Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

4. 10. 2017

Peugeot a Sebastien Loeb potvrdili účast v mistrovství světa i pro sezonu 2018. Naopak šampionát opustí Ford s Blockovým týmem Hoonigan Racing Division. Více informací v zítřejší zprávě.

23. 8. 2017

Skot Alister McRae nahradí ve zbývajících čtyřech závodech sezony mistrovství světa v rallycrossu Guye Wilkse za volantem vozu VW Polo Supercar. Mladší bratr Colina McRaee bude startovat už příští týden ve francouzském Lohéacu.

16. 8. 2017

Němec Dieter Depping doplní v domácím závodě v Buxtehude sestavu týmu Volkswagen PSRX Sweden a bude startovat se třetím vozem VW Polo Supercar po boku Pettera Solberga a Johana Kristofferssona. Jedenapadesátiletý jezdec má zkušenosti se závoděním na okruzích, v rally i na Dakaru.

9. 8. 2017

Ve čtvrtém voze Audi S1 EKS RX quattro se ve francouzském Lohéacu, devátém závodě mistrovství světa, představí Nico Müller. Švýcar je dalším jezdcem seriálu DTM, který doplní tým EKS Mattiase Ekströma.

23. 6. 2017

Šéf Audi Sport Dieter Gass dnes rozhodl, že Mattias Ekström bude příští týden startovat v rámci DTM na Norisringu a vynechá sedmý závod mistrovství světa ve švédském Höljes. Nahradí ho Per - Gunnar Andersson.

3. 6. 2017

Oliver Solberg (15 let) dnes zvítězil v závodě RallyX Nordic ve švédské Arvice ve svém teprve druhém závodě v nejsilnější divizi. Startoval s vozem Citroën DS3 Supercar, se kterým loni startoval jeho otec...

24. 5. 2017

Dnes od 16.50 program ČT sport odvysílá v pořadu Svět motorů reportáž z víkendového závodu v Sedlčanech.

23. 2. 2017

Změnu vozu pro sezonu 2017 v divizi Super1600 dnes oznámil Artis Baumanis, který opouští stáj Set Promotion (Renault Twingo). V týmu Volland Racing pojede s vozem Škoda Fabia druhé generace, kde doplní úřadujícího šampiona této divize Maďara Krisztiana Szabóa. Oba jezdci v průběhu sezony přesednou do vozů Audi A1. 

Aktuální pořadí

MS/ME 2017
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
286
2. Petter Solberg
234
3. Mattias Ekström
233
4. Sébastien Loeb
204
5. Andreas Bakkerud
179

Týmy WRX
1. PSRX VW Sweden -
480
2. Peugeot - Hansen -
347
3. EKS -
303
4. Hoonigan RD -
263
5. MJP Racing Team Austria -
182

Supercar ERX
1. Anton Marklund
129
2. Thomas Bryntesson
101
3. Tamás Pál Kiss
90
4. Robin Larsson
88
5. Tommy Rustad
86

Super1600 ERX
1. Krisztián Szabó
137
2. Artis Baumanis
127
3. J.-P. Leppihalme
121
4. Kaspars Navickas
110
5. Ulrik Linnemann
93

Touringcar ERX
1. Lars Øivind Enerberg
106
2. Philip Gehrman
87
3. Anders Bråten
81
4. Steve Volders
70
5. Kjetil Larsen
64

RX2
1. Cyril Raymond
138
2. Dan Rooke
124
3. Guillaume De Ridder
89
4. Tanner Whitten
83
5. William Nilsson
75

ZSE 2017
SuperCars
1. Max J. Pucher
192
2. Alois Höller
131
3. Tamás Pál Kiss
118
4. Tamás Kárai
94
5. Csaba Spitzmüller
65

Super1600
1. Dávid Gerencsér
145
2. Josef Šusta
138
3. Jan Ratajský
131
4. Raphael Dirnberger
100
5. Jankó Wieszt
93

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
215
2. Brúnó Csirmaz
86
3. György Janzer
73
4. Heinz Glinz
72
5. Jakub Bittman
66

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
195
2. Karl Schadenhofer
165
3. Pavol Zachar
146
4. Michael Stoklassa
114
5. Tomáš Mičík
105

SuperTouringCars -1600
1. Daniel Karlovits
51
2. Patrik Kadar
47
3. Mátyás Varga
41
4. Sándor Bernát-Lukács
34
5. Birgit Kuttner
32

MMČR 2017
SuperCars
1. Max J. Pucher
110
2. Alois Höller
71
3. Gerald Eder
62
4. Tristan Ekker
49
5. Juraj Balaž
32

Super1600
1. Jan Ratajský
75.5
2. Josef Šusta
66
3. Lukas Dirnberger
58.5
4. Dávid Gerencsér
54
5. Josef Kořínek
33

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
138
2. Jakub Bittman
91
3. Jakub Michal
74
4. Heinz Glinz
72
5. Jakub Šindelek
61

SuperTouringCars +2000
1. Michael Stoklassa
109
2. Miroslav Pospíchal
106
3. Karl Schadenhofer
97
4. Tomáš Mičík
72
5. Pavol Zachar
66

National1600
1. Vojtěch Kolomazník
115
2. Ondřej Šenk
112
3. Marek Honzík
100
4. Tomáš Michal
100
5. Jan Talaš
78

ČTHV 2017
HA -1600
1. Tomáš Marchal
127
2. Michal Sklenář
114
3. Jaroslav Marchal
93
4. Tomáš Kohout
80
5. Radek Dvořák
68

HA +1600
1. Aleš Kubík
87
2. Karel Faktor
85
3. Václav Haloun
82
4. Tomáš Zajíc
81
5. Jan Kubík
55

HA 4x4
1. Luboš Čížek
68
2. Lukáš Marek
61.5
3. Stanislav Brunát
44
4. Jiří Kazil
23
5. Ondřej Havlík
17

 

České ohlasy z Buxtehude

publikováno 4. 10. 2017, autor: Petr Šulčík
MS 2017 - Německo - Buxtehude
MS 2017 - Německo - Buxtehude - 30.9.2017 foto: Petr Šulčík

Po sobotních kvalifikacích měla poslední závod mistrovství Evropy výborně rozjetý hned čtveřice českých jezdců. Všichni postoupili do nedělního semifinále. Do finálové jízdy se probojoval pouze Josef Šusta, který nakonec skončil na pátém místě.

MS 2017 - Německo - Buxtehude

"Se závodem v Německu jsem spokojen. Po červnovém závodě německo - belgického mistrovství jsem věděl, co mohu od této trati očekávat. Upravené byly jen šotolinové části. Pokazil jsem druhou kvalifikaci, do které jsem předčasně odstartoval a musel dvakrát zajet do joker lapu. Do semifinále jsem šel z pátého místa, což byla dobrá výchozí pozice pro závěr závodu. Semifinálová jízda se mi podařila, i díky dobře zvládnutému startu. Ten se mi naopak nepovedl ve finále, kde jsem se v první zatáčce nechal podjet dvěma soupeři. S celkovým pátým místem jsem spokojen. Auto fungovalo po celý víkend výborně. Před finále jsme měnili provozní kapaliny, abychom auto co nejvíce zchladili. Nyní nás čekají s vozem Škoda Citigo závěrečné dva závody zónového šampionátu, kde budeme chtít navázat na předchozí vítězství," uvedl Josef Šusta.

MS 2017 - Německo - Buxtehude

Osmé místo po kvalifikaci a čtvrté v semifinále dokázal v Buxtehude vybojovat Václav Veverka. "Závod v německém Buxtehude hodnotím jako jeden z nejlepších letošního roku. Sice jsme startovali s náhradním motorem, který má sotva 200 koní, ale sobotní déšť tento deficit smazal a my mohli bojovat v desítce nejlepších, což byl náš cíl po celou sezónu. Od Francie, kde jsme vinou špatné kvality benzínu odstoupili hned po první kvalifikaci, se mi nedařilo najít správný rytmus. Poslední závod letošního kalendáře nám však spravil náladu a přinesl motivaci do příprav na další sezonu. Rád bych poděkoval celému týmu za skvěle odvedenou práci, partnerům a rodině. Také bych chtěl ocenit skvělou práci celého týmu lidí z Vančík Motorsport, bez kterých bych se do Německa určitě nepodíval."

MS 2017 - Německo - Buxtehude

Po kontaktu s Ulrikem Linnemannem skončil v semifinále na pátém místě Ondřej Smetana. "Závod mě docela překvapil. Nečekal jsem, že po předešlých závodech budeme v úzkém kontaktu se špičkou startovního pole. V kvalifikacích se mi povedlo zajet dva čtvrté časy, což hodnotím pozitivně. Buxtehude je závod o první zatáčce a na tu jsem v semifinálové jízdě doplatil. Ulrik Linnemann přilétl do první zatáčky až dost odvážně a byla to od něj dost velká rána. Ale to už k Buxtehude patří a nějak bych ho z toho nevinil. Jinak auto fungovalo bez problémů. Organizačně jsme z ostatních závodů zvyklí na trochu jiný standart," řekl Ondřej Smetana. 

MS 2017 - Německo - Buxtehude

Z desáté pozice postoupil do semifinálové jízdy Pavel Vimmer, kde skončil šestý. "Hned po startu semifinále odešlo servo a jet na této trati bez posilovače je dost složité. Jinak závod z naší strany proběhl bez větších problémů. Vyzkoušeli jsme i nějaká další nastavení směrem k příští sezoně. Buxtehude nepatří organizačně k nejlepším závodům, už jenom to, že hned po příjezdu na nás do paddocku, který je na louce, tahají traktorem, o něčem svědčí. Německo bylo mým letošním posledním startem. Auto  nyní rozebereme a budeme připravovat na příští rok," uvedl Pavel Vimmer.

MS 2017 - Německo - Buxtehude

Osmnácté místo obsadil v Německu Zdeněk Kučera. "Závod mi nevyšel. Podle svých představ jsem dokázal zajet akorát jednu kvalifikaci. Stále nemůžeme najít ideální nastavení podvozku, na kterém musíme pro příští rok zapracovat. Chyba je samozřejmě i ve mně," zhodnotil Zdeněk Kučera poslední závod mistrovství Evropy.

MS 2017 - Německo - Buxtehude

Marcel Suchý zakončil letošní seznamování s evropskými tratěmi na dvaadvacátém místě. "Závod v německém Buxtehude byl pro nás dobrým závěrem sezóny. Podmínky které se týkají okolního zázemí tratě Estering nejsou podle mého názoru úplně odpovídající evropské úrovni, ale závod jako takový jsme si užili. Auto fungovalo až na nějaké drobnosti bez problémů. Na příští rok bychom chtěli udělat hodně zásadních změn, aby jsme se přiblížili k té rychlejší části startovního pole. Po nezbytném odlehčení vozu a překontrolování v podstatě každé součástky nás čeká spousta další práce. Také se musíme domluvit na nějakém častějším testování, abych se s autem více sžil a abychom dokázali co nejvíce využít potenciál v celkovém nastavení vozu."