Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

21. 12. 2017

Finský jezdec Toomas Heikkinen po dvou letech končí své působení v týmu EKS. O jeho budoucnosti se rozhodne v průběhu ledna.

25. 10. 2017

Fotogalerie byla rozšířena o další fotografie z posledního závodu ZSE 2017 na Slovakiaringu, tentokrát od Tomáše Němce. Prohlížejte zde.

4. 10. 2017

Peugeot a Sebastien Loeb potvrdili účast v mistrovství světa i pro sezonu 2018. Naopak šampionát opustí Ford s Blockovým týmem Hoonigan Racing Division. Více informací v zítřejší zprávě.

23. 8. 2017

Skot Alister McRae nahradí ve zbývajících čtyřech závodech sezony mistrovství světa v rallycrossu Guye Wilkse za volantem vozu VW Polo Supercar. Mladší bratr Colina McRaee bude startovat už příští týden ve francouzském Lohéacu.

16. 8. 2017

Němec Dieter Depping doplní v domácím závodě v Buxtehude sestavu týmu Volkswagen PSRX Sweden a bude startovat se třetím vozem VW Polo Supercar po boku Pettera Solberga a Johana Kristofferssona. Jedenapadesátiletý jezdec má zkušenosti se závoděním na okruzích, v rally i na Dakaru.

9. 8. 2017

Ve čtvrtém voze Audi S1 EKS RX quattro se ve francouzském Lohéacu, devátém závodě mistrovství světa, představí Nico Müller. Švýcar je dalším jezdcem seriálu DTM, který doplní tým EKS Mattiase Ekströma.

23. 6. 2017

Šéf Audi Sport Dieter Gass dnes rozhodl, že Mattias Ekström bude příští týden startovat v rámci DTM na Norisringu a vynechá sedmý závod mistrovství světa ve švédském Höljes. Nahradí ho Per - Gunnar Andersson.

3. 6. 2017

Oliver Solberg (15 let) dnes zvítězil v závodě RallyX Nordic ve švédské Arvice ve svém teprve druhém závodě v nejsilnější divizi. Startoval s vozem Citroën DS3 Supercar, se kterým loni startoval jeho otec...

Aktuální pořadí

MS/ME 2017
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
316
2. Mattias Ekström
255
3. Petter Solberg
252
4. Sébastien Loeb
214
5. Timmy Hansen
201

Týmy WRX
1. PSRX VW Sweden -
544
2. Peugeot - Hansen -
415
3. EKS -
380
4. Hoonigan RD -
306
5. MJP Racing Team Austria -
221

Supercar ERX
1. Anton Marklund
129
2. Thomas Bryntesson
101
3. Tamás Pál Kiss
90
4. Robin Larsson
88
5. Tommy Rustad
86

Super1600 ERX
1. Krisztián Szabó
137
2. Artis Baumanis
127
3. J.-P. Leppihalme
121
4. Kaspars Navickas
110
5. Ulrik Linnemann
93

Touringcar ERX
1. Lars Øivind Enerberg
106
2. Philip Gehrman
87
3. Anders Bråten
81
4. Steve Volders
70
5. Kjetil Larsen
64

RX2
1. Cyril Raymond
138
2. Dan Rooke
124
3. Guillaume De Ridder
89
4. Tanner Whitten
83
5. William Nilsson
75

ZSE 2017
SuperCars
1. Max J. Pucher
218
2. Alois Höller
153
3. Tamás Kárai
124
4. Tamás Pál Kiss
118
5. Csaba Spitzmüller
83

Super1600
1. Josef Šusta
168
2. Dávid Gerencsér
159
3. Jan Ratajský
157
4. Raphael Dirnberger
113
5. Jankó Wieszt
93

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
233
2. György Janzer
97
3. Brúnó Csirmaz
94
4. Jakub Bittman
85
5. Jakub Michal
75

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
221
2. Karl Schadenhofer
195
3. Pavol Zachar
156
4. Michael Stoklassa
134
5. Tomáš Mičík
122

SuperTouringCars -1600
1. Daniel Karlovits
148
2. Birgit Kuttner
123
3. Patrik Kadar
99
4. Mátyás Varga
98
5. Sándor Bernát-Lukács
88

MMČR 2017
SuperCars
1. Max J. Pucher
136
2. Alois Höller
93
3. Tristan Ekker
63
4. Gerald Eder
62
5. Tamás Kárai
51

Super1600
1. Jan Ratajský
101.5
2. Josef Šusta
96
3. Dávid Gerencsér
68
4. Lukas Dirnberger
63.5
5. Martina Koutná
38

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
138
2. Jakub Bittman
110
3. Jakub Michal
79
4. Heinz Glinz
72
5. Jakub Šindelek
61

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
132
2. Karl Schadenhofer
115
3. Michael Stoklassa
114
4. Tomáš Mičík
78
5. Pavol Zachar
76

National1600
1. Vojtěch Kolomazník
126
2. Ondřej Šenk
112
3. Marek Honzík
107
4. Tomáš Michal
100
5. Jan Skála
98

ČTHV 2017
HA -1600
1. Tomáš Marchal
131
2. Michal Sklenář
114
3. Jaroslav Marchal
112
4. Tomáš Kohout
96
5. Pavel Koutný
79

HA +1600
1. Aleš Kubík
111
2. Tomáš Zajíc
99
3. Karel Faktor
85
4. Václav Haloun
82
5. Jan Kubík
69

HA 4x4
1. Luboš Čížek
69
2. Lukáš Marek
63.5
3. Stanislav Brunát
54
4. Jiří Kazil
23
5. Ondřej Havlík
17

 

Bakkerud v Andros Trophy!

publikováno 11. 12. 2017, autor: Petr Šulčík
Andreas Bakkerud
Andreas Bakkerud - 11.12.2017 foto: DA Racing

Dlouhou zimní přestávku si Andreas Bakkerud vyplní starty v Andros Trophy. S vozem Renault Captur bude týmovým kolegou obhájce titulu v této trofeji Jeana - Baptista Dubourga v týmu DA Racing. "Často jsem pokoukával po startech v této sérii, ale buď nebyl čas nebo možnost se některého závodu zúčastnit. Sníh a led jsou pro Skandinávce typické podmínky, ale nebyl jsem nikdy jezdec, který všechno jezdí smykem, takže to pro mě bude velká škola, " slibuje si od účasti norský jezdec.

MS 2017 - Španělsko

Od sezony 2017 čekal určitě více. Po třech vítězstvích a stejné pozici v konečném hodnocení mistrovství světa 2016 chtěl Andreas Bakkerud útočit na příčky nejvyšší. Z dvanácti závodů skončil čtyřikrát na pódiu, ale zvítězit se mu letos nepodařilo. Navíc musí řešit budoucnost a hledat si jiný tým. Hoonigan Racing Division oznámil ještě před posledním závodem, že končí. "Oznámení o konci po sezoně 2017 přišlo hodně neočekávaně. Motorsport je nepředvídatelný. Zažil jsem s týmem skvělé dva roky, za kterém je potřeba všem v týmu Hoonigan Racing Division poděkovat. I když už se nebudeme účastnit příštího ročníku mistrovství světa, stále zůstáváme s Kenem Blockem v kontaktu a budeme spolupracovat na dalších věcech, které se netýkají rallycrossu," řekl k ukončení norský jezdec. V tuto chvíli už má jasnější obrysy také jeho výhled pro sezonu 2018, i když jméno nového týmu se samozřejmě ještě nedovíme. "Minulý měsíc pro mě byl docela náročný. Absolvovali jsem několik jednání o novém působišti v rallycrossovém mistrovství světa 2018," dodal.

MS 2017 - Španělsko

Andreas Bakkerud patří i přes svůj věk (26 let) k nejzkušenějším rallycrossovým jezdcům. Na svém kontě má dva tituly mistra Evropy v divizi Super1600 z let 2011 a 2012. Po přestupu do nejsilnější divize se ihned zařadil k nejrychlejším. Začínal s Citrönem DS3 a následně se přesunul k Fordu. Dva roky jezdil s fiestou týmu OMSE, poslední dva roky řídí vůz Ford Focus RS RX. Dokázal vyhrát šest světových závodů. Právě on je nástupcem skvělé norské rallycrossové školy a jde ve stopách mistrů Evropy Martina Schancheho nebo Sverre Isachsena.

Sezona 2017 asi neproběhla úplně podle vašich představ?

"Byla to velice těžká sezona. Po té loňské jsem se chtěli posunout dál a útočit na titul. Zajel jsem několik dobrých závodů, ale také docela dost špatných. Chtělo to více konzistentní výkony. To musím do budoucna zlepšit."

Je vidět, že oproti loňskému roku zaznamenal rallycross opět posun vpřed.

"Úroveň šampionátu šla oproti loňské sezoně hodně vysoko. Všechny týmy přes zimu pracovali na svých vozech a vyvíjeli. Profesionalita je vidět na každém kroku. K vítězství potřebujete mít všechno. Dobré auto, starty, být odolný v soubojích. Jinak nemáte šanci uspět."

Jaký máte názor na tuto "evoluční revoluci", která v rallycrossu za poslední roky proběhla?

"Některé věci hodnotím kladně a některé naopak. Nejsem přítelem udělování penalizací a napomenutí. Líbil se mi rallycross v podání legendárních jezdců Schancheho nebo Hansena, kteří mezi sebou bojovali opravdu ostře. Často jejich auta dojížděla bez blatníků, nárazníků. Loni jsem předvedl řadu předjíždění a soubojů. Letos je můžete vidět pouze po startu. Rád bych v rallycrossu viděl více akce."

MS 2017 - Německo - Hockenheim

Letos jste se na trati dostal do několika soubojů s vaším krajanem Petterem Solbergem. Jaké jsou vaše vztahy?

"Nemáme žádný vztah."

Šampionátu letos dominoval Volkswagen. Kde je jich síla?

"Těžko říct (smích). Mají kompletní auto, nedělají chyby a nemají slabiny."

Za dvě sezony jste poznal Kena Blocka určitě trochu více než ostatní. Jaký je to člověk?

"Je to velmi soutěživý typ, který chce vždycky vyhrát. Je pracovitý, vstává velmi brzo a chodí spát pozdě. Je pro mě velkou inspirací. Stále hledá limity a spolupracovat s ním byla velká zábava."

MS 2017 - Norsko

Kdo měl hlavní slovo v otázce nastavení a při vývojových testech?

"Každý si jdeme svou vlastní cestou, naše nastavení jsou zcela odlišná. Myslím si, že pro úspěch potřebujete mít své vlastní nastavení a cítit se v autě pohodlně. Můžeme si auta vyměnit, ale více komfortněji se každý cítíme v tom svém."

Přibližte nám jak vypadá závodní týden Andrease Bakkeruda?

"Příprava na závod začíná už v pondělí. Koukám se na záběry z loňského roku, kde jsem dělal chyby a kterých věcí bych se chtěl vyvarovat. Od středy nebo čtvrtka už to pomalu začíná. Od rána do večera jste v absolutním zápřahu. Nejprve je třeba pomoci mechanikům a inženýrům najít ideální nastavení auta. Následují různé mítinky, ať už v rámci týmu s inženýry nebo s novináři. Pracujeme také na plánu pro sociální média. Kontakt s fanoušky je velmi důležitý."

Máte asi největší fanklub, který za vámi cestuje téměř na všechny závody. Jak vypadá popularita rallycrossu v Norsku ve srovnání s ostatními sporty?

"Rallycross je na vzestupu, ale co se týče mé osoby, nějak to nepociťuji. Jde spíše o růst popularity na mezinárodní úrovni, než v Norsku. Největším jménem je Petter Solberg. Rally je v Norsku stále číslo jedna. I díky Petterovi. V současné době je hvězdou Andreas Mikkelsen. Svou popularitou, když budu srovnávat s rally, se mohu rovnat například Madsi Ostbergovi."