Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

6. 3. 2018

Druhým jezdcem týmu GCK bude ve voze Renault Mégane R.S. RX vedle Guerlaina Chicherita, který stojí za tímto projektem, další Francouz Jerome Grosset - Janin. Testování nového auta, o jehož stavbu se postaral britský Prodrive, probíhá pod dohledem zkušeného Timo Scheidera.

5. 3. 2018

Reinis Nitišs pojede letos evropský šampionát nejsilnější divize Supercar. Po několika sezonách se vrátí k týmu Set Promotion a usedne za volant vozu Ford Fiesta, která má svůj původ v M - Sportu. Pravděpodobně jde o auto, se kterým jel loni Niclas Grönholm.

12. 2. 2018

Maďarský jezdec Kornél Lukács známý pod přezdívkou Csucsu dnes oznámil podpis smlouvy s týmem OTS racing. Jeho novým vozem bude Škoda Fabia třetí generace.

12. 2. 2018

Smutná zpráva přišla ze západu Čech. Včera nás náhle opustil dlouholetý jezdec rallycrossu Stanislav Brunát. Redakce rallycross.cz vyjadřuje upřímnou soustrast jeho nejbližším.

2. 2. 2018

Ulrik Linnemann dnes představil svůj program v mistrovství Evropy divize Supercar, kde pojede s vozem Volkswagen Polo. Auto dánského jezdce pochází z dílen Marklund Motorsport.

21. 12. 2017

Finský jezdec Toomas Heikkinen po dvou letech končí své působení v týmu EKS. O jeho budoucnosti se rozhodne v průběhu ledna.

25. 10. 2017

Fotogalerie byla rozšířena o další fotografie z posledního závodu ZSE 2017 na Slovakiaringu, tentokrát od Tomáše Němce. Prohlížejte zde.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
27
2. Petter Solberg
24
3. Andreas Bakkerud
20
4. Mattias Ekström
19
5. Niclas Grönholm
18

Super1600 ERX
1. Artis Baumanis
30
2. Jimmy Terperau
24
3. Gergely Marton
24
4. Rokas Baciuska
18
5. Espen Isaksætre
18

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
24
2. Lukáš Červený
20

Super1600
1. Jan Ratajský
24
2. Raphael Dirnberger
20

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
24
2. Stanislav Korytár
19
3. Tomáš Michal
19
4. Jakub Michal
15

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
24
2. Pavol Zachar
19
3. Jiří Galuška
17
4. Miroslav Pospíchal
15
5. Jozef Magdolen
15

National1600
1. Marek Honzík
24
2. Vojtěch Kolomazník
19
3. Ondřej Šenk
19
4. Aleš Vovsík
15
5. Jan Kubík
15

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
45
2. Tamás Kárai
22
3. Lukáš Červený
20
4. Csaba Spitzmüller
18
5. Atilla Mózer
15

Super1600
1. Jan Ratajský
41
2. Raphael Dirnberger
34
3. Josef Šusta
24
4. Gergely Marton
20
5. Zsolt Szíjj
17

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
48
2. Stanislav Korytár
19
3. György Janzer
19
4. Tomáš Michal
19
5. Brúnó Csirmaz
18

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
45
2. Miroslav Pospíchal
38
3. Pavol Zachar
35
4. - Bészi
18
5. Jiří Galuška
17

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
49
2. Lukas Dirnberger
39
3. Richard Förster
31
4. Mátyás Varga
28
5. László Kovács
21

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
30
2. Michal Sklenář
25
3. Petr Jech
21
4. Lukáš Blažek
18
5. Martin Pinkas
15

HA +1600
1. Karel Faktor
24
2. Tomáš Týr
18
3. Jakub Vajlík
18
4. Zdeněk Volf
18

HA 4x4
    Výsledky budou aktualizovány

 

Bakkerud v Andros Trophy!

publikováno 11. 12. 2017, autor: Petr Šulčík
Andreas Bakkerud
Andreas Bakkerud - 11.12.2017 foto: DA Racing

Dlouhou zimní přestávku si Andreas Bakkerud vyplní starty v Andros Trophy. S vozem Renault Captur bude týmovým kolegou obhájce titulu v této trofeji Jeana - Baptista Dubourga v týmu DA Racing. "Často jsem pokoukával po startech v této sérii, ale buď nebyl čas nebo možnost se některého závodu zúčastnit. Sníh a led jsou pro Skandinávce typické podmínky, ale nebyl jsem nikdy jezdec, který všechno jezdí smykem, takže to pro mě bude velká škola, " slibuje si od účasti norský jezdec.

MS 2017 - Španělsko

Od sezony 2017 čekal určitě více. Po třech vítězstvích a stejné pozici v konečném hodnocení mistrovství světa 2016 chtěl Andreas Bakkerud útočit na příčky nejvyšší. Z dvanácti závodů skončil čtyřikrát na pódiu, ale zvítězit se mu letos nepodařilo. Navíc musí řešit budoucnost a hledat si jiný tým. Hoonigan Racing Division oznámil ještě před posledním závodem, že končí. "Oznámení o konci po sezoně 2017 přišlo hodně neočekávaně. Motorsport je nepředvídatelný. Zažil jsem s týmem skvělé dva roky, za kterém je potřeba všem v týmu Hoonigan Racing Division poděkovat. I když už se nebudeme účastnit příštího ročníku mistrovství světa, stále zůstáváme s Kenem Blockem v kontaktu a budeme spolupracovat na dalších věcech, které se netýkají rallycrossu," řekl k ukončení norský jezdec. V tuto chvíli už má jasnější obrysy také jeho výhled pro sezonu 2018, i když jméno nového týmu se samozřejmě ještě nedovíme. "Minulý měsíc pro mě byl docela náročný. Absolvovali jsem několik jednání o novém působišti v rallycrossovém mistrovství světa 2018," dodal.

MS 2017 - Španělsko

Andreas Bakkerud patří i přes svůj věk (26 let) k nejzkušenějším rallycrossovým jezdcům. Na svém kontě má dva tituly mistra Evropy v divizi Super1600 z let 2011 a 2012. Po přestupu do nejsilnější divize se ihned zařadil k nejrychlejším. Začínal s Citrönem DS3 a následně se přesunul k Fordu. Dva roky jezdil s fiestou týmu OMSE, poslední dva roky řídí vůz Ford Focus RS RX. Dokázal vyhrát šest světových závodů. Právě on je nástupcem skvělé norské rallycrossové školy a jde ve stopách mistrů Evropy Martina Schancheho nebo Sverre Isachsena.

Sezona 2017 asi neproběhla úplně podle vašich představ?

"Byla to velice těžká sezona. Po té loňské jsem se chtěli posunout dál a útočit na titul. Zajel jsem několik dobrých závodů, ale také docela dost špatných. Chtělo to více konzistentní výkony. To musím do budoucna zlepšit."

Je vidět, že oproti loňskému roku zaznamenal rallycross opět posun vpřed.

"Úroveň šampionátu šla oproti loňské sezoně hodně vysoko. Všechny týmy přes zimu pracovali na svých vozech a vyvíjeli. Profesionalita je vidět na každém kroku. K vítězství potřebujete mít všechno. Dobré auto, starty, být odolný v soubojích. Jinak nemáte šanci uspět."

Jaký máte názor na tuto "evoluční revoluci", která v rallycrossu za poslední roky proběhla?

"Některé věci hodnotím kladně a některé naopak. Nejsem přítelem udělování penalizací a napomenutí. Líbil se mi rallycross v podání legendárních jezdců Schancheho nebo Hansena, kteří mezi sebou bojovali opravdu ostře. Často jejich auta dojížděla bez blatníků, nárazníků. Loni jsem předvedl řadu předjíždění a soubojů. Letos je můžete vidět pouze po startu. Rád bych v rallycrossu viděl více akce."

MS 2017 - Německo - Hockenheim

Letos jste se na trati dostal do několika soubojů s vaším krajanem Petterem Solbergem. Jaké jsou vaše vztahy?

"Nemáme žádný vztah."

Šampionátu letos dominoval Volkswagen. Kde je jich síla?

"Těžko říct (smích). Mají kompletní auto, nedělají chyby a nemají slabiny."

Za dvě sezony jste poznal Kena Blocka určitě trochu více než ostatní. Jaký je to člověk?

"Je to velmi soutěživý typ, který chce vždycky vyhrát. Je pracovitý, vstává velmi brzo a chodí spát pozdě. Je pro mě velkou inspirací. Stále hledá limity a spolupracovat s ním byla velká zábava."

MS 2017 - Norsko

Kdo měl hlavní slovo v otázce nastavení a při vývojových testech?

"Každý si jdeme svou vlastní cestou, naše nastavení jsou zcela odlišná. Myslím si, že pro úspěch potřebujete mít své vlastní nastavení a cítit se v autě pohodlně. Můžeme si auta vyměnit, ale více komfortněji se každý cítíme v tom svém."

Přibližte nám jak vypadá závodní týden Andrease Bakkeruda?

"Příprava na závod začíná už v pondělí. Koukám se na záběry z loňského roku, kde jsem dělal chyby a kterých věcí bych se chtěl vyvarovat. Od středy nebo čtvrtka už to pomalu začíná. Od rána do večera jste v absolutním zápřahu. Nejprve je třeba pomoci mechanikům a inženýrům najít ideální nastavení auta. Následují různé mítinky, ať už v rámci týmu s inženýry nebo s novináři. Pracujeme také na plánu pro sociální média. Kontakt s fanoušky je velmi důležitý."

Máte asi největší fanklub, který za vámi cestuje téměř na všechny závody. Jak vypadá popularita rallycrossu v Norsku ve srovnání s ostatními sporty?

"Rallycross je na vzestupu, ale co se týče mé osoby, nějak to nepociťuji. Jde spíše o růst popularity na mezinárodní úrovni, než v Norsku. Největším jménem je Petter Solberg. Rally je v Norsku stále číslo jedna. I díky Petterovi. V současné době je hvězdou Andreas Mikkelsen. Svou popularitou, když budu srovnávat s rally, se mohu rovnat například Madsi Ostbergovi."