Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

6. 3. 2018

Druhým jezdcem týmu GCK bude ve voze Renault Mégane R.S. RX vedle Guerlaina Chicherita, který stojí za tímto projektem, další Francouz Jerome Grosset - Janin. Testování nového auta, o jehož stavbu se postaral britský Prodrive, probíhá pod dohledem zkušeného Timo Scheidera.

5. 3. 2018

Reinis Nitišs pojede letos evropský šampionát nejsilnější divize Supercar. Po několika sezonách se vrátí k týmu Set Promotion a usedne za volant vozu Ford Fiesta, která má svůj původ v M - Sportu. Pravděpodobně jde o auto, se kterým jel loni Niclas Grönholm.

12. 2. 2018

Maďarský jezdec Kornél Lukács známý pod přezdívkou Csucsu dnes oznámil podpis smlouvy s týmem OTS racing. Jeho novým vozem bude Škoda Fabia třetí generace.

12. 2. 2018

Smutná zpráva přišla ze západu Čech. Včera nás náhle opustil dlouholetý jezdec rallycrossu Stanislav Brunát. Redakce rallycross.cz vyjadřuje upřímnou soustrast jeho nejbližším.

2. 2. 2018

Ulrik Linnemann dnes představil svůj program v mistrovství Evropy divize Supercar, kde pojede s vozem Volkswagen Polo. Auto dánského jezdce pochází z dílen Marklund Motorsport.

21. 12. 2017

Finský jezdec Toomas Heikkinen po dvou letech končí své působení v týmu EKS. O jeho budoucnosti se rozhodne v průběhu ledna.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
165
2. Andreas Bakkerud
125
3. Petter Solberg
119
4. Sébastien Loeb
117
5. Timmy Hansen
116

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
284
2. EKS Audi Sport -
239
3. Peugeot Total -
233
4. GRX Taneco -
121
5. GC Kompetition -
77

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
86
2. Anton Marklund
56
3. Cyril Raymond
50
4. Peter Hedström
46
5. Ulrik Linnemann
41

Super1600 ERX
1. Artis Baumanis
65
2. Rokas Baciuska
63
3. Aydar Nuriev
52
4. Jimmy Terperau
47
5. Espen Isaksætre
44

Touringcar ERX
1. Sivert Svardal
59
2. Fredrik Magnussen
58
3. Daniel Holten
55
4. Steve Volders
54
5. Jan-Emil Wilsberg
48

RX2
1. Oliver Eriksson
95
2. Guillaume De Ridder
89
3. Henrik Krogstad
76
4. Ben-Philip Gundersen
69
5. Vasily Gryazin
65

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
48
2. Lukáš Červený
38
3. Luboš Čížek
20
4. Lukáš Marek
16

Super1600
1. Jan Ratajský
43
2. Raphael Dirnberger
34
3. Václav Veverka jr.
23
4. Tomáš Krejčík
17
5. Zdeněk Kučera
17

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
48
2. Tomáš Michal
39
3. Stanislav Korytár
34
4. Jakub Michal
33
5. Martin Šindelek
15

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
47
2. Miroslav Pospíchal
38
3. Pavol Zachar
33
4. Jozef Magdolen
32
5. Jiří Kazil
27

National1600
1. Marek Honzík
54
2. Vojtěch Kolomazník
45
3. Ondřej Šenk
38
4. Libor Teješ ml.
36
5. Jan Kubík
33

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
102
2. Lukáš Červený
63
3. Oscar Ortfeldt
55
4. Tamás Kárai
52
5. Zoltán Vass
40

Super1600
1. Jan Ratajský
120
2. Raphael Dirnberger
111
3. Zdeněk Kučera
56
4. Andrea Caretti
45
5. Václav Veverka jr.
45

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
156
2. Martin Šindelek
72
3. Jakub Michal
72
4. Stanislav Korytár
69
5. Tomáš Michal
68

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
104
2. Karl Schadenhofer
102
3. Pavol Zachar
88
4. Jozef Magdolen
53
5. Zoltán Koncseg
45

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
49
2. Lukas Dirnberger
39
3. Richard Förster
31
4. Mátyás Varga
28
5. László Kovács
21

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
83
2. Petr Jech
60
3. Michal Sklenář
52
4. Milan Peruth ml.
52
5. Tomáš Kohout
50

HA +1600
1. Karel Faktor
78
2. Václav Haloun
44
3. Jakub Vajlík
43
4. Ladislav Procházka
38
5. Jan Kubík
33

 

Bakkerud v Andros Trophy!

publikováno 11. 12. 2017, autor: Petr Šulčík
Andreas Bakkerud
Andreas Bakkerud - 11.12.2017 foto: DA Racing

Dlouhou zimní přestávku si Andreas Bakkerud vyplní starty v Andros Trophy. S vozem Renault Captur bude týmovým kolegou obhájce titulu v této trofeji Jeana - Baptista Dubourga v týmu DA Racing. "Často jsem pokoukával po startech v této sérii, ale buď nebyl čas nebo možnost se některého závodu zúčastnit. Sníh a led jsou pro Skandinávce typické podmínky, ale nebyl jsem nikdy jezdec, který všechno jezdí smykem, takže to pro mě bude velká škola, " slibuje si od účasti norský jezdec.

MS 2017 - Španělsko

Od sezony 2017 čekal určitě více. Po třech vítězstvích a stejné pozici v konečném hodnocení mistrovství světa 2016 chtěl Andreas Bakkerud útočit na příčky nejvyšší. Z dvanácti závodů skončil čtyřikrát na pódiu, ale zvítězit se mu letos nepodařilo. Navíc musí řešit budoucnost a hledat si jiný tým. Hoonigan Racing Division oznámil ještě před posledním závodem, že končí. "Oznámení o konci po sezoně 2017 přišlo hodně neočekávaně. Motorsport je nepředvídatelný. Zažil jsem s týmem skvělé dva roky, za kterém je potřeba všem v týmu Hoonigan Racing Division poděkovat. I když už se nebudeme účastnit příštího ročníku mistrovství světa, stále zůstáváme s Kenem Blockem v kontaktu a budeme spolupracovat na dalších věcech, které se netýkají rallycrossu," řekl k ukončení norský jezdec. V tuto chvíli už má jasnější obrysy také jeho výhled pro sezonu 2018, i když jméno nového týmu se samozřejmě ještě nedovíme. "Minulý měsíc pro mě byl docela náročný. Absolvovali jsem několik jednání o novém působišti v rallycrossovém mistrovství světa 2018," dodal.

MS 2017 - Španělsko

Andreas Bakkerud patří i přes svůj věk (26 let) k nejzkušenějším rallycrossovým jezdcům. Na svém kontě má dva tituly mistra Evropy v divizi Super1600 z let 2011 a 2012. Po přestupu do nejsilnější divize se ihned zařadil k nejrychlejším. Začínal s Citrönem DS3 a následně se přesunul k Fordu. Dva roky jezdil s fiestou týmu OMSE, poslední dva roky řídí vůz Ford Focus RS RX. Dokázal vyhrát šest světových závodů. Právě on je nástupcem skvělé norské rallycrossové školy a jde ve stopách mistrů Evropy Martina Schancheho nebo Sverre Isachsena.

Sezona 2017 asi neproběhla úplně podle vašich představ?

"Byla to velice těžká sezona. Po té loňské jsem se chtěli posunout dál a útočit na titul. Zajel jsem několik dobrých závodů, ale také docela dost špatných. Chtělo to více konzistentní výkony. To musím do budoucna zlepšit."

Je vidět, že oproti loňskému roku zaznamenal rallycross opět posun vpřed.

"Úroveň šampionátu šla oproti loňské sezoně hodně vysoko. Všechny týmy přes zimu pracovali na svých vozech a vyvíjeli. Profesionalita je vidět na každém kroku. K vítězství potřebujete mít všechno. Dobré auto, starty, být odolný v soubojích. Jinak nemáte šanci uspět."

Jaký máte názor na tuto "evoluční revoluci", která v rallycrossu za poslední roky proběhla?

"Některé věci hodnotím kladně a některé naopak. Nejsem přítelem udělování penalizací a napomenutí. Líbil se mi rallycross v podání legendárních jezdců Schancheho nebo Hansena, kteří mezi sebou bojovali opravdu ostře. Často jejich auta dojížděla bez blatníků, nárazníků. Loni jsem předvedl řadu předjíždění a soubojů. Letos je můžete vidět pouze po startu. Rád bych v rallycrossu viděl více akce."

MS 2017 - Německo - Hockenheim

Letos jste se na trati dostal do několika soubojů s vaším krajanem Petterem Solbergem. Jaké jsou vaše vztahy?

"Nemáme žádný vztah."

Šampionátu letos dominoval Volkswagen. Kde je jich síla?

"Těžko říct (smích). Mají kompletní auto, nedělají chyby a nemají slabiny."

Za dvě sezony jste poznal Kena Blocka určitě trochu více než ostatní. Jaký je to člověk?

"Je to velmi soutěživý typ, který chce vždycky vyhrát. Je pracovitý, vstává velmi brzo a chodí spát pozdě. Je pro mě velkou inspirací. Stále hledá limity a spolupracovat s ním byla velká zábava."

MS 2017 - Norsko

Kdo měl hlavní slovo v otázce nastavení a při vývojových testech?

"Každý si jdeme svou vlastní cestou, naše nastavení jsou zcela odlišná. Myslím si, že pro úspěch potřebujete mít své vlastní nastavení a cítit se v autě pohodlně. Můžeme si auta vyměnit, ale více komfortněji se každý cítíme v tom svém."

Přibližte nám jak vypadá závodní týden Andrease Bakkeruda?

"Příprava na závod začíná už v pondělí. Koukám se na záběry z loňského roku, kde jsem dělal chyby a kterých věcí bych se chtěl vyvarovat. Od středy nebo čtvrtka už to pomalu začíná. Od rána do večera jste v absolutním zápřahu. Nejprve je třeba pomoci mechanikům a inženýrům najít ideální nastavení auta. Následují různé mítinky, ať už v rámci týmu s inženýry nebo s novináři. Pracujeme také na plánu pro sociální média. Kontakt s fanoušky je velmi důležitý."

Máte asi největší fanklub, který za vámi cestuje téměř na všechny závody. Jak vypadá popularita rallycrossu v Norsku ve srovnání s ostatními sporty?

"Rallycross je na vzestupu, ale co se týče mé osoby, nějak to nepociťuji. Jde spíše o růst popularity na mezinárodní úrovni, než v Norsku. Největším jménem je Petter Solberg. Rally je v Norsku stále číslo jedna. I díky Petterovi. V současné době je hvězdou Andreas Mikkelsen. Svou popularitou, když budu srovnávat s rally, se mohu rovnat například Madsi Ostbergovi."