech, které nás momentálně drží, a pak další tři závody venku, některé lidi to odradí," uvedl Marek Honzík.

ZSE 2018 - Rakousko II.

V podobných barvách jako tým Honzík Motorsport startují v rámci mistrovství republiky i v Rallycross Cupu i Jan Konopka a Tomáš Nejdl. "Kluci z KoNe racing týmu nám hodně pomohli a doufám, že vzájemná spolupráce bud pokračovat i nadále. Rallycross něco stojí a na našem autě jsou i prázdná místa. Chtěl bych tímto poděkovat všem partnerům, kteří nám pomáhají konkrétně firmám Zeman Color, Auto Kalný, dále našim rodinám, kamarádům a celému týmu. Největší dík patří tátovi a kamarádovi Matyášovi Kuncovi, bez nich by to nešlo!"

Jak vše pokračuje můžete sledovat na facebookových a instagramových účtech Honzík Motorsport.