Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
341
2. Mattias Ekström
248
3. Andreas Bakkerud
237
4. Sébastien Loeb
229
5. Petter Solberg
227

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
568
2. EKS Audi Sport -
485
3. Peugeot Total -
421
4. GRX Taneco -
232
5. GC Kompetition -
152

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
142
2. Aydar Nuriev
138
3. Artis Baumanis
119
4. Gergely Marton
103
5. Josef Šusta
86

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Lukáš Červený
96
3. Tamás Kárai
82
4. Csaba Spitzmüller
81
5. Oscar Ortfeldt
74

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
105
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
53

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
154
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

České podium v Portugalsku!

publikováno 1. 5. 2018, autor: Petr Šulčík
MS 2018 - Portugalsko
MS 2018 - Portugalsko - 29.4.2018 foto: Petr Šulčík

Po delší době se českému jezdci podařilo v rámci mistrovství Evropy opět vystoupit na pódium. Ondřej Smetana skončil v Portugalsku na třetím místě divize Super 1600. V průběhu finále ty chvilku vypadalo i na lepší umístění. "S výsledkem jsem maximálně spokojen, i když musím přiznat, že v semifinále nám pomohla kolize Pepy Šusty s Baumanisem. Důležité je, že stíháme závodit se špičkou, z toho mám výborný pocit. Závod opět ovlivnilo losování, zahrnutí tratě a její kropení. Čím později se startovalo tím byla jízda rychlejší. Neděle byla do značné míry ovlivněna počasím. Díky tomu se mi podařilo zajet druhý čas ve třetí kvalifikaci. Pak už byl mlha, že nebylo vidět do první zatáčky. Finále se pro mě vyvíjelo dobře, ovšem někdy v půlce přišel pomalý defekt a tak jsem rád, že jsem vůbec dojel na třetím místě. Navíc jsem na sněhu vyjel mimo stopu k výletu do svodidel nebylo daleko," zhodnotil závod Ondřej Smetana.

MS 2018 - Portugalsko

Se Smetanou postoupil do závěrečného finále také Václav Veverka, které se mu příliš nepovedlo a skončil až šestý. "Do Portugalského Montalegre jsem byl natěšený hned po prvním závodě v Barceloně. Trať má šotolinový úsek s velkými obrubníky přes které se doslova léta a tuto část si vyloženě užívám. I přes nepřízeň počasí, které se střídalo doslova každou minutu jsem se úspěšně dostal do semifinále z osmého místa v kvalifikacích. Poté jsem s trochou štěstí postoupil ze druhé pozice do finále. Tam jsem bohužel pokazil start a poté jsem měl problémy se stěrači, takže finále příliš povedené nebylo, ale celý závod hodnotím jako velice vydařený a po dvou závodech jsem neskutečně spokojený s funkčností nového auta a prací celého týmu. Naše motivace je po vydařeném začátků sezóny obrovská a nemohu se dočkat dalších závodů. Samozřejmě bych rád poděkoval celému týmu a partnerům za podporu, které si neskutečně vážím."

MS 2018 - Portugalsko

Výborně rozjetý závod měl Josef Šusta . Po kvalifikaci skončil na druhém místě, když závěrečnou jízdu stejně jako ve Španělsku vyhrál. V semifinále vedl, ale po kolizi s Baumanisem na výjezdu z joker lapu skončil s vylomeným kolem. Navíc ho poté sportovní komisaři ještě ze semifinále diskvalifikovali. "Nakonec jsem trochu zklamaný. Cítil jsem, že mám na lepší výsledek. Velký dík patří mechanikům za skvěle připravené auto. Výborně zareagovali před čtvrtou jízdou, když v poslední chvíli vyměnili pneumatiky a já kvalifikaci nakonec vyhrál. V semifinále to byla moje chyba. Chtěl jsem za každou cenu zůstat před Baumanisem, ale spíše jsme se měl v klidu zařadit za něj a pokračovat v rychlé jízdě. Jezdec se ovšem musí rozhodovat ve velké rychlosti. Baumanisovi jsem se omluvil. Nyní se musíme co nejlépe připravit na další závod v Norsku," uvedl Josef Šusta.

MS 2018 - Portugalsko

Zklamaný odjížděl z Portugalska Pavel Vimmer. Po několika kontaktech se soupeři zůstal na konečném osmnáctém místě. "Pro nás to byl dost nepovedený závod. Všechno je ovlivněno losem před první kvalifikací. Navíc trať pořadatelé upravovali a kropili, takže každá další jízda byla až od dvě vteřiny rychlejší. To je špatné řešení. Organizátoři by se měli zamyslet nad tímto systémem, protože ve většině okruhových sérií rozhodují o nasazení časy z tréninků nebo kvalifikací. Nelíbí se mi ani bodování jednotlivých kvalifikací. Poté co mě soupeř vystrčil, jsem rozjížďku nedokončil a navíc jsem ještě dostal mínus pět bodů, přestože jsem za to nemohl a soupeř byl diskvalifikován. Chtěl bych poděkovat mechanikům, kteří si pěkně mákli hlavně před druhou kvalifikací, kdy jsme museli měnit prasklé řízení."

MS 2018 - Portugalsko

Už po tréninku odjížděl z Portugalska Marcel Suchý, který byl diskvalifikován. "V posledním závodě jsme bohužel doplatili na naší neznalost pravidel, ke které se připojil nepořádek techniků na startu. Ti nám neumožnili přezutí nesprávné pneumatiky a byli jsme nuceni jeden trénink odjet na této pneumatice. V pravidlech je při tomto prohřešku jedinou možností vyloučení. Vynaložené úsilí tak přišlo vniveč. Šlo o pneumatiku, která byla koupena loni ve Švédsku a neměla čip. Každopádně přípravy už směřují na další závod do Norska," prohlásil Marcel Suchý.