Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

6. 3. 2018

Druhým jezdcem týmu GCK bude ve voze Renault Mégane R.S. RX vedle Guerlaina Chicherita, který stojí za tímto projektem, další Francouz Jerome Grosset - Janin. Testování nového auta, o jehož stavbu se postaral britský Prodrive, probíhá pod dohledem zkušeného Timo Scheidera.

5. 3. 2018

Reinis Nitišs pojede letos evropský šampionát nejsilnější divize Supercar. Po několika sezonách se vrátí k týmu Set Promotion a usedne za volant vozu Ford Fiesta, která má svůj původ v M - Sportu. Pravděpodobně jde o auto, se kterým jel loni Niclas Grönholm.

12. 2. 2018

Maďarský jezdec Kornél Lukács známý pod přezdívkou Csucsu dnes oznámil podpis smlouvy s týmem OTS racing. Jeho novým vozem bude Škoda Fabia třetí generace.

12. 2. 2018

Smutná zpráva přišla ze západu Čech. Včera nás náhle opustil dlouholetý jezdec rallycrossu Stanislav Brunát. Redakce rallycross.cz vyjadřuje upřímnou soustrast jeho nejbližším.

2. 2. 2018

Ulrik Linnemann dnes představil svůj program v mistrovství Evropy divize Supercar, kde pojede s vozem Volkswagen Polo. Auto dánského jezdce pochází z dílen Marklund Motorsport.

21. 12. 2017

Finský jezdec Toomas Heikkinen po dvou letech končí své působení v týmu EKS. O jeho budoucnosti se rozhodne v průběhu ledna.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
165
2. Andreas Bakkerud
125
3. Petter Solberg
119
4. Sébastien Loeb
117
5. Timmy Hansen
116

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
284
2. EKS Audi Sport -
239
3. Peugeot Total -
233
4. GRX Taneco -
121
5. GC Kompetition -
77

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
86
2. Anton Marklund
56
3. Cyril Raymond
50
4. Peter Hedström
46
5. Ulrik Linnemann
41

Super1600 ERX
1. Artis Baumanis
65
2. Rokas Baciuska
63
3. Aydar Nuriev
52
4. Jimmy Terperau
47
5. Espen Isaksætre
44

Touringcar ERX
1. Sivert Svardal
59
2. Fredrik Magnussen
58
3. Daniel Holten
55
4. Steve Volders
54
5. Jan-Emil Wilsberg
48

RX2
1. Oliver Eriksson
95
2. Guillaume De Ridder
89
3. Henrik Krogstad
76
4. Ben-Philip Gundersen
69
5. Vasily Gryazin
65

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
48
2. Lukáš Červený
38
3. Luboš Čížek
20
4. Lukáš Marek
16

Super1600
1. Jan Ratajský
43
2. Raphael Dirnberger
34
3. Václav Veverka jr.
23
4. Tomáš Krejčík
17
5. Zdeněk Kučera
17

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
48
2. Tomáš Michal
39
3. Stanislav Korytár
34
4. Jakub Michal
33
5. Martin Šindelek
15

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
47
2. Miroslav Pospíchal
38
3. Pavol Zachar
33
4. Jozef Magdolen
32
5. Jiří Kazil
27

National1600
1. Marek Honzík
54
2. Vojtěch Kolomazník
45
3. Ondřej Šenk
38
4. Libor Teješ ml.
36
5. Jan Kubík
33

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
102
2. Lukáš Červený
63
3. Oscar Ortfeldt
55
4. Tamás Kárai
52
5. Zoltán Vass
40

Super1600
1. Jan Ratajský
120
2. Raphael Dirnberger
111
3. Zdeněk Kučera
56
4. Andrea Caretti
45
5. Václav Veverka jr.
45

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
156
2. Martin Šindelek
72
3. Jakub Michal
72
4. Stanislav Korytár
69
5. Tomáš Michal
68

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
104
2. Karl Schadenhofer
102
3. Pavol Zachar
88
4. Jozef Magdolen
53
5. Zoltán Koncseg
45

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
49
2. Lukas Dirnberger
39
3. Richard Förster
31
4. Mátyás Varga
28
5. László Kovács
21

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
83
2. Petr Jech
60
3. Michal Sklenář
52
4. Milan Peruth ml.
52
5. Tomáš Kohout
50

HA +1600
1. Karel Faktor
78
2. Václav Haloun
44
3. Jakub Vajlík
43
4. Ladislav Procházka
38
5. Jan Kubík
33

 

České ohlasy z Buxtehude

publikováno 4. 10. 2017, autor: Petr Šulčík
MS 2017 - Německo - Buxtehude
MS 2017 - Německo - Buxtehude - 30.9.2017 foto: Petr Šulčík

Po sobotních kvalifikacích měla poslední závod mistrovství Evropy výborně rozjetý hned čtveřice českých jezdců. Všichni postoupili do nedělního semifinále. Do finálové jízdy se probojoval pouze Josef Šusta, který nakonec skončil na pátém místě.

