Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

8. 5. 2019

Další změnou pro závod ve Spa je nahrazení Rokase Baciušky ve voze Škoda Fabia WRX belgickým jezdcem Francois Duvalem.

8. 5. 2019

Fin Niclas Grönholm se kvůli operaci slepého střeva nezúčastní třetího závodu MS v belgickém Spa.

28. 4. 2019

Online výsledky ze čtvrtého závodu mistrovství ZSE 2019 v polské Toruni můžete sledovat zde.

24. 4. 2019

Seznam přihlášených na čtvrtý závod mistrovství ZSE 2019, který se uskuteční od 27. do 28.4. v polské Toruni.

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

Aktuální pořadí

MS 2019
Supercar
1. Kevin Hansen
69
2. Timmy Hansen
58
3. Timur Timerzyanov
53
4. Janis Baumanis
52
5. Andreas Bakkerud
51

Týmy
1. Team Hansen MJP -
127
2. GRX Taneco -
126
3. Monster Energy RX Cartel -
94
4. GC Kompetition -
55
5. GCK Academy -
40

RX2
1. Oliver Eriksson
59
2. Jesse Kallio
50
3. Fraser McConnel
46
4. Sami-Matti Trogen
36
5. Vasily Gryazin
34

ME 2019
Super 1600
1. Aydar Nuriev
60
2. Artur Egorov
46
3. Gergely Marton
42
4. Timur Shigaboutdinov
36
5. Egor Sanin
35

ZSE 2019
MMČR 2019
 

Čížek Racing chystá překvapení

publikováno 8. 3. 2019, autor: Michal Vostárek
ZSE 2018 - Česko I.
ZSE 2018 - Česko I. - 25.6.2018 foto: Petr Šulčík

Po několikaletém působení v České trofeji historických vozidel jste přestoupil do nejsilnější kategorie SuperCars, co vás k tomu vedlo?

"V sezoně 2018 jsme původně chtěli startovat v ČTHV, jenže nepříznivý sled událostí v divizi 4x4 a touha závodit vytyčila novou cestu. Byl bych alibista, kdybych řekl, že mi to vadilo. V podstatě jsem byl i trochu rád, protože pohybovat se v téhle skupině nám trošku hladí ego a kdo řekne, že ne tak kecá. Supercars je kategorie, která je tak trochu nejvíc z rallycrossu. Turbomotor, pohon na všechna kola, zrychlení, diváci čekající na start čtyřkolky, to vše jsou důvody proč to prostě chceš. Tím nechci shazovat jiné kategorie, ale na rovinu, až to někdy zkusíte poznáte o čem mluvím."

V sezoně 2018 jste startoval pouze na dvou závodech MMČR a to v Sedlčanech, co se stalo?

"Sezona se skládá ze závodění, výstav a firemních akcí, takže MMČR byla jen část našeho programu. Výstava Legendy v Praze, Rallyshow Hradec Králové, Setkání mistrů v Sosnové, start ve vybraném závodě ADC u nás na jihu, také v Rallycross Cupu v Sosnové, závod do vrchu a také Amatér cup, zde všude prezentujeme rallycross a tým Čížek Racing. Je to forma tréninku a zároveň prezentace. Na MMČR v Sedlčanech jsme se nechali ukolébat výsledky z let minulých a z posledního závodu. Doplatili jsme na kritickou chybu v údržbě motoru a jeho ztráta v podstatě zničila veškeré ambice na slušné umístění v docela dobře rozjeté sezoně. Závodění máme s klukama jako odměnu za vysilující pracovní nasazeni v týdnu a chyby, které se nám stanou třeba v mizerném používání radiokomunikace bereme s humorem."

ZSE 2018 - Česko I.

Můžete nám představit plány pro sezonu 2019?

"Sezona 2019 bude trošku oříšek. Určitě pokračujeme v Supercars, i když máme pravděpodobně nejstarší auto. Chci začít na Slovensku. Tím pádem bych se chtěl věnovat MMČR a zároveň se trošku zajímat o pár startů v zóně, ale ty budu zvažovat dle možností. Určitě chci být na Legendách v Praze a zopakovat Rallyshow a Setkání Mistrů. Jestli zvládneme nějaké výstavy budu rád. Je to jistá prezentace našeho týmu a našich partnerů."

Pojedete opět s Audi S2 RX? Proběhly nějaké změny na autě?

"Audi je moje srdcovka. Změny na letošní sezonu jsou docela razantní. V historicích jsem hledal chyby na autě, zkoušel závodit proti času SuperCars a plánoval změny, jak ještě zrychlit. S moderními auty SuperCars je téměř nemožné se měřit. Podvozky jim fungují snad dokonale, jejich akcelerace, brzdění, je neuvěřitelné a pomalejší může být už jen jezdec. Naše Audi dostane tlumiče nejvyšší řady HP, brzdy jsme si vypůjčili z fabie R5. Změnou uchycení tlumičů docílíme lepší geometrie přední nápravy. Zkusíme také některé aerodynamické prvky, ale to jsou jen domněnky. Pracujeme na autě po práci, tak nám to jde pomalu. Slovakiaring se blíží a tam prostě musíme být."

Čížek

Určitě není tajemství, že se v dílně kromě nynější Audi S2 RX připravujete i další stroj Audi S1 quattro. Kdy se můžeme těšit na premiéru?

"Ano, tajemství to není. Jedná se konkrétně o Audi S1 E2. Je to auto, co převrátilo svět naruby. 5 válců v turbu, 20 ventilová technika, křídla od nevidím do nevidím, výkon motoru od 500koní do nekonečna, zvuk motoru ještě nic nepřekonalo. Tohle všechno v jedné kastli. Téměř všechny díly už mám pohromadě, karoserii také, nedokážu s určitostí říci, kdy přesně bude tento pekelný stroj hotov, ale slibuju, že premiéra bude v Sedlčanech. Plánuji soutěže o svezení, takže je se na co těšit. Pokud znáte nějaké nadšence, co by mohli pomoct klidně se ozvěte, aspoň jí dříve dostaneme na trať."

Jak vidíte stav současného českého rallycrossu?

"Český rallycross je podle mého pocitu v začarovaném kruhu. Chybí nám dostatečně silný promotér, který bude za nás kopat. Máme jednu stabilní trať! To je strašně málo. Když jsme chtěli vytvořit trať zde na jihu, tak po usilovné práci řekli ne místní obyvatelé. Velmi si vážím každého, kdo to aspoň zkusí, bohužel motorismu jako takovému, není přáno. Sport který produkuje přátelství, zdokonaluje řidičské schopnosti, řemeslnou práci, kreativní myšlení, vychovává mladé jezdce a další následovníky má červenou a nemá možnost růst. Možná, že se mýlím, nebo nemám potřebné informace. Každopádně mi přijde, že těch informací máme všichni málo. Spousta lidí se mě ptá, co z toho mám? Těžko hledám slova a už vůbec nemám slov když přijdou slova na startovné. Počkej ty platíš startovné a nic z toho nemáš? V tu chvíli, si připadám jako závislý na drogách, když nevíš kdy přestat. Dobře ti je jen na závodech. Nejsem sám kdo tomuhle sportu dává strašně moc, ale jak se říká -  když ji miluješ není co řešit."

Čížek

Nějaký vzkaz na závěr?

"Chtěl bych touto cestou poděkovat partnerům Čížek Racing, přátelům, kamarádům, rodině. Fanouškům rallycrossu, ať nám drží palce při klání a shánění partnerů, sponzorů, kteří podpoří naši společnou věc. Ať se nebojí říct si o podpis, fotku, plakát či samolepku. Lajkujte naše stránky, sdílejte, pomáháte šířit náš sport. Pořadatelům chci vzkázat ať se nebojí propagovat závody včas, na facebooku, v rádiu, v novinách a časopisech. Na závěr patří mé dík Markovi Cihlářovi za jeho neskutečný komentátorský výkon."