Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 3. 2019

Letošního mistrovství Evropy se s vozem VW Polo Supercar týmu Marklund Motorsport zúčastní také Nor Thomas Bryntesson.

7. 2. 2019

V týmu JC Raceteknik, který zakoupil dva vozy Audi EKSRX S1 quattro, pojedou v této sezoně Robin Larsson a Mats Öhman. Larssona uvidíme jak v rámci evropského šampionátu, tak i v RallyX Nordic. Öhman bude startovat jen ve skandinávském seriálu. 

4. 2. 2019

Oliver Bennett představil svůj program pro sezonu 2019, ve které pojede s vozem Mini kompletní seriál mistrovství světa v rallycrossu. Brit se v několika závodech ukázal už v loňské sezoně.

17. 1. 2019

Švédský tým JC Raceteknik zakoupil dva vozy Audi S1 quattro, které pocházejí od EKS Mattiase Ekströma. Program a jezdecká sestava bude oznámena později.

29. 12. 2018

Lotyš Janis Baumanis zůstane i v příští sezoně v týmu Stard Manfreda Stohla a pojede kompletní světový šampionát. Rakouský tým sezonu absolvuje se dvěma novými vozy. Jméno druhé jezdce bude oznámeno později.

21. 12. 2018

Timo Scheider zůstává v týmu All. - Inkl. com a v příštím roce pojede s vozem Seat Ibiza Supercar kompletní sezonu mistrovství světa. Ve vybraných závodech ho doplní René Münnich.

20. 12. 2018

O budoucnosti úřadujícího mistra světa Johana Kristofferssona je jasno. Švédský jezdec pojede šampionát WTCR v týmu Sebastien Loeb Racing s vozem VW Golf.

25. 10. 2018

V příští sezoně MS neuvidíme ani švédský tým OMSE, který letos závodil s dvojící Kevin Eriksson a Robin Larsson a vozy Ford Fiesta. Hlavním důvodem jsou příliš velké náklady.

Aktuální pořadí

MS 2019
Supercar
1. Kevin Hansen
30
2. Niclas Grönholm
26
3. Janis Baumanis
20
4. Timo Scheider
20
5. Krisztián Szabó
18

Týmy
1. GRX Taneco -
39
2. Team Hansen MJP -
38
3. GC Kompetition -
24
4. Monster Energy RX Cartel -
16
5. GCK Academy -
8

ME 2019
ZSE 2019
MMČR 2019
 

Bíbaracing se dvěma jezdci

publikováno 16. 3. 2019, autor: Petr Šulčík
BíbaRacing 2019
BíbaRacing 2019 - 16.3.2019 foto: BR

Se zásadním změnou vstoupí do nové sezony tým kolem Libora Teješe Bíbaracing. Během zimní přestávky se totiž usilovně pracovalo také na voze VW Polo pro Jiřího Štěrbu, který je novým členem týmu. "Letos pro náš tým byla zima velice krátká. Po ukončení sezóny 2018 jsme se dohodli s Jirkou Štěrbou, který jezdí v divizi National 1600, na spolupráci v letošní sezóně. Naše auto VW Lupo jsme tedy rozebrali už v listopadu, abychom měli dost času na repasi i Jirkova pola. Jirka Štěrba k nám chtěl přestoupit, protože se s Bíbou kamarádí na závodech i mimo ně. Věřím, že spolupráce bude přínosem pro nás, ale hlavně pro Jirku. Oba kluky musím pochválit, protože opravdu hodně makali a pomáhali s přípravou obou aut. Lupo prošlo celkovou kontrolou a opravou spíše vizuální, ale na polu jsme zamakali na kompletní opravě celého auta. Z minulých sezón víme, že závodění je hlavně o přípravě auta doma v dílně a na závodech se chceme spíše věnovat drobným změnám na nastavení podvozku, které nám tato třída dovoluje. Tento přístup se nám loni vyplatil, když auto šlapalo bez problémů celý rok," popisje předsezónní práce Libor Teješ starší.

BíbaRacing 2019

Loňská sezona dopadla pro tým obzvlášť úspěšně. Libor Teješ ml. i se čtrnáctistovkou bojoval srdnatě proti silnější konkurenci. Na konci sezony se mohl radovat z druhého místa v divizi National 1600. "Náš cíl byl vylepšit celkové umístění z předchozí sezony. Nakonec po dvou mokrých závodech v rakouském Greinbachu a Fuglau, kde se smazal výkonový rozdíl naší N1400, Bíba vyhrál a díky tomu vyskočil na celkové druhé místo. S tímto výsledkem jsme opravdu nepočítali a do nové sezóny vstupujeme s tím, že chceme výsledek obhájit. Bude to velice těžké. Loňský vítěz Marek Honzík nejde chytit, je fakt rychlý a ostatní kluci také zrychlují. Obhajoba bude těžká, ale slibuji, že budeme bojovat! Rádi bychom také viděli na stupni vítězů Jirku Štěrbu, který zimní přípravě dal opravdu hodně. Uvidíme už za pár týdnů na Slovakiaringu jak reálné jsou skutečně naše cíle," říká Teješ.

BíbaRacing 2019

Do divize National 1400, která je určená pro nejmladší rallycrossové jezdce moc závodníků nepřibývá. "Je škoda, že do této divize nepřestupuje více jezdců, protože s porovnáním s naší účastí v autokrosu, je tato divize opravdu velmi zajímavá a finančně i časově zvládnutelná. Že v této divizi chybí junioři si všimnul i Autoklub ČR, který začal pomáhat s hledáním nových jezdců a pořádá rallycrossovou akademii. Vítězové mají podporu od Autoklubu ČR v následující sezóně. Nechtěl bych to plně hodnotit, ale myslím si, že kdyby se tato třída propagovala a podporovala jako juniorské třídy v autokrosu, jezdilo by v této kategorii více závodníků a nemuseli by kluky spojovat s divizí National 1600. Na druhou stranu díky aspoň za to, jak je to nyní a Bíba může jezdit a nemusí čekat až mu bude šestnáct. Rád bych také upozornil na nového jezdce Václava Tůmu mladšího, který  letos pojede v divizi National 1400. Loni jezdil v Rallycross Cupu a byl opravdu rychlý. Bude zajímavé sledovat, jak se kluci popasují proti sobě na trati. Otec a mechanici jsou velice šikovní a mají hodně velké zkušenosti z evropských závodů, které si určitě nenechají pro sebe," upozorňuje Teješ.

BíbaRacing 2019

Letošní sezona bude pro Bíbu Teješe poslední v divizi National 1600. Po dovršení šestnácti let bude moci přestoupit do vyšší kategorie rallycrossu. "Na příští rok plánujeme přestup do divize Super1600 s vozem Audi A1. Máme ale ještě hodně práce před sebou, tak nám držte palce, ať na jaře 2020 stojíme na startu s Honzou Ratajským, Tomášem Krejčíkem a třeba i Pepou Šustou a dalšími zkušenými závodníky. I díky tomu, že nás čeká tento rok hodně práce na novém autě, tak nepojedeme Rallycross Cup, ale jen MMČR a možná nějaký zónový závod v zahraničí, abychom si osahali další novou trať. Touto cestou bych rád poděkoval všem těm, kteří nám pomáhali a podporovali nás v minulé sezóně. Ten kdo závodí ví, že bez těchto lidí by se úspěchy nedostavily," uzavírá Libor Teješ starší.