MS 2017 - Německo - Buxtehude

"Se závodem v Německu jsem spokojen. Po červnovém závodě německo - belgického mistrovství jsem věděl, co mohu od této trati očekávat. Upravené byly jen šotolinové části. Pokazil jsem druhou kvalifikaci, do které jsem předčasně odstartoval a musel dvakrát zajet do joker lapu. Do semifinále jsem šel z pátého místa, což byla dobrá výchozí pozice pro závěr závodu. Semifinálová jízda se mi podařila, i díky dobře zvládnutému startu. Ten se mi naopak nepovedl ve finále, kde jsem se v první zatáčce nechal podjet dvěma soupeři. S celkovým pátým místem jsem spokojen. Auto fungovalo po celý víkend výborně. Před finále jsme měnili provozní kapaliny, abychom auto co nejvíce zchladili. Nyní nás čekají s vozem Škoda Citigo závěrečné dva závody zónového šampionátu, kde budeme chtít navázat na předchozí vítězství," uvedl Josef Šusta.

MS 2017 - Německo - Buxtehude

Osmé místo po kvalifikaci a čtvrté v semifinále dokázal v Buxtehude vybojovat Václav Veverka. "Závod v německém Buxtehude hodnotím jako jeden z nejlepších letošního roku. Sice jsme startovali s náhradním motorem, který má sotva 200 koní, ale sobotní déšť tento deficit smazal a my mohli bojovat v desítce nejlepších, což byl náš cíl po celou sezónu. Od Francie, kde jsme vinou špatné kvality benzínu odstoupili hned po první kvalifikaci, se mi nedařilo najít správný rytmus. Poslední závod letošního kalendáře nám však spravil náladu a přinesl motivaci do příprav na další sezonu. Rád bych poděkoval celému týmu za skvěle odvedenou práci, partnerům a rodině. Také bych chtěl ocenit skvělou práci celého týmu lidí z Vančík Motorsport, bez kterých bych se do Německa určitě nepodíval."

MS 2017 - Německo - Buxtehude

Po kontaktu s Ulrikem Linnemannem skončil v semifinále na pátém místě Ondřej Smetana. "Závod mě docela překvapil. Nečekal jsem, že po předešlých závodech budeme v úzkém kontaktu se špičkou startovního pole. V kvalifikacích se mi povedlo zajet dva čtvrté časy, což hodnotím pozitivně. Buxtehude je závod o první zatáčce a na tu jsem v semifinálové jízdě doplatil. Ulrik Linnemann přilétl do první zatáčky až dost odvážně a byla to od něj dost velká rána. Ale to už k Buxtehude patří a nějak bych ho z toho nevinil. Jinak auto fungovalo bez problémů. Organizačně jsme z ostatních závodů zvyklí na trochu jiný standart," řekl Ondřej Smetana. 

MS 2017 - Německo - Buxtehude

Z desáté pozice postoupil do semifinálové jízdy Pavel Vimmer, kde skončil šestý. "Hned po startu semifinále odešlo servo a jet na této trati bez posilovače je dost složité. Jinak závod z naší strany proběhl bez větších problémů. Vyzkoušeli jsme i nějaká další nastavení směrem k příští sezoně. Buxtehude nepatří organizačně k nejlepším závodům, už jenom to, že hned po příjezdu na nás do paddocku, který je na louce, tahají traktorem, o něčem svědčí. Německo bylo mým letošním posledním startem. Auto  nyní rozebereme a budeme připravovat na příští rok," uvedl Pavel Vimmer.

MS 2017 - Německo - Buxtehude

Osmnácté místo obsadil v Německu Zdeněk Kučera. "Závod mi nevyšel. Podle svých představ jsem dokázal zajet akorát jednu kvalifikaci. Stále nemůžeme najít ideální nastavení podvozku, na kterém musíme pro příští rok zapracovat. Chyba je samozřejmě i ve mně," zhodnotil Zdeněk Kučera poslední závod mistrovství Evropy.

MS 2017 - Německo - Buxtehude

Marcel Suchý zakončil letošní seznamování s evropskými tratěmi na dvaadvacátém místě. "Závod v německém Buxtehude byl pro nás dobrým závěrem sezóny. Podmínky které se týkají okolního zázemí tratě Estering nejsou podle mého názoru úplně odpovídající evropské úrovni, ale závod jako takový jsme si užili. Auto fungovalo až na nějaké drobnosti bez problémů. Na příští rok bychom chtěli udělat hodně zásadních změn, aby jsme se přiblížili k té rychlejší části startovního pole. Po nezbytném odlehčení vozu a překontrolování v podstatě každé součástky nás čeká spousta další práce. Také se musíme domluvit na nějakém častějším testování, abych se s autem více sžil a abychom dokázali co nejvíce využít potenciál v celkovém nastavení vozu."