Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Čížek Racing chystá překvapení

publikováno 8. 3. 2019, autor: Michal Vostárek
ZSE 2018 - Česko I.
ZSE 2018 - Česko I. - 25.6.2018 foto: Petr Šulčík

Po několikaletém působení v České trofeji historických vozidel jste přestoupil do nejsilnější kategorie SuperCars, co vás k tomu vedlo?

"V sezoně 2018 jsme původně chtěli startovat v ČTHV, jenže nepříznivý sled událostí v divizi 4x4 a touha závodit vytyčila novou cestu. Byl bych alibista, kdybych řekl, že mi to vadilo. V podstatě jsem byl i trochu rád, protože pohybovat se v téhle skupině nám trošku hladí ego a kdo řekne, že ne tak kecá. Supercars je kategorie, která je tak trochu nejvíc z rallycrossu. Turbomotor, pohon na všechna kola, zrychlení, diváci čekající na start čtyřkolky, to vše jsou důvody proč to prostě chceš. Tím nechci shazovat jiné kategorie, ale na rovinu, až to někdy zkusíte poznáte o čem mluvím."

V sezoně 2018 jste startoval pouze na dvou závodech MMČR a to v Sedlčanech, co se stalo?

"Sezona se skládá ze závodění, výstav a firemních akcí, takže MMČR byla jen část našeho programu. Výstava Legendy v Praze, Rallyshow Hradec Králové, Setkání mistrů v Sosnové, start ve vybraném závodě ADC u nás na jihu, také v Rallycross Cupu v Sosnové, závod do vrchu a také Amatér cup, zde všude prezentujeme rallycross a tým Čížek Racing. Je to forma tréninku a zároveň prezentace. Na MMČR v Sedlčanech jsme se nechali ukolébat výsledky z let minulých a z posledního závodu. Doplatili jsme na kritickou chybu v údržbě motoru a jeho ztráta v podstatě zničila veškeré ambice na slušné umístění v docela dobře rozjeté sezoně. Závodění máme s klukama jako odměnu za vysilující pracovní nasazeni v týdnu a chyby, které se nám stanou třeba v mizerném používání radiokomunikace bereme s humorem."

ZSE 2018 - Česko I.

Můžete nám představit plány pro sezonu 2019?

"Sezona 2019 bude trošku oříšek. Určitě pokračujeme v Supercars, i když máme pravděpodobně nejstarší auto. Chci začít na Slovensku. Tím pádem bych se chtěl věnovat MMČR a zároveň se trošku zajímat o pár startů v zóně, ale ty budu zvažovat dle možností. Určitě chci být na Legendách v Praze a zopakovat Rallyshow a Setkání Mistrů. Jestli zvládneme nějaké výstavy budu rád. Je to jistá prezentace našeho týmu a našich partnerů."

Pojedete opět s Audi S2 RX? Proběhly nějaké změny na autě?

"Audi je moje srdcovka. Změny na letošní sezonu jsou docela razantní. V historicích jsem hledal chyby na autě, zkoušel závodit proti času SuperCars a plánoval změny, jak ještě zrychlit. S moderními auty SuperCars je téměř nemožné se měřit. Podvozky jim fungují snad dokonale, jejich akcelerace, brzdění, je neuvěřitelné a pomalejší může být už jen jezdec. Naše Audi dostane tlumiče nejvyšší řady HP, brzdy jsme si vypůjčili z fabie R5. Změnou uchycení tlumičů docílíme lepší geometrie přední nápravy. Zkusíme také některé aerodynamické prvky, ale to jsou jen domněnky. Pracujeme na autě po práci, tak nám to jde pomalu. Slovakiaring se blíží a tam prostě musíme být."

Čížek

Určitě není tajemství, že se v dílně kromě nynější Audi S2 RX připravujete i další stroj Audi S1 quattro. Kdy se můžeme těšit na premiéru?

"Ano, tajemství to není. Jedná se konkrétně o Audi S1 E2. Je to auto, co převrátilo svět naruby. 5 válců v turbu, 20 ventilová technika, křídla od nevidím do nevidím, výkon motoru od 500koní do nekonečna, zvuk motoru ještě nic nepřekonalo. Tohle všechno v jedné kastli. Téměř všechny díly už mám pohromadě, karoserii také, nedokážu s určitostí říci, kdy přesně bude tento pekelný stroj hotov, ale slibuju, že premiéra bude v Sedlčanech. Plánuji soutěže o svezení, takže je se na co těšit. Pokud znáte nějaké nadšence, co by mohli pomoct klidně se ozvěte, aspoň jí dříve dostaneme na trať."

Jak vidíte stav současného českého rallycrossu?

"Český rallycross je podle mého pocitu v začarovaném kruhu. Chybí nám dostatečně silný promotér, který bude za nás kopat. Máme jednu stabilní trať! To je strašně málo. Když jsme chtěli vytvořit trať zde na jihu, tak po usilovné práci řekli ne místní obyvatelé. Velmi si vážím každého, kdo to aspoň zkusí, bohužel motorismu jako takovému, není přáno. Sport který produkuje přátelství, zdokonaluje řidičské schopnosti, řemeslnou práci, kreativní myšlení, vychovává mladé jezdce a další následovníky má červenou a nemá možnost růst. Možná, že se mýlím, nebo nemám potřebné informace. Každopádně mi přijde, že těch informací máme všichni málo. Spousta lidí se mě ptá, co z toho mám? Těžko hledám slova a už vůbec nemám slov když přijdou slova na startovné. Počkej ty platíš startovné a nic z toho nemáš? V tu chvíli, si připadám jako závislý na drogách, když nevíš kdy přestat. Dobře ti je jen na závodech. Nejsem sám kdo tomuhle sportu dává strašně moc, ale jak se říká -  když ji miluješ není co řešit."

Čížek

Nějaký vzkaz na závěr?

"Chtěl bych touto cestou poděkovat partnerům Čížek Racing, přátelům, kamarádům, rodině. Fanouškům rallycrossu, ať nám drží palce při klání a shánění partnerů, sponzorů, kteří podpoří naši společnou věc. Ať se nebojí říct si o podpis, fotku, plakát či samolepku. Lajkujte naše stránky, sdílejte, pomáháte šířit náš sport. Pořadatelům chci vzkázat ať se nebojí propagovat závody včas, na facebooku, v rádiu, v novinách a časopisech. Na závěr patří mé dík Markovi Cihlářovi za jeho neskutečný komentátorský výkon."