Rallycross.cz - we race online

 

Aktuality

20. 9. 2018

Švéd Anton Marklund pojede zbývající tři závody MS v týmu GCK s vozem Renault Mégane R.S. RX. Francouzský tým nasadí v posledních dvou závodech tři auta. Vedle Chicherita a Marklunda bude pokračovat i Liam Doran. Brit nebude chybět ani v USA, kde ovšem pojede v rámci amerického mistrovství ARX.

20. 9. 2018

Petter Solberg se jednorázově vrací do rally a v rámci mistrovství světa ve Španělsku usedne do nového vozu VW Polo R5.

19. 9. 2018

Promotér mistrovství světa IMG dnes oznámil, že belgický Mettet už nebude hostit od příštího roku podnik světového šampionátu.

29. 8. 2018

Audi od příštího roku končí svou podporu týmu EKS RX v rámci rallycrossového mistrovství světa. Věnovat se bude především Formuli E a DTM.

27. 8. 2018

Jerome Grosset - Janin ukončil před domácím závodem ve Francii své působení v týmu GCK, kde jezdil spolu s dalším Francouzem Guerlainem Chicheritem s vozem Renault Megane R.S. RX. Nahradí ho Liam Doran.

18. 8. 2018

Steve Volders mistrem Evropy! Po přezkoumání vzorků paliva došlo u třech jezdců divize Touringcar k porušení pravidel a následnému vyloučení. Šlo o Siverta Svardala, který byl neoficiálním mistrem Evropy, Ole Mortena Tangena a Kennetha Johanssona. Všichni byli diskvalifikováni ze švédského závodu a mistrem Evropy se tak o bod stal právě Volders.

26. 6. 2018

Další závod českého šampionátu, který se měl jet v termínu 7. - 8. července v rakouském Fuglau byl z technických důvodů (zřejmě práce na renovaci tratě) zrušen. Náhradním závodem jsou druhý víkend v září Sedlčany.

18. 4. 2018

Francouz Cyril Raymond, úřadující šampion kategorie RX2, pojede ve zbývajících čtyřech závodech mistrovství Evropy divize Supercar s vozem Peugeot 208 WRX v barvách Red Bullu. Navíc se představí v rámci mistrovství světa v německém Buxtehude.

Aktuální pořadí

MS/ME 2018
Supercar WRX
1. Johan Kristoffersson
311
2. Mattias Ekström
228
3. Andreas Bakkerud
224
4. Petter Solberg
221
5. Sébastien Loeb
205

Týmy
1. PSRX VW Sweden -
532
2. EKS Audi Sport -
452
3. Peugeot Total -
382
4. GRX Taneco -
219
5. GC Kompetition -
134

Supercar ERX
1. Reinis Nitišs
135
2. Anton Marklund
101
3. Cyril Raymond
100
4. Thomas Bryntesson
62
5. Jean-Baptiste Dubourg
61

Super1600 ERX
1. Rokas Baciuska
116
2. Aydar Nuriev
107
3. Artis Baumanis
103
4. Gergely Marton
86
5. Jesse Kallio
68

Touringcar ERX
1. Steve Volders
60
2. Fredrik Magnussen
59
3. Daniel Holten
58
4. Jan-Emil Wilsberg
52
5. Camilla Antonsen
44

RX2
1. Oliver Eriksson
154
2. Guillaume De Ridder
140
3. Henrik Krogstad
108
4. Vasily Gryazin
95
5. Ben-Philip Gundersen
90

MMČR 2018
SuperCars
1. Alois Höller
109
2. Lukáš Marek
66
3. Lukáš Červený
47
4. Luboš Čížek
35
5. Tristan Ekker
31

Super1600
1. Jan Ratajský
111
2. Tomáš Krejčík
98
3. Raphael Dirnberger
81
4. David Mach
48
5. Werner Panhauser
35

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
135
2. Tomáš Michal
71
3. Tomáš Buda
70
4. Martin Šindelek
68
5. Jakub Michal
53

SuperTouringCars +2000
1. Karl Schadenhofer
118
2. Aleš Kubík
106
3. Miroslav Pospíchal
100
4. Pavol Zachar
69
5. Karel Václavík
62

National1600
1. Marek Honzík
129
2. Libor Teješ ml.
108
3. Vojtěch Kolomazník
107
4. Ondřej Šenk
103
5. Jan Kubík
90

ZSE 2018
SuperCars
1. Alois Höller
142
2. Tamás Kárai
82
3. Lukáš Červený
72
4. Tristan Ekker
61
5. Atilla Mózer
60

Super1600
1. Jan Ratajský
183
2. Raphael Dirnberger
142
3. Tomáš Krejčík
89
4. Zdeněk Kučera
56
5. Andrea Caretti
45

SuperTouringCars -2000
1. Roman Častoral
213
2. Martin Šindelek
104
3. Tomáš Michal
100
4. Jakub Michal
92
5. Stanislav Korytár
85

SuperTouringCars +2000
1. Miroslav Pospíchal
140
2. Karl Schadenhofer
135
3. Pavol Zachar
107
4. Aleš Kubík
66
5. Zoltán Koncseg
64

SuperTouringCars -1600
1. Birgit Kuttner
171
2. Richard Förster
132
3. Lukas Dirnberger
114
4. Daniel Karlovits
107
5. Marián Gajdoš
93

ČTHV 2018
HA -1600
1. Tomáš Marchal
133
2. Michal Sklenář
126
3. Pavel Koutný
96
4. Marek Zeman
92
5. Petr Jech
86

HA +1600
1. Karel Faktor
126
2. Ladislav Procházka
80
3. Václav Haloun
78
4. Jakub Vajlík
77
5. Tomáš Zajíc
77

 

Bakkerud v Andros Trophy!

publikováno 11. 12. 2017, autor: Petr Šulčík
Andreas Bakkerud
Andreas Bakkerud - 11.12.2017 foto: DA Racing

Dlouhou zimní přestávku si Andreas Bakkerud vyplní starty v Andros Trophy. S vozem Renault Captur bude týmovým kolegou obhájce titulu v této trofeji Jeana - Baptista Dubourga v týmu DA Racing. "Často jsem pokoukával po startech v této sérii, ale buď nebyl čas nebo možnost se některého závodu zúčastnit. Sníh a led jsou pro Skandinávce typické podmínky, ale nebyl jsem nikdy jezdec, který všechno jezdí smykem, takže to pro mě bude velká škola, " slibuje si od účasti norský jezdec.

MS 2017 - Španělsko

Od sezony 2017 čekal určitě více. Po třech vítězstvích a stejné pozici v konečném hodnocení mistrovství světa 2016 chtěl Andreas Bakkerud útočit na příčky nejvyšší. Z dvanácti závodů skončil čtyřikrát na pódiu, ale zvítězit se mu letos nepodařilo. Navíc musí řešit budoucnost a hledat si jiný tým. Hoonigan Racing Division oznámil ještě před posledním závodem, že končí. "Oznámení o konci po sezoně 2017 přišlo hodně neočekávaně. Motorsport je nepředvídatelný. Zažil jsem s týmem skvělé dva roky, za kterém je potřeba všem v týmu Hoonigan Racing Division poděkovat. I když už se nebudeme účastnit příštího ročníku mistrovství světa, stále zůstáváme s Kenem Blockem v kontaktu a budeme spolupracovat na dalších věcech, které se netýkají rallycrossu," řekl k ukončení norský jezdec. V tuto chvíli už má jasnější obrysy také jeho výhled pro sezonu 2018, i když jméno nového týmu se samozřejmě ještě nedovíme. "Minulý měsíc pro mě byl docela náročný. Absolvovali jsem několik jednání o novém působišti v rallycrossovém mistrovství světa 2018," dodal.

MS 2017 - Španělsko

Andreas Bakkerud patří i přes svůj věk (26 let) k nejzkušenějším rallycrossovým jezdcům. Na svém kontě má dva tituly mistra Evropy v divizi Super1600 z let 2011 a 2012. Po přestupu do nejsilnější divize se ihned zařadil k nejrychlejším. Začínal s Citrönem DS3 a následně se přesunul k Fordu. Dva roky jezdil s fiestou týmu OMSE, poslední dva roky řídí vůz Ford Focus RS RX. Dokázal vyhrát šest světových závodů. Právě on je nástupcem skvělé norské rallycrossové školy a jde ve stopách mistrů Evropy Martina Schancheho nebo Sverre Isachsena.

Sezona 2017 asi neproběhla úplně podle vašich představ?

"Byla to velice těžká sezona. Po té loňské jsem se chtěli posunout dál a útočit na titul. Zajel jsem několik dobrých závodů, ale také docela dost špatných. Chtělo to více konzistentní výkony. To musím do budoucna zlepšit."

Je vidět, že oproti loňskému roku zaznamenal rallycross opět posun vpřed.

"Úroveň šampionátu šla oproti loňské sezoně hodně vysoko. Všechny týmy přes zimu pracovali na svých vozech a vyvíjeli. Profesionalita je vidět na každém kroku. K vítězství potřebujete mít všechno. Dobré auto, starty, být odolný v soubojích. Jinak nemáte šanci uspět."

Jaký máte názor na tuto "evoluční revoluci", která v rallycrossu za poslední roky proběhla?

"Některé věci hodnotím kladně a některé naopak. Nejsem přítelem udělování penalizací a napomenutí. Líbil se mi rallycross v podání legendárních jezdců Schancheho nebo Hansena, kteří mezi sebou bojovali opravdu ostře. Často jejich auta dojížděla bez blatníků, nárazníků. Loni jsem předvedl řadu předjíždění a soubojů. Letos je můžete vidět pouze po startu. Rád bych v rallycrossu viděl více akce."

MS 2017 - Německo - Hockenheim

Letos jste se na trati dostal do několika soubojů s vaším krajanem Petterem Solbergem. Jaké jsou vaše vztahy?

"Nemáme žádný vztah."

Šampionátu letos dominoval Volkswagen. Kde je jich síla?

"Těžko říct (smích). Mají kompletní auto, nedělají chyby a nemají slabiny."

Za dvě sezony jste poznal Kena Blocka určitě trochu více než ostatní. Jaký je to člověk?

"Je to velmi soutěživý typ, který chce vždycky vyhrát. Je pracovitý, vstává velmi brzo a chodí spát pozdě. Je pro mě velkou inspirací. Stále hledá limity a spolupracovat s ním byla velká zábava."

MS 2017 - Norsko

Kdo měl hlavní slovo v otázce nastavení a při vývojových testech?

"Každý si jdeme svou vlastní cestou, naše nastavení jsou zcela odlišná. Myslím si, že pro úspěch potřebujete mít své vlastní nastavení a cítit se v autě pohodlně. Můžeme si auta vyměnit, ale více komfortněji se každý cítíme v tom svém."

Přibližte nám jak vypadá závodní týden Andrease Bakkeruda?

"Příprava na závod začíná už v pondělí. Koukám se na záběry z loňského roku, kde jsem dělal chyby a kterých věcí bych se chtěl vyvarovat. Od středy nebo čtvrtka už to pomalu začíná. Od rána do večera jste v absolutním zápřahu. Nejprve je třeba pomoci mechanikům a inženýrům najít ideální nastavení auta. Následují různé mítinky, ať už v rámci týmu s inženýry nebo s novináři. Pracujeme také na plánu pro sociální média. Kontakt s fanoušky je velmi důležitý."

Máte asi největší fanklub, který za vámi cestuje téměř na všechny závody. Jak vypadá popularita rallycrossu v Norsku ve srovnání s ostatními sporty?

"Rallycross je na vzestupu, ale co se týče mé osoby, nějak to nepociťuji. Jde spíše o růst popularity na mezinárodní úrovni, než v Norsku. Největším jménem je Petter Solberg. Rally je v Norsku stále číslo jedna. I díky Petterovi. V současné době je hvězdou Andreas Mikkelsen. Svou popularitou, když budu srovnávat s rally, se mohu rovnat například Madsi Ostbergovi